[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4822: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4824: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4825: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4826: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
HELP mijn W123 240D..!! : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 04:29

HELP mijn W123 240D..!!

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

HELP mijn W123 240D..!!

Berichtdoor BramKlein » 22 nov 2006, 13:39

<br><br>Post edited by: BramKlein, at: 2010/05/18 15:55
BramKlein

Antwoord:HELP mijn W123 240D..!!

Berichtdoor Mercedennys » 22 nov 2006, 13:43

Helaas, ben geen expert op dat gebied. Maar ik wens je veel succes en sterkte met het opknappen.

Ben het eens met de politieman dat het een perfecte auto is ;-)

Hou de W123 op de weg!

succes Kassim,
Mercedennis
Mercedennys

Berichtdoor MarceldB » 22 nov 2006, 14:05

Laat een expert kijken, zelf zal je namelijk snel wat over het hoofd zien.

Ik hoop dat je de daadwerkelijke schade uitgekeert krijgt. Is de auto getaxeerd?
MarceldB

Berichtdoor Paul Snip » 22 nov 2006, 15:20

Als de linker achterdeur moeilijk opengaat, is er dus buiten de kreukelzone ook iets gebeurd. Dus zal de auto hoogstwaarschijnlijk op een richtbank moeten.

Wat dat betreft heeft de politie-agent gelijk, en is er meer schade ontstaan dan op 't eerste gezicht zichtbaar is.

Veel succes ermee, en ik hoop dat 't meevalt en je deze prachtige auto ook op de weg kunt houden.
Paul Snip
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1975
Automaat: Nee
LPG: Nee

Berichtdoor MarceldB » 22 nov 2006, 17:01

Overigens heeft iedere auto kreukelzone's. Die moeten juist voorkomen dat het zitgedeelte vervormd.
MarceldB

Berichtdoor patella902 » 22 nov 2006, 17:21

Marcel, altijd vervelend zo'n kop-staart aanrijding. Ben blij dat je er zelf zonder al te veel kleerscheuren uit bent gekomen. Maar die schade aan je 123. Dat is echt heel jammer. Ik sluit me aan bij Paul, niet goed sluitende portieren na een aanrijdeing duiden vaak op inderdaad meer energie dan de kreukelzone aan kon . Mogelijk heeft de klap inderdaad geleid tot meer als vervorming van je kreukelzone en moet je auto proffesioneel gericht worden. Aangezien jij bent aangereden zal dit waarschijnlijk op kosten van de tegenpartij gebeuren. Vul in iedergeval dat schade formulier in en stel je tussenpersoon of verzekeringsmij op de hoogte. Dit soort schade bij een klassieker liggen vaak moeilijk gezien de dagwaarde van de wagen. Ik hoop dat het allemaal goed komt.
Grt Theo
patella902

Berichtdoor Paul Snip » 22 nov 2006, 18:51

Ik ben het met Marcel eens dat iedere auto een kreukelzone heeft. Een Fiat Panda zelfs van voorbumper tot achterbumper...
Paul Snip
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor ambubenz » 22 nov 2006, 20:31

Het klinkt niet prettig, een deur die ineens een stuk stroever dicht gaat. Om te zien of de achterkant ontwricht is kijk ik altijd naar de naad tussen de deur en de auto. Als je pech hebt zul je zien dat de naad aan de achterkant zo goed als verdwenen is. Dan is de auto ontwricht en zal waarschijnlijk opnieuw gericht moeten worden. Dit is een dure grap, waarschijnlijk meer dan de dagwaarde. Verdere schade kun je soms zien in de kofferbak.
Om de schade volledig in kaart te krijgen zul je echt naar een goede garage moeten die verstand heeft van dit model. wacht niet te lang met het raadplegen, tijd is in dit geval geld.
Als je een recent taxatierapport hebt zou ik een kopie hiervan aan de expert geven. Dit is van belang voor het bepalen van de dagwaarde.
Sterkte met de afwikkeling van deze zaak.

Ambubenz
ambubenz

Berichtdoor JerommekeOhjajoh » 22 nov 2006, 20:45

Sterkte er mee,

dit zijn je ergste nachtmerrie's als je denkt aan je mooie W123! Dit verhaal bevestigd mij wel weer om toch maar eens all risc verzekerd rond te rijden! Arbeidsloon en vakmanschap is duur tegenwoordig! Verder hoop ik echt voor je dat jij ook goed bent verzekerd. Ik weet nog dat bij mijn W115 uit 1971 een dagwaarde van 125 euro stond bij een WA verzekering en daar heb je nog niet één deel gespoten bij de spuiter!!

Groeten
JerommekeOhjajoh

Berichtdoor Pietje » 22 nov 2006, 20:50

Jammer dit te lezen Kassim, je was pas net lid, dus neem aan dat je de auto ook pas kort hebt.
Ik hoop inderdaad dat je je auto hebt laten taxeren, want economisch gezien heeft-ie geen waarde meer volgens de verzekeringsmaatschappijen. Ik vrees dat als je dat nog niet had gedaan, je een flinke kostenpost gaat krijgen want de uitkering zal dan niet erg hoog zijn.

Dit geeft toch maar aan dat het best belangrijk is je auto eens in de 2 jaar te laten taxeren. (en eventueel zelfs all-risks te verzekeren)
Pietje

Berichtdoor janbenz1 » 23 nov 2006, 01:17

He Kassim,

Dit is dikke .... man.:sick:
Verdorie ik hoop voor je dat dit op een nette manier voor je wordt afgehandeld.

Probeer met het schade herstelbedrijf waar je het eventueel wilt laten repareren, vooraf goede afspraken maken wat de waarde voor jou is zodat ze tegenover de expert met goede argumenten voor jou pleiten, en dat het de opbrengst van de auto mag opveiselen, zodat hij weer in orginele staat kan worden terug gebracht.
Misschien kun je het via Harrie regelen?;)

Veel succes toegewenst.

Groetnis fan Jan, Út Drachten.B)
janbenz1

Berichtdoor ketelbinkie51 » 23 nov 2006, 09:24

Dikke shit is dat Kassim!
Hopelijk heb je een taxatie-rapport.
Heb je dat niet dan kan je van de tegenpartij de "vervangings-waarde" eisen van je wagen.
Ook voor mensen die geen all-risk verz. hebben
is een taxatie-rapport van belang bij het uitkeren
van schades veroorzaakt buiten je schuld.
Bij mijn verzekering blijft zo'n taxatie-rapport 3 jaar geldig.
Bij de meeste verzekeringen is dat 2 jaar.

Ik wens je veel succes Kassim!

Fred
ketelbinkie51

Berichtdoor Weizengelb » 23 nov 2006, 09:34

Hoi Kassim,

Wat eenn vervelende schade!
Het schadebedrag zal de waarde van de auto waarschijnlijk overstijgen. (Dus total loss economisch).
Dat wil niet zeggen dat je de auto nu weg moet gooien maar om het helemaal goed te krijgen is moeilijk en is waarschijnlijk duurder dan dat de auto waard is.
Wel kun je een reeel bedrag eisen van de verzekering van de tegenpartij met behoud van het "wrak" en deze vervolgens opknappen zodat de deur weer goed sluit (slot verzetten?) en de auto weer behoorlijk "oogt". (bv. 3000 euro schade afhankelijk van de toestand van de auto voor de botsing).
Je hebt waarschijnlijk een knik in je achterspatbord boven het wiel en een ongelijke spleet langs je kofferbak. Ook zal de kont aan een kant wat gezakt zijn.
Je auto gaat er in elk geval op achteruit, hopenlijk kun je een redelijk schadebedrag ontvangen om de pijn te verzachten.

Succes,
Mathieu
Das Beste oder Nichts!
Weizengelb
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1972

Berichtdoor 250petrolgrun » 23 nov 2006, 10:26

Phoe hee,:(

Beste Kassim,

Laat even weten of je auto was getaxeerd?
En hoeveel de verzekering uitkeerd?

Laat het weten de wonderen zijn de wereld nog niet uit ;)

En wat kost de reparatie van jou auto?

Mischien is er via de club een reddings plan te organiseren als, de auto het waard is tenminste:S

Beste Kassim, veel sterkte met deze grote tegen slag.

Leve de Koningin, Arno uit de Hofstad(groep)<br><br>Bericht gewijzigd door: 250petrolgrun, op: 2006/11/23 09:27
250petrolgrun

Berichtdoor gapnyst » 24 nov 2006, 01:40

hey Kassim,

Allereerst wil ik even zeggen dat het natuurlijk bijzonder k*t is wat er met jouw auto is gebeurd!! Dat gun je niemand (vooral niet met een W123)!

Maar nog een vraagje in het algemeen over die taxatie...
Mijn auto is door de vorige eigenaar getaxeerd in 2004.

Hoe lang geldt zo'n taxatierapport?

Ik heb net namelijk een nieuwe (oldtimer)verzekering afgesloten, is het dan verstandig om mijn W123 opnieuw te laten taxeren?? (vooral omdat de auto nu wegenbelasting-vrij is, en tijdens de vorige taxatie niet)

mvg Gijs<br><br>Bericht gewijzigd door: gapnyst, op: 2006/11/24 00:41
gapnyst

Berichtdoor BramKlein » 25 nov 2006, 10:00

<br><br>Post edited by: BramKlein, at: 2010/05/18 15:56
BramKlein

Berichtdoor ketelbinkie51 » 25 nov 2006, 10:14

ketelbinkie51

Berichtdoor Paul Snip » 25 nov 2006, 15:29

Zo te horen, valt 't gelukkig erg mee.

Beter om.
Paul Snip
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor Janbenz » 25 nov 2006, 21:26

Hoi Kassim,

Dit is misschien mosterd na de maaltijd. Ik zie iedereen over taxatierapporten schrijven. Ik heb mijn auto ook all-risk verzekerd bij Orion, voor een bedrag van zo'n €200,00 per jaar. Ik kon mijn aankoopbedrag opgeven als het taxatiebedrag. Omdat dit bedrag onder de € 9.000,00 euro lag hoefde ik hiervoor geen taxatierapport in te leveren.

Ik heb gelukkig geen schade bij de hand gehad en heb dus geen ervaring, hoe de verzekeringsmaatschappij reageert ingeval van werkelijke schade.

:whistle:
Groeten,

Jan
Janbenz

Berichtdoor Motormongool » 25 nov 2006, 21:49

Zoek op het forum eens op 'Taxatie' , er zijn al diverse draden aan gewijd B)

Op
vind je LINKS op de pagina in de groene balk een link naar 'Taxatieburo's'. Als je op die link klikt krijg je ( naast een interessant verhaal over het juridische nut van een taxatie ) een nieuwe pagina te zien met bijna bovenaan op de pagina een link naar door de verzekeringsmaatschappijen geaccepteerde taxateurs, compleet met (richt)prijzen ! Kan enorm schelen in de kosten voor een taxtatie. In mijn geval was dat 140EUR of 85EUR... (en bij GIO dien je jaarlijks te laten taxeren, dus reken maar uit)
Dit is beslist niet als reclame voor GIO bedoeld, maar die lijst met taxateurs is wel handig.
Succes !

De Haringstad(groep) groet U en zegt:'Een taxtatierapport scheelt een hoop hoofdpijn bij eventuele schade'
Motormongool

Volgende

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto