[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
startmotor gaat niet rond : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 01:36

startmotor gaat niet rond

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

startmotor gaat niet rond

Berichtdoor Guzziman » 21 dec 2006, 14:06

Als mijn auto niet aanslaat of direkt weer afslaat en ik probeer hem dan opnieuw te starten dan hoor ik, bij het doordraaien van de sleutel alleen een "zingend" geluid. Als ik iets langer wacht en het opnieuw probeer lukt het vaak wel. Toch vraag ik mij af wat de oorzaak kan zijn van dat vreemde gebeuren, want ik weet niet waar ik het zoeken moet en voor hetzelfde geld laat hij mij binnenkort een keer echt staan.

Wie heeft een idee?

Jan
Guzziman

Antwoord:startmotor gaat niet rond

Berichtdoor Govert » 21 dec 2006, 14:23

Startrelais is geblokkeerd. Dat ding zit op de startmotor gemonteerd en zorgt er voor dat de startmotor wordt losgekoppeld als de motor draait. Zit hij vast, dan werkt de startmotor niet.

Eraf halen en schoonmaken helpt geloof ik.
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor chico » 21 dec 2006, 19:47

hallo, als ik jou verhaaltje zo lees, denk ik dat je je er toch op moet voorbereiden dat de startmotor er binnenkort de brui aan geeft.
zelf heb ik 2 W123,s een 200D en een 240TD, en heb van allebei de startmotor onlangs moeten laten reviseren vanwege startproblemen.

misschien toch een beetje een w123-kwaal??
Chico
chico

Berichtdoor Hans230CE » 21 dec 2006, 21:00

Een revisie komt eraan,:woohoo: :S
Ooit meegemaakt met een andere wagen (>Volvo v90 of mijn 960) laten reviseren en dan start je weer als vanouds.

Al de simtomen zijn dezelfde.

GTZZ Hans

van ant zeetje
(lid van de hondjes op de hoedenplankgroep)<br><br>Bericht gewijzigd door: Hans230ce, op: 2006/12/21 20:01
_________________________________________________________________________________

A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Topasbrauner » 22 dec 2006, 09:19

Dit is je bendix die kapot is. Een complete startmotor revisie met originele Bosch spullen kost zo'n 90 euro. Dan krijg je koolborstels, bendix, startrelais en 2 lagers. Bovendien wordt het huis ervan gestraald.

Firma is EDS in Beilen, de man heet Rinus en zeg maar dat je via mij belt.

Hij bouwt ook 9V startankers in en kan alle elektromotoren reviseren. Dit is vaak goedkoper dan nieuw. Kachelmotor, ruitenwissermotor, etc. Aan de telefoon heeft ie verder meestal onmiddellijk de oplossing voor elektronische vragen, bijv. als je achterruitverw. niet werkt.

Job
Topasbrauner

Berichtdoor Weizengelb » 22 dec 2006, 09:52

Hoi,
Mijn 200D deed dit ook soms, al een jaar lang.
(ik heb de auto gisteren verkocht)

Vooral als de motor koud is draait hij soms de eerste poging "vrij"rond. De 2e poging is dan echter bijna latijd weer raak en start hij gewoon.

De bendix blijft dan hangen.
Een revisie is natuurlijk mogelijk, schoonmaken kan ook helpen.

Bij mijn 230S was de startmotor versleten, hij draaide zwaar en trok zeer snel de accu leeg. Ik heb hem toen maar vervangen.

Groetjes,
Mathieu
Das Beste oder Nichts!
Weizengelb
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1972
Automaat: Nee

Berichtdoor nik » 23 dec 2006, 00:16

Hallo,

Heb laatst het zelfde gehad met mijn Lincoln Continental. Startmotor revisie laten doen en alles was over.
Als je geluk hebt en een goed revisie bedrijf treft, heb je kans dat je gelijk met een ruil startmotor de deur uit loopt, een gereviseerde wel te verstaan.
Ik was toen €40,- kwijt, in Winsum FRL.

Succes.;)
nik

Keer terug naar Techniek