[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Vocht in mistlamp : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 01:33

Vocht in mistlamp

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Vocht in mistlamp

Berichtdoor Dwars » 11 maart 2007, 11:34

tsja, in de linkermistlamp verzameld zich vocht. maar ik kan niet zien waar het naar binnen zou moeten komen:S heb het maar eens drooggefohnd:) en plak die bovenste naad maar es ffkes af middels ducktape.

iemand een meer permanente oplossing ??;)
Dwars

Antwoord:Vocht in mistlamp

Berichtdoor Semrick » 11 maart 2007, 12:08

Hoi Dwars,

Kun je misschien wat meer info geven over wat voor mistlamp het is. Want zo kunnen we er natuurlijk weinig van zeggen. Als het gewoon een losse mistlamp is kan het water binnen dringen door de naad tussen het glas en de behuizing, de schroefgaatjes van het lampglas en de kabeldoorvoer van de stroomdraad.

ALs je gewoon de mistlamp in de koplampunit bedoeld dan zal het rubber dat tussen het glas en de lampbehuizing zit wel niet helemaal fris meer zijn.
Die is gewoon bij de dealer te bestellen en daar is al eens over geschreven op dit forum (ik dacht bij iets koplampen schoonmaken of zo).
Wil je geen nieuw rubber monteen dan helpt blanke sileconenkit ook prima. Nadeel is dan dat je het glas niet zomaar meer los krijgt.

Groeten,

Eric van de <br><br>Bericht gewijzigd door: Semrick, op: 2007/03/11 11:08

Groeten,

Rickert
Semrick
Erelid

Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Dwars » 11 maart 2007, 12:17

ja sorry, bedoel idd de mistlamp in de koplampunit;) en waar pcies kit je deze dan af?; bovenzijde op de naad???:S
Dwars

Berichtdoor Semrick » 11 maart 2007, 12:33

Hoi Dwars,

Nee je moet de lamp er even uithalen.
Knippelicht eruit en dan 2 schroeven aan de zijkans in de knippelichtopening en 2 schroeven aan de voorkant. Dan pak je de hele unit er zo uit.
Dan kun je de lamp van het huis scheiden als je de klemmen verwijderd hebt. Ik weet het niet uit mijn hoofd maar ik denk dat er ongeveer 8 op zitten.
Je zult dan zien dat het glas op een rubber strip in het koplamphuis ligt.
Bekijk even hoe die er aan toe is en dicht de zaak anders even af met kit. (niet te veel want als je het glas er weer op klemt komt het langs het rubber heen en zie je de kit zitten (en dat is niet mooi).
Ik heb ze zelf ook gekit. Eerst het rubber er uit. Laagje kit erin en daar het rubber in vastdrukken en daarna het glas weer gemonteerd.
Voordeel van kitten onder het rubber is dat je het glas toch nog los kunt maken.
Maar nogmaals niet te veel kit....

Ik hoop dat je het zo een beetje begrijpt. Kan nu helaas geen foto's plaatsen maar als je de lampunit even bekijkt wijst het zich vanzelf.

Groeten,

Eric<br><br>Bericht gewijzigd door: Semrick, op: 2007/03/11 11:38
Groeten,

Rickert
Semrick
Erelid

Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968

Berichtdoor Govert » 11 maart 2007, 16:04

Het klepje aan de achterzijde om de lampen te vervangen kan ook nog lucht en vocht doorlaten.

Overigens hangt het ook af van de lucht die in de unit aanwezig is. Sluit je de unit af met warme lucht, dan zal die condenseren bij koud weer.

Dat deed het bij mij ook toen ik de mistlampreflectoren had vervangen. Helemaal droog in elkaar gezet, maar na montage de volgende dag stond het vol condens. Uiteindelijk opgelost door na een stuk met alle lichten aan rijden (condens verdampt weer) en daarna de klepjes aan de achterzijde een tijdje te openen.

Ik heb ook wel eens gelezen dat het rubber insmeren met vaseline voor montage helpt.
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto