door Ron » 25 dec 2006, 13:39
Wat een leuk topic!
Ik ben Ir in de werktuigbouwkunde, en heb mijn eerste 8 jaar in de logistiek gewerkt (o.a. Nedcar en ASML).
Nu werk ik bij Essent bij een "denktank" afdeling. Business plannen, Strategische plannen, en investeringsvoorstellen komen van onze hand. Daarnaast vanuit deze afdeling ook nog eens 2 ICT (jawel hoor, ik ook!) projecten gedaan (mngmt info systeem vor 10 centrales en emissieregistratiesysteem van alle Essent centrales: nu 23). Tijdelijk ben ik nu uitgeleend aan de Clauscentrale in Maasbracht (ik leid nu enkele modificaties), terug de techniek in. Kortom: werktuigbouwers kunnen alles!
Tja: de W123: mijn eerste ervaring was in mijn studentijd toen ik naar Hongarije uitgezonden werd: ik moest daar een auto hebben en mijn baas gaf aan: het wordt een golf I of een W123 200D. De reden was dat deze auto's degelijk zijn en er lokaal voldoende rond rijden. Ik had een gruwelijke hekel aan Mercedes, dus ik hoopte dat het een golf werd. Het werd een golf (joepie!!), die pardoes bij mijn eerste heenreis op weg naar Boedapest bij Wenen de geest gaf. Uiteindelijk werd het dus toch een groene 200D D met 3 opties: schuifdak: Stuurbekr en rechter buitenspiegel. Na een week rondrijden in het ding was ik verkocht. Vooral omdat mijn sigarenkist perfect in de middenconsole paste. Geweldig: aansteker indrukken, schuifdak open rossen, sigaar in de hens en genieten....
Na jaren de knoop gehakt: een W114 250 gekocht, veel aan gesleuteld en gelast en zo veel ervaring opgedaan. Toen er gezinsuitbreiding kwam moest er een station komen. De passat, de mondeo hmmmmmmmmmmm. Toen er plots op de snelweg een W123T voorbij reed: dat vond mijn vrouw geweldig. Ik zei: als we een goede vinden, dan kopen we die. Een goede hebben we niet kunnen vinden, en dus een rijdende restauratie gestart. Het is onze dagelijkse auto waar ik nu precies 1 ton mee gereden heb op gas. En nu is dan toch eindelijk de koppakking gaan lekken. De kop ligt er al vanaf: ik vind het een geweldige hobby: ik sleutel graag, (want op m'n werk mag ik niet: te hoog opgeleid ) en ik vind de stations de mooiste bakken (T rules!).
Ron