[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4822: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4824: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4825: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4826: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
Amerikaanse import : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 01:21

Amerikaanse import

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Amerikaanse import

Berichtdoor patella902 » 22 nov 2006, 19:02

Wie heeft er ervaring met een al dan niet via een handelaar gekochte import 123 uit de USA. Vooral wat betreft de diesels lijken hier wel eens wat interessante auto's tussen te zitten. Wat zijn behalve die super bumpers en de gele mist lampen nog meer nadelen? Voor de turbo diesel motoren; zijn daar wel onderdelen van te verkrijgen en verder zijn het vaak full option auto's. Elektrische bediening voor bijna alles waar ik nu mijn handen voor moet gebruiken. Kan natuurlijk allemaal kapot. Wie heeft hier ervaring mee?
Grt Theo
patella902

Antwoord:Amerikaanse import

Berichtdoor Paul Snip » 23 nov 2006, 00:48

Heb je ff...

Ik heb zo'n apparaat. Een 300 diesel uit California.

Voordeel is dat je, als je een goeie treft, een 100% harde auto hebt. Waar je dus in ieder geval geen carrosseriewerk aan hebt.

Nadelen zijn er ook genoeg.
Het duurste is de airco. Deze heeft een elektrische kachelkraan, een zogenaamde "koekoeksklok". Deze zit onder de motorkap en is bijna altijd stuk. Of gaat stuk. Nieuw kost hij 1300 euro ofzo. Het schijnt dat via USA import 600 euro ook mogelijk is. Dit is zo'n kwetsbaar ding dat zelfs een nieuwe het vaak maar kort volhoud. De remedie is om er dan maar gewoon een handbediende kachelkraan in te zetten. Of de hele kachel incl bediening over te zetten uit een Europese auto.

Die kachelkraan is eigenlijk het enige wat echt duurder is dan bij een gemiddelde Europeaan. Verder is de motor enzo eigenlijk hetzelfde. Vaak zit er bij de diesels een egr-systeem op. Meestal is dit al afgekoppeld.

De verlichting is net anders. Alleen de koplampblakers voor 't dim en grootlicht worden vervangen om in Nederland de weg op te mogen. Verder is alles te vervangen door Europese verlichting, mocht het Amerikaanse spul niet meer leverbaar zijn.

Alles elektrisch, geeft natuurlijk meer kans op storing. Voor de ramen heb ik daar geen problemen voor ondervonden. Dat mechaniek is ook zeer degelijk. Het elektrische schuifdak gaat bij mij zwaar. Dus daar moet ik een keer mee bezig. Overigens kon ik de onderdelen voor dat schuifdak gewoon bij de dealer halen.

Volgens mij zijn alle Amerikaanse delen ook gewoon hier bij de dealer te bestellen.

Het interieur is vaak beduidend minder dan bij Europese auto's. Zo is 't dashboard bijna altijd gescheurd. En echt leren bekleding (heb ik) is meestal verschenen, evenals het tapijt.

Voor een goede Amerikaan (Roestvrij) moet altijd minimaal 6000 euro betaald worden.
Paul Snip
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1975
Automaat: Nee
LPG: Nee

Berichtdoor Paul Snip » 23 nov 2006, 00:50

Oh ja, Amerikanen kunnen ook niet autospuiten. Volgens mij doen ze dat ergens in een achtertuin. Ze gebruiken daarbij een vreemd soort cellulose lak. Zal wel met milieueisen te maken hebben. Maar 't is vreselijk spul.
Paul Snip
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor BenzBaas » 26 nov 2006, 23:22

Ik rijd ook in zo'n amerikaan. Geen roest, maar wel uitgedroogde rubbers. Deurrubbers zowel als rubbers die met de wielophanging/stuurinrichting te maken hebben zul je meestal moeten vervangen.
De electronica (en het merendeel van de auto) is volgens mij niet per se Amerikaans, maar gewoon origineel MB. Ramen doen het voor goed, achter zijn de mechanieken krom en daardoor lopen die niet gladjes.
Spuitwerk is meestal tamelijk slordig gedaan, maar er zit dus geen roest onder.
Er zit een climatecontroll in, die inderdaad niet optimaal functioneert. Soms wil de kachel niet aanslaan. Het is niet moeilijk daar een simpele oplossing voor te vinden, namelijk de eigenlijke kachelkraan omzeilen.
De aircopomp was bij mijn exemplaar helaas doormidden (!) getrokken, maar het systeem is verder wel vacuüm. Ik ben nog steeds op zoek naar een vervangende pomp. Nieuw & origineel zijn ze veel te duur.
VS bumpers: die zijn niet fraai, maar wel veel degelijker dan europese.
Het bevalt mij uitstekend, maar ik kan niet vergelijken. Ik had laatst voor het eerst een vreemde storing, terwijl hij net fluitend door de apk was geloodst. Die storing heeft waarschijnlijk niets met zijn afkomst te maken, maar die makkelijke gang door de apk wel.

Ik kan het aanbevelen, maar ieder exemplaar is weer een andere.<br><br>Bericht gewijzigd door: BenzBaas, op: 2006/11/27 23:15
BenzBaas

Berichtdoor benedendijker » 27 nov 2006, 00:23

Ook ik rijd een Benz USA 300TD,de storingen bij mijn auto zijn meestal het vacuumsysteem.
Ik heb diverse onderdelen van het vacuumsysteem vervangen zoals het ventiel bij het contactslot, de vacuumpomp gereviseerd, het vacuumpompje op de brandstofpomp, het ventiel voor de centr,.deurvergr., even dacht ik dat het alemaal opgelost was maar helaas is het niet zo.
Vorige week werd ik weer verast door het feit dat de motor niet af wil slaan als ik het contact uitschakel.
De laatste drie dagen heb ik daar weer geen last van.
De auto is roestvrij en op alle plaatsen keihard, dat is ook veel waard de technische storingen van het vacuumsysteem moeten toch op te lossen zijn lijkt mij.
Het probleem is dat ik zelf in het geheel niet thuis ben met het vacuumsysteem, ik heb zelfs zover willen gaan om een peperdure vacuummeter te kopen, dit om storingen op te sporen en daarna op te lossen.
Soms schakelt de auto goed en dan weer is het een ramp.

Ik hoop dat ik op een of andere manier toch een vinger achter dit moeilijke systeem kan krijgen.
Oh ja bij mij lopen de achterramen ook niet geweldig en heb diverse deurrubbers reeds vervangen.
We blijven oefenen en alle lucht uit de auto zuigen al moet ik zelf doen.
Ik blijf jullie op de hoogte houden maar zuigen zal die, dat kreng.

Ad(Benedendijker):whistle: [img] [img]
benedendijker

Berichtdoor benedendijker » 27 nov 2006, 00:25

Ook ik rijd een Benz USA 300TD,de storingen bij mijn auto zijn meestal het vacuumsysteem.
Ik heb diverse onderdelen van het vacuumsysteem vervangen zoals het ventiel bij het contactslot, de vacuumpomp gereviseerd, het vacuumpompje op de brandstofpomp, het ventiel voor de centr,.deurvergr., even dacht ik dat het alemaal opgelost was maar helaas is het niet zo.
Vorige week werd ik weer verast door het feit dat de motor niet af wil slaan als ik het contact uitschakel.
De laatste drie dagen heb ik daar weer geen last van.
De auto is roestvrij en op alle plaatsen keihard, dat is ook veel waard de technische storingen van het vacuumsysteem moeten toch op te lossen zijn lijkt mij.
Het probleem is dat ik zelf in het geheel niet thuis ben met het vacuumsysteem, ik heb zelfs zover willen gaan om een peperdure vacuummeter te kopen, dit om storingen op te sporen en daarna op te lossen.
Soms schakelt de auto goed en dan weer is het een ramp.

Ik hoop dat ik op een of andere manier toch een vinger achter dit moeilijke systeem kan krijgen.
Oh ja bij mij lopen de achterramen ook niet geweldig en heb diverse deurrubbers reeds vervangen.
We blijven oefenen en alle lucht uit de auto zuigen al moet ik zelf doen.
Ik blijf jullie op de hoogte houden maar zuigen zal die, dat kreng.

Ad(Benedendijker):whistle: [img] [img]
benedendijker

Berichtdoor BenzBaas » 04 dec 2006, 23:14

Zeg Paul Snip, weet jij wat er eigenlijk kapot gaat in die electische kachelkraan?
BenzBaas

Berichtdoor Paul Snip » 04 dec 2006, 23:48

Ja, dat weet ik. De regelklep gaat vastzitten. Waardoor de motor en de stuureenheid verbranden.
Verder geven de sleepcontacten bovenin vaak problemen.
En de vacuumschijf gaat lekken. Slangetjes gaan los etc.

Gewoon een onding.

Het huis is van bakeliet, ofzo (vooroorlogs plastic).

Ik heb dat ding tot in den treure uit en in elkaar gehad. Op een gegeven moment had ik 'm werkend, maar toen begon hij koelvloeistof te lekken.

Toen was bij mij de maat vol!!!
Paul Snip
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor BenzBaas » 04 dec 2006, 23:56

ok, je hebt er dus flink wat tijd inzitten! Ik nog niet en vraag ik je daarom advies: Bij mij doet ie het onregelmatig. Vooral bij koudweer slaat bijvoorbeeld de kachel eerst niet aan, later wel en dan opeens weer uit. Is het mogelijk dat hieraan een simpel probleem ten grondslag ligt? Ik moet het in ieder geval in die koekoeksklok zoeken?
BenzBaas

Berichtdoor Mr.W123 » 05 dec 2006, 00:14

Ik heb ook een US 300D uit 1978. De kachel/airco werkt (nog) goed. Waar zit die "koekoeksklok" precies??
Waar ik eigenlijk mee zit is de automatische bak. De ene keer schakelt ie zo soepel dat ik 't nauwelijks in de gaten heb, de andere keer slipt ie veel, en soms (vooral van 2 naar 3 bij koude motor) schokt/schiet ie ineens van 2 naar 3.
Ik heb op verschillende fora al wel 'ns gekeken. Volgens mij zit het in het vacuumsysteem. Ze hebben 't dan vaak over 'n vacuumregelunitje op het kleppendeksel. Dat heb ik helemaal niet, dus kom ik eigenlijk niet veel verder.

Verder heb ik al veel onderdelen voor m'n amerikaan bij de dealer gehaald. Geen enkel probleem en nog relatief goedkoop ook.

René<br><br>Bericht gewijzigd door: renmoo, op: 2006/12/04 23:15
Rene
Mr.W123
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 200
Bouwjaar: 1985

Berichtdoor Paul Snip » 05 dec 2006, 14:05

Die koekoeksklok zit in je motor-ruimte achter de rechterkoplamp. Kan niet missen, gaan een hele berg slangen heen en een bos draden ook nog.

@BenzBaas: Dat probleem van jou zou best eens in het vacuumschakelaartje onder op de koekoeksklok kunnen zitten. Daar zit het aluminium gedeelte eeblokje met 2 vacuumslangetjes erop. Hier zit een bimetaaltje in. Dit gebeuren zorgt er voor dat je kachel pas begint als de koelvloeistof een bepaalde temperatuur heeft bereikt.
Zodat hij niet eerst kouwe lucht staat te blazen.
Misschien kun je deze 2 salngetjes eens doorverbinden met een pijpje?

Succes!!!
Paul Snip
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor Mr.W123 » 05 dec 2006, 14:15

Koekoeksklok

Die bedoel je dus???

René
Rene
Mr.W123
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 200
Bouwjaar: 1985

Berichtdoor Paul Snip » 05 dec 2006, 14:45

Dat is je elektrische koelwaterpomp. daarnaast, rechts op d efoto is nog net de koekoeksklok te zien.
Paul Snip
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor BenzBaas » 05 dec 2006, 16:45

@snip - super, ik ga proberen of ik daar wat mee kan rommelen!
BenzBaas

Berichtdoor BenzBaas » 27 dec 2006, 16:28

@Snip: ik heb het bi-metaaltje uitgesloten, maar het resulteert niet in een stabiel werkende kachel. Laatst hebben we met z'n vijven een uur in de kou gezeten...
Toen heb ik de koekoeksklok geopend (het zwarte kapje erafgehaald). Maar dat zag er allemaal schoon uit. Na het sluiten van dit kapje werkte de climatecontroll als nooit tevoren. :whistle:
Dat bleek van korte duur.:S

Ergo, het lijkt erop dat er een storinkje in de koekoeksklok zit. Waarschijnlijk iets met contacten. Jij had het over sleepcontacten. Waar zitten die in die klok? Hoeveel moet ik daarvoor overhoop halen?

En dan nog een vraag voor als het niet lukt of voor als het systeem toch weer uitvalt: ik dacht dat ik dan de kachelkraan wel zou kunnen forceren. Dus tégen het vacuumsysteem in wél openzetten. Dat heb ik ook gedaan, maar de lucht die in het interieur geblazen werd bleef akelig koud. Hoe kan dat? Wordt de lucht niet altijd via de kachelradiateur geblazen?<br><br>Bericht gewijzigd door: BenzBaas, op: 2006/12/27 15:29
BenzBaas

Berichtdoor wil240td » 27 dec 2006, 17:47

De voordelen zijn dat de auto's meestal bom vol zitten met accesoires ( is wel duur aan bpm als hij nog niet belasting vrij is) betere beveiliging in de deuren (extra beveiligings balken)

De nadelen zijn :de verlichting- de dikke bumpers (kwestie van smaak) slechte lak (meestal verweerd door de zon)de dashboarden kapot-bekleding vaak uitgeleefd en inderdaad is de airco vaak kapot en heel moeilijk te repareren
kijk ook maar www.ebay.com daar staan er vaak en veel op maar kijk uit wat je koopt de foto's zijn vaak mooier als de werkelijkheid

grts Wil <br><br>Bericht gewijzigd door: wil240td, op: 2006/12/27 16:49

wil240td

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto