[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4822: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4824: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4825: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4826: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
Olie-lekkage! : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 nov 2024, 22:20

Olie-lekkage!

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Olie-lekkage!

Berichtdoor benedendijker » 27 okt 2006, 23:48

Hoi mensen,
Op de TD een snelcursus van Wiebren gehad hoe kleppen te stellen, tot mij grote schrik en heel grote ergenis van mijn vrouw ligt er nu steeds een plasje olie onder de auto en onze oprit, ook bij een kort ritje.
Nu was ik met de auto kort na de TD op vakantie geweest naar Frankrijk en Duitsland en tijdens het olie peilen was het me niet opgevallen dat de motor olie lekte. Bij een wat grondige controle bleek de olie bij de kleppendeksel te lekken.
Op de TD vertelde Wiebren al dat rubber pakking behoorlijk aan de harde kant was, ik wilde omdat de kleppendeksel er toch af was bij Harrie Puite van (Klasse Klassiek)een nieuwe kopen, maar Harrie had er geen op voorraad. Op dat moment dacht ik nog het loopt nog niet zo'n vaart met vervanging.
Maar nu heb ik toch wel spijt dat ik in na de TD er geen aandacht aan heb geschonken en de goede raad van Harrie en Wiebren in wind heb geslagen.
Ik heb nu een vette motor,vervuilde oprit en vrouw die moppert dat het altijd verdomme olie moet zijn die de oprit vervuild, waarom donderd die motor niet eens uit die auto dan ben ik van die olie troep af.

Dus weet iemand hoe ik die olie wegkrijg van de oprit en van het motorblok, graag in de goede volgorde.
By de way ik heb inmiddels al een nieuw kleppendekselpaking gekocht voor € 11,10 vergeleken bij de rest wat ik voor de auto heb moeten aanschaffen een schijntje. Voor die paar centen had ik veel narigheid kunnen voorkomen, zeker omdat het iets van niks om de pakking te vervangen.
Ik raad dus iedreen aan om allert te zijn, het voorkomt vervuiling en ergenis bij je partner.

:angry:
:ohmy:
AD(Benedendijker)
benedendijker

Antwoord:Olie-lekkage!

Berichtdoor Wiebren240D » 28 okt 2006, 00:05

hallo Ad

beste jongen ga gewoon naar de winkel en haal een paar Liter bleekwater en dat er puur over heen doen en dan een 15 minuten laate weeken en dan ga je met de Hogedruk spuit in de weer wordt het een stuk schooner van let maar op mag wel een beetje schoon zijn hoor stel je voor Meneer Wiebren komt langs om de boel te her stellen

gebeurt nu niet hoor maar het kan maar zo hoor
met de vriendelijke groeten van Wiebren
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Wiebren240D » 28 okt 2006, 00:05

hallo Ad

beste jongen ga gewoon naar de winkel en haal een paar Liter bleekwater en dat er puur over heen doen en dan een 15 minuten laate weeken en dan ga je met de Hogedruk spuit in de weer wordt het een stuk schooner van let maar op mag wel een beetje schoon zijn hoor stel je voor Meneer Wiebren komt langs om de boel te her stellen

gebeurt nu niet hoor maar het kan maar zo hoor
met de vriendelijke groeten van Wiebren
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
LPG: Ja

Berichtdoor MarceldB » 28 okt 2006, 17:32

HG heeft ook van dat olieverwijder spul.

Pas bij bleekwater en hogedrukspuit wel op dat de spetters van het bleekwater niet op je kleren enzo komen. Een gebleekte spijkerbroek kan wel, maar allemaal witte stipjes is toch niet zo mooi.
MarceldB

Berichtdoor Topasbrauner » 28 okt 2006, 17:35

Wat kattegrit en paar dagen erna paar scheppen wit zand erover bezemen en klaar.
Topasbrauner

Berichtdoor 250petrolgrun » 28 okt 2006, 19:44

Beste Ad,

Je kan natuurlijk ook je oprit opnieuw laten bestraten.
Het kost natuurlijk wel iets meer en wat zand in huis en zo maar, dan is alles weer als nieuw.
Alleen zou ik eerst je kleppendekselpakking vervangen en je blok reinigen.

Succes met Straten, Leve de Koningin, Groet Arno uit de Hofstad:woohoo: :woohoo:
250petrolgrun

Berichtdoor Janbenz » 28 okt 2006, 20:08

Hey Arno,

Ik vind dat je altijd goede ideeën hebt.

Groeten,

Jan:P
Janbenz

Berichtdoor benedendijker » 28 okt 2006, 20:37

Helder Idee Arno,lekker schatje ben jij. Ik wou dat ik jou alvast de winter door had,dat heeft twee voordelen de klok gaat dan weer vooruit en en de lente staat dan ook weer voor de deur.
Ik had zo gedacht om subsidie bij het nministerie aan te vragen ik denk bij VROM ik heb tenslotte een moeilijke jeugd gehad en met die 123 lever ik ook geen gevaar op voor de volksgezondheid. Wat denk je Arno marmer natuursteen moet toch kunnen of niet jij weet nogal goed de weg in Den Haag.B) :cheer: :whistle:
Ad (Benedendijker)
benedendijker

Berichtdoor 250petrolgrun » 28 okt 2006, 21:52

250petrolgrun

Berichtdoor JohndeWinger » 29 okt 2006, 02:36

Hé Ad ik weet niet wat voor stenen je in de oprit hebt zitten maar de meesten kun je ook omdraaien en zijn dan het zelfde ;) :)

Gr John

Groeten van John uit het mooie Drentse Zuidwolde

Mercedes Benz: The best or nothing
JohndeWinger
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Heckflosse
Bouwjaar: 1967
LPG: Nee

Berichtdoor benedendijker » 29 okt 2006, 11:32

Beste John,
Jou sleep ik ook wel de winter door, dat mijn vrouw zeurt over de oprit;) dat komt wel goed, die draai ik dan wel om of draai mezelf om.
Maar mijn motorblok kan ik niet omdraaien kan bv. naar een wasstraat gaan en het blok schoonspuiten.
Die straatstenen worden door Arno zijn baas vervangen door marmer.:whistle:
Ad (Benedendijker)
benedendijker

Berichtdoor janbenz1 » 29 okt 2006, 14:05

Hallo Ad,

Jij weet dus ook al hoe je de stenen kunt verven.
Heb ik vorige week ook gehad, die Daf van Farida(mijn vrouw) staat in de garage, (restauratie).
Dus moet ik op de oprit verversen.
Ik zei nog tegen mijzelf, pas goed op Jan dat je die bak olie niet omgooit!!!!

Maar wat gebeurt er, ja hoor de bokjes onder de voorwielen weghalen, en wie stoot er met z'n maat 44 tegenaan?
JAN!:ohmy: :pinch: :sick: :huh: :S :angry:

Ik heb mezelf op dat moment geen complimenten kunnen maken.
Maar een eerst de olie zoveel mogelijk afgedept, en een pak biotex er over heen gestrooit, en een beetje water er overheen.
En mooi laten intrekken.
Na een uur goed met de bezem boenen, en mooi laten liggen.
Na een regenbui zijn de stenen nog mooier dan dat ze waren, het onkruid is dood, en de olie is terug in de grond waar het weg is gekomen.
Nou milieu vriendelijker kan het toch echt niet!

Succes, Groetnis fan Jan, Út Drachten.B)
janbenz1

Berichtdoor MarceldB » 30 okt 2006, 09:50

MarceldB

Berichtdoor benedendijker » 25 nov 2006, 21:56

:P Hoi Mercedes rijders en rijdsters,

Ik ben in een buitegewone goede bui vanavond, niet omdat alle leden een donatie hebben gedoneerd bij CLINI CLOWNS .Maar omdat ik een al week of zes een flinke olielekkage heb bij mijn 300TD, nu had ik al een paar nuttige tips gekregen van enkele zeer bijdehandte mannen.
Nieuwe oprit, klinkers omdraaien, klinkers van de oprit schilderen, marmer natuursteen die door het ministerie van volksgezondheid geschonken zouden worden,dit omdat ik dan geen stress meer zal hebben.
Vandaag eindelijk eens de gelegenheid om dit lek boven water te krijgen, met twee bussen motorreiniger en vol goede moed naar de wasstraat gereden, de verontreinigde motordelengoed ingespoten en met een stoomcleaner mooi schoongemaakt en weer naar huis gereden om het geheel te inspecteren.
Tot mijn grote verdriet zag ik dat mijn carterpan voorzien was een klein scheurtje en daarom olie lekte.
Ik heb de auto op twee bokken geplaatst, de olie afgetapt, carterpan verwijderd en toen ik het geheel goed bestuurdeerde zag ik dat de carterpan in de USA al eens was gerepareerd en wel met giethars, ook was het mij niet duidelijk of de carterpan nu van metaal was of van aluminium.
Metaal kan ik wel lassen maar aluminium word toch lastig.
Even Harrie Puitte van Klasse -Klassiek bellen of die raad wist,en maar meteen hem de vraag voorgelegd of hij soms een andere carterpan had liggen en welke metaalsoort aluminium of metaal.
Meestal metaal, maar soms ook aluminium.
Toen ik de telefoon neerlegde wist ik dat het een beetje domme vraag was geweest, ben terug de garage ingelopen en een magneetje gezocht even tegen de carterpan aangehouden en we waren eruit.
Metaal; dus dat werd lassen, maar omdat de carterpan in het verleden al was gerépareerd, moest ik erg voorzichtig te werk gaan, bij de omgeving van het lek was de plaat filterdun als ik er dus een gat in zou braden was ik zeker ridder te voet en kon ik op zoek naar een andere carterpan.
Het lassen ging goed, heb daarna de slijptol voorzien van een lammellenschijf en het geheel weer gemonteerd, de motor voorzien van nieuwe olie.
Proefrit gemaakt van een minuut of tien en de voldoening was groot omdat het lek was gedicht.
Nu de oprit nog een keer schoenspuiten en ons vrouwke is weer helemaal gelukkig.:whistle:
Dus wie niet lekt is gezien.

groeten Ad (Benedendijker)
benedendijker

Berichtdoor Boy » 25 nov 2006, 23:40

Carterpan , FEBI nr. 07715 , kost bijna niks , moeite van lassen niet waard , pakking kost duurder 27,- gulden , schroefde ik altijd zo een nieuwe aan als een chauffeur over een vluchtheuvel oid geraakt had.
Zijn van alle vanaf 1970 hetzelfde (behalve M102 , maar die tel ik niet mee)

Boy

Keer terug naar Techniek