Adriaan,
In vele auto's zitten zelfs standaard al gaten in de hoedenplank. Dus ook af fabriek en origineel. Standaard werden er meestal Blaupunkt speakers in gezet.
Deze kunnen met de huidige radio's niet meer meekomen vanwege het beperkte vermogen. Zelfs de goedkoopste 'Grijpshop' radio's leveren tegenwoordig meer dan 35 Watt per kanaal.
20 jaar oude speakers kunnen dit soort vermogens niet aan.
Dus begrijpelijk dat er gezocht wordt naar passende alternatieven, zeker voor diegenen die een moderne radio hebben.
Voor wat betreft de subwoofer: ja, er zullen zat mensen zijn die snel tevreden zijn. Maar zo'n subwoofer is niet iets wat de auto niet meer origineel houdt. De mijne is er, incl. de versterker in 5 minuten uitgebouwd. Dus geen gaten en andere toestanden in de wagen an sich.
....én een super geluid mét lage tonen. wat is er nu beter om een rockballad (uit de 80-er jaren) te horen zoals het bedoeld is,.. mét lage tonen en goed gillende gitaren.
ennehhhh by the way: Thuis heb ik een installatie staan waarmee ik de hele straat kan vullen,...dus mijn carhifi is nog steeds 'een kleintje'