[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
verhogen druk automaatbak? : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 11:18

verhogen druk automaatbak?

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

verhogen druk automaatbak?

Berichtdoor hansje280 » 23 dec 2006, 01:39

hallo mensen,

ik ben nieuw hier en heb een probleem.

hoe verhoog ik de druk van mijn automaatbak?

filter en olie vervangen, alles nagekeken en afgesteld en nu wil ik graag eens kijken of met het verhogen van de werkdruk ik meer resultaat krijg.

automaatbak van een 280, 1981

alvast bedankt

hans
hansje280

Antwoord:verhogen druk automaatbak?

Berichtdoor MarceldB » 23 dec 2006, 03:19

Welkom hier, Hans.

Vertel eerst eens wat je probleem is.
MarceldB

Antwoord:verhogen druk automaatbak?

Berichtdoor hansje280 » 23 dec 2006, 12:19

hallo marcel,

de automaat slipt soms en ik weet dat ze bij de mercedesdealer vroeger de druk dat wat verhoogte om dit te ondervangen alleen vraag ik me dus af hoe ze dat doen.
hansje280

Re:Antwoord:verhogen druk automaatbak?

Berichtdoor josvangent » 22 okt 2007, 20:09

Ja, dat vraag ik me ook af. Is er iemand die hier een antwoord op weet? Ik weet wel dat je dmv de vacuummodulator verstellen kan instellen hoe stug of hoe vloeiend de bak schakelt, maar is dit hetzelfde als de werkdruk verhogen?

Post edited by: josvangent, at: 2007/10/22 20:09<br><br>Post edited by: josvangent, at: 2007/10/22 20:11
josvangent

Berichtdoor Citrobenz » 22 okt 2007, 20:25

Hallo Hans,

Je moet even zoeken hier op het forum.
Er staat ergens hoe je het moet doen, er staan zelfs foto's bij.

succes!
Groet,
Henk
Citrobenz
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1976
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor marco123 » 22 okt 2007, 20:25

hallo, als ik het goed heb zit er aan de rechterkant achter het vacuum van de bak,
daar zie je een slangetjer naar toe gaan, dit slangetje zit op een dopje.
dit dopje zit dacht ik met een veeringetje vast dat je samen moet knijpen, daarna voor zichtig dit dopje lostrekken.
als dit er af is kan je er een lipje uittrekken +- een halve centimeter deze moet je daan met de klok mee draaien voor een hogere schekeldruk als de bak slipt met overschakelen. eerst een kwart slag of minder , weer monteren enb opletten dat het vakuumslangetje er niet afligt en het 'dopje' er recht op gaat en dus niet lekt op het rubber o-ringetje.

succes
marco
marco123

Keer terug naar Techniek