[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Afwaterings kanaal schuifdak verrot : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 01:42

Afwaterings kanaal schuifdak verrot

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Afwaterings kanaal schuifdak verrot

Berichtdoor jacob2 » 13 dec 2006, 18:49

Triest bericht.Na de ontdekking van vocht onder matten van de bijrijderskant even op onderzoek uitgegaan en ontdekte dat het afwaterings kanaal rechtsvoor niet verstopt zat maar dat het gewoon verrot is ik zag na schoonmaken het schuim van de bekleding.
Ik heb de auto nog geen week en nu dit......
Is dit een reele klacht naar de verkoper toe of had ik maar beter moeten kijken???
Is dit als reparatie makkelijk op te lossen?
Hoelang hoort dat ijzerentuutje eigenlijk te zijn en is er redelijk gemakkelijk iets aan te lassen?
Groeten Jacob.
jacob2

Antwoord:Afwaterings kanaal schuifdak verrot

Berichtdoor JerommekeOhjajoh » 14 dec 2006, 01:04

Hoi Jacob,

dit zijn vervelende dingen en het komt zeker veel voor!
Je steld de vraag of dit een gegronde klacht is om aan de verkopende partij te melden. Dat hangt er vanaf hoe ze verkocht is aan jou! Ook kun je goed zien of het probleem al langer aanwezig moest zijn (goed verrot of beginnend). Als men haar aan jou verkocht heeft als goed en waterdicht dan zou ik zeker terug gaan omdat het rotten een lang proces is dus vast ook eerder gelekt heeft.

Kon je ook zien (onder je afdekplaat waarin je zonnekleppen zitten en je spiegel aan vast zit) of er al veel roest of andere sporen zaten? Zo ja dan lekt ze al veel langer!

Ik zou zo wie zo even kontact met de verkoper opnemen!
Punt 2, weet ik niet hoe lang die doorlopen moeten zijn, zoek eens goed op dit forum omdat er al vaker over geschreven is en wat je er aan moet doen!

Succes en sterkte (je kunt eerst als noodoplossing je dakraam dichtkitten en later de boel goed aanpakken!

groeten
JerommekeOhjajoh

Berichtdoor jacob2 » 14 dec 2006, 22:13

Hoi,bedankt voor je reactie.
ik heb vandaag contact op genomen met de verkoper en zorgt dat alles in orde gaat komen.
Nog een vraagje:kan dit veroesten al bij 175.000km?
jacob2

Berichtdoor Semrick » 14 dec 2006, 22:53

Hoi Jacob,

De kilometerstand zegt niet zoveel in combinatie tot roest (op welke plek dan ook.)
De leeftijd van de auto en hoe die is onderhouden is veel meer van belang.

Als je met een nieuwe auto 50.000 km per jaar rijdt heeft hij er naar 3 jaar al 1,5 ton op staan en zal hij waarschijnlijk nog niet roesten.
Maar jouw auto zal ergens tussen de 23 en 25 jaar oud of zelfs nog ouder zijn en dan is roest niet zo vreemd.
Vanaf september 1982 zijn de W123 modellen beter tegen roest behandeld vanuit de fabriek. Voor die tijd was het "huilen met de pet op" en is roest (zoals je hier vaker leest) eerder regel dan uitzondering.
Tenzij je een auto koopt die echt van een oud vrouwtje is geweest en altijd binnen heeft gestaan en 's-winters ook niet naar buiten mocht.

Mogelijk heeft je auto nog wel meer roest die je nog niet heb kunnen zien. Als hij straks netjes gerepareerd is zou ik eens goed kijken hoe je auto er echt aan toe is. Ik zou dan in ieder geval een antiroest behandeling (laten) uitvoeren. Daarover is hier op het forum ook voldoende stof te vinden.

In hoop dat je je door deze tegenslag niet laat ontmoedigen. De meeste van ons hebben met roest (of andere technische gebreken) te kampen (gehad) en meestal komt dat allemaal weer goed.

gr. Eric<br><br>Bericht gewijzigd door: Semrick, op: 2006/12/14 21:58
Groeten,

Rickert
Semrick
Erelid

Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor JerommekeOhjajoh » 14 dec 2006, 22:53

Ja Jacob beste jongen,

dat kan!! Het gaat niet om de km maar hoe heeft ze bijvoorbeeld gestaan in al die jaren! In garage, onder de bomen enz! Deze kwaal ontstaat meestal door verstoppingen van de afvoerkanalen, hierdoor blijft het water telang op één plaats zitten en krijg je deze vevelende dingen! Tip om gelijk ook je andere kant en de achterste afvoeren goed te bekijken!

Het beste is toch dat ze een nieuw afvoertje lassen, maar dan moet de hele bak uit de auto gehaald worden.

Dus vraag goed hoe ze het willen aanpakken en dat je niet accepteerd dat het dicht gekit wordt of een rubberslang er overheen geschoven wordt!!

Succes en maak even wat foto's als je wilt van nu en straks als het gemaakt is, dat is leuk voor deze topic!!

Gr Jeroen
JerommekeOhjajoh

Berichtdoor jacob2 » 14 dec 2006, 23:21

Tjeessus,de hele bak er uit?
Dat word nog wat dan,ik ben benieuwd hoe de verkoper daar op reageert.
Zit de bak gelast en dan moet ook de hele hemel eruit zeker?
Weet jij mischien in welke stijl de achter afwatering loopt?
Ik vraag dit omdat ik ook roest bij de gasveren in de achterklep heb zitten!
Thanx,Jacob.
jacob2

Berichtdoor JerommekeOhjajoh » 15 dec 2006, 00:07

Jeeeeeemig de peeemig,

Mozeskriebel ik kreeg me toch net een weef man!!!
(oudere jongere van de Kooten en de Bie). Ik las net dat je in een koffieshop werkt vandaar ;)

Dat lost die vorige eigennaar dan toch mooi voor je op?? Is het een particulier of bedrijf of verkoper??

Natuurlijk kan alles eruit gehaald worden, die hele bak zit niet gelast, dat kan er in zijn geheel uit (zie ergens op het forum). Ja dan zal de bekleding wel los moeten. Ja als die man dat allemaal niet wil, dan zal die een goed alternatief moeten toepassen! Roest bij je gasveren, moet je wel even goed aanpakken omdat dit hele vieze en gemene roestplekken kunnen worden (bv naar je dak toe).

Er lopen naar achter volgens mij 2 (l&R)afvoeren, waar deze precies uitkomen?? Het zou heel logies zijn dat ze daar uitkomen, maar voor het zelfde geld lopen ze ergens anders doorheen, en komt het ergens bij de achterwielen naar buiten (denk ik in dit geval ook)Staat misschien op Janbenz1 zijn werkboek cd.

Succes en altijd rustig blijven omdat alles te verhelpen is!! Het hebben van een aude auto heeft zijn charme maar ook zijn tegenslagen!!

gr
JerommekeOhjajoh

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto