Hallo allemaal,
Ik geef toe, het is een beetje off-topic, maar toch wil ik de opmerking maken. Als ik in de autobladen bandentests lees, dan komen vrijwel altijd de zogenaamde A-merken beter uit de bus dan de rest. Let wel, BIJNA altijd. Er zullen dus best af en toe uitzonderingen zijn. Gebruikerservaringen zoals je die hier en daar op I-net tegenkomt vertrouw ik meestal niet zo erg. Wat is het voor gebruiker, wat voor eisen stelt de persoon aan een band, wat is zijn of haar referentiekader? Is het wellicht iemand die belang heeft om een niet zo beste band te promoten? Allemaal vragen zonder antwoorden. Wat ik wel weet, is dat een autoband zo ontzettend belangrijk is, waarschijnlijk belangrijker dan we ons beseffen. Het is je enige contact met de weg! En nu weet ik wel, we zijn geen sportieve weggebruikers die het uiterste vergen van een autoband. Maar toch. Als je in een noodsituatie moet remmen, kan die laatste meter of meters net het verschil uitmaken tussen een aanrijding met alle nare gevolgen van dien of veilig stil staan. En bij een uitwijkpoging kan het net het verschil maken tussen een mooie en veilige manoeuvre of in een slip raken...
Let wel, dit is geen pleidooi voor de duurste band die er is, maar het is wel iets om over na te denken. Succes met jullie zoektocht en veel veilige kilometers toegewenst!
Ugh, ik heb gezegd...
Groeten, André