MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 04:50

luidsprekers in de hoedenplank ??

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

luidsprekers in de hoedenplank ??

Berichtdoor Claas » 27 nov 2006, 16:05

In de hoedenplank wil ik luidsprekers bouwen. Het liefst weggewerkt onder de bekleding van de hoedenplank.Maar er is zo weinig ruimte in de hoeken.Wie weet hoe ik dat het best kan oplossen?? Welke speakers passen er maximaal ??
Zitten er in de hoedenplank voorgeponste gaten??
Claas

Antwoord:luidsprekers in de hoedenplank ??

Berichtdoor Motormongool » 27 nov 2006, 17:47

Als je nu geen luidsprekers achterin hebt zal je geen (voorgeponste) gaten hebben... en vanuit de kofferbak kom je er ook niet bij vanwege een stalen scheiding.
De speakers die Mercedes Benz achterin inbouwde hadden een diameter van... 12cm. Inderdaad, een belachelijke maat die je nergens anders tegenkomt. De inbouwdiepte is helaas maar een paar centimeter. Wel meen ik me te kunnen herinneren dat in het staal onder de speakers een verdieping zat.

Je komt er alleen maar goed bij achterin als je de achterruit eruit haalt.

Je zou opbouwspeakers kunnen overwegen ipv. inbouw.

Succes !

Update: Na de post van Patella902 besef ik dat ik ernaast zat, mijn excuses daarvoor :sick: Je achterbank en daarna de hoedenplank eruit halen halen is natuurlijk veel praktischer... Heb ik ook weer wat geleerd ;-)
Als ik dit eerder geweten had, had ik me de dag 'pielen' om achterin 2 13cm-speakers met bijbehorende tweeters te plaatsen kunnen besparen :laugh: (die hoofdsteunen zaten gruwelijk in de weg :woohoo: )<br><br>Bericht gewijzigd door: Motormongool, op: 2006/11/27 17:35
Motormongool

Berichtdoor patella902 » 27 nov 2006, 18:18

Door het wegnemen van de achterzitting en leuning kun je bij de hoedenplank die er redelijk makkelijk uit gaat. In mijn 123 zaten geen achterspeakers maar was de hoedenplank wel voorbewerkt. Hierin heb ik kleine speakers geplaatst (10 cm) waarbij wel de speakers zichtbaar zijn (roostertje) Kortom je kan wel degelijk speakers inbouwen in de hoedenplank maar je wordt inderdaad beperkt door de diepte onder die hoedenplank.
succes, grt Theo <br><br>Bericht gewijzigd door: patella902, op: 2006/11/27 17:26

patella902

Berichtdoor patella902 » 27 nov 2006, 18:28

Als de bijlage gelukt is nog een uitleg over het verwijderen van de hoedenplank.
grt patella902

<br><br>Bericht gewijzigd door: patella902, op: 2006/11/27 17:34
patella902

Berichtdoor Pietje » 27 nov 2006, 23:07

Ik heb meerdere topics hieraan gewijd. Zoek eens op trefwoord en op zekr dat je er komt. je kan zelfs nog, ondanks de beperkte maat een heel behoorlijk geluid eruit toveren. zoek een op 'speakers achterin' of 'JBL'
Er zijn meerdere topics, deze is er een van:
viewtopic.php?t=1501&p=24291

En als je in de buurt van Den Haag woont, kan ik je helpen met onbouwen, heb ervaring genoeg inmiddels

Greetz,

Pietje van de Hofstad(Groep)<br><br>Bericht gewijzigd door: Pietje, op: 2006/11/27 22:08
Pietje

Berichtdoor JerommekeOhjajoh » 28 nov 2006, 00:24

Hé Claas,

ik moet weer ff zeiken, ha,ha! Ik zie dat je 3 keer dezelfde topic hebt geplaatst en het is handig om die andere 2 even opnieuw te bewerken en als titel: Lege topic mee te geven! Dan weten wij dat het een foutje is en kijken we niet!

groeten Johannes de Zeiker(d) uit één van je naaste dorp!
JerommekeOhjajoh

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto