MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 05:38

schuifdak bak monteren

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

schuifdak bak monteren

Berichtdoor jacob2 » 20 dec 2006, 12:41

Hallo allemaal,na het constateren van een verotte afvoer van het schuifdak ben ik op zoek gegaan naar een andere bak en gevonden!
Is 100,-een redelijke prijs inclusief zelf demonteren?
Helemaal gaaf maar op de uiteinden van de afvoerpijpjes zit wat oppervlakkige roest.
Kan iemand mij wat tips geven over hoe ik de bak het beste kan behandelen mbt het toekomstige roesten?
en de hele hemel moet er ook uit zijn er nog meer dingen die ik preventief zou kunnen doen??
Groet,Jacob.
jacob2

Antwoord:schuifdak bak monteren

Berichtdoor Ron » 25 dec 2006, 13:52

Jacob,

100euro met zelf demonteren vind ik veel geld: immers de oppervlakkige roest zit definitief ook van binnen, (geven ze ook garantie dan?) Maar:

*Voordeel van zelf demonteren is dat je mag oefenen op een sloper (bijv: hemel los halen kan de eerste keer toch een lekijke beschadiging opleveren)
*let op: schuifdakbakken voor station zijn anders dan voor sedan!
*bij de sedan mag je de voorruit of achterruit demonteren, bij de T is dit natuurlijk geen probleem

(T-rules!)

Ron
Ron

Berichtdoor wil240td » 28 dec 2006, 14:40

Hallo

Ron wat je zegt is niet helemaal waar de daken van een sedan en een kombie zijn het zelfde Ik heb namelijk in mijn T een dak van een sedan in zitten.Het grote nadeel bij een T is dat de achterramen uit moeten en dus ook heel de hemel.Verder adviseer ik om de bak goed afte kitten voor je hem gaat monteren.Mischien een tip voor je alles gaat monteren FF je dakdragers eraf halen en ook deze goed afkitten en weer monteren deze waren er bij mij afgeweest voor het spuiten en vergeten af te kitten waardoor er vocht onder kon komen

grts Wil
wil240td

Berichtdoor JerommekeOhjajoh » 29 dec 2006, 01:11

Hallo Jacob,

Begrijp ik nu goed dat je verkoper van de auto, nu niet meer mee wil werken aan herstel??

gr
JerommekeOhjajoh

Berichtdoor jacob2 » 30 dec 2006, 17:46

@wil,Hoi Wil,wat bedoel je precies met dat de achterramen er uit moeten??Heeft dit met de hemel los halen te maken?
Bij de sloper heb ik natuurlijk de hemel kapot gesneden,maar er hoefden ook geen ramen uit.

@Jeroen,hij betaalt 200,-en ik doe het liever zelf of zit er met m'n neus boven op als iemand anders het doet,Dan de auto weg brengen en niet weten hoe ze het doen.
Maar hoe kan ik de bak nu het beste behandelen is er een of ander goedje in de handel waar ik de bak mee kan behandelen
Thanx,Jacob.<br><br>Bericht gewijzigd door: jacob2, op: 2006/12/30 16:50
jacob2

Berichtdoor wil240td » 30 dec 2006, 21:01

Hallo Jacob

Ik weet niet precies hoever de bak komt maar als je pech hebt moeten je achterramen eruit om de hemelbekleding eruit te halen deze zit namelijk tussen de achterramen.Bij mij wil er een nieuwe hemel inzetten maar zie ertegen op om de achter ramen eruit te halen.Nogmaals als je toch bezig bent haal je dakrails er af en voorzie deze van nieuwe kit dit kan je voor later een hoop ellende gaan besparen

grts Wil
wil240td

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto