[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
invoeren van buiten EU? (Zwitserland)? : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 01:32

invoeren van buiten EU? (Zwitserland)?

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

invoeren van buiten EU? (Zwitserland)?

Berichtdoor Weizengelb » 27 dec 2006, 16:50

Hallo,

Ik ben op zoek naar een 450SE(L) in een bepaalde kleur en interieurstelling. Nu valt het niet mee om zoiets te vinden en dus zoek ik ook in het buitenland.

Nu vraag ik me af hoe het zit met een auto uit zwitserland. Dit is geen EU, dus hoe zit dat met douane aangifte?

BPM maakt niet uit denk ik, is vrijgesteld. Maar zijn er wel invoerrechten?
Dit zal hetzelfde zijn met bv auto's uit de USA.

Wie weet hoe dit zit (want die site van de douane daar komt volgens mij niemand uit... wat een hoop geneuzel zeg...)

Groetjes,
Mathieu
Das Beste oder Nichts!
Weizengelb
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1972
Automaat: Nee
LPG: Nee

Antwoord:invoeren van buiten EU? (Zwitserland)?

Berichtdoor Wiebren240D » 27 dec 2006, 20:00

Hallo Mathieu

ja dat is een gooie vraag ik ben op die syte nog niet geweest maar op de syte van de R.D.W word je daar dan niks wijzer die moeten het toch wel weeten denk ik

groeten Wiebren Nieuwenhuis
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Semrick » 27 dec 2006, 20:40

Hoi Mathieu,

Volgens mij gelden voor een auto uit Zwitserland dezelfde regels als voor auto's uit een EU-land.
Zwitserland staat namelijk specifiek genoemd als uitzondering buiten de EU, evenals Andorra, Monaco, San Marino, Vaticaanstad, Noorwegen, Liechtenstein of IJsland.

Maar ik heb een kennis die bij de RDW werkt dus ik zal het binnenkort voor de zekerheid even voor je navragen.:)

Gr. Eric
Groeten,

Rickert
Semrick
Erelid

Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Weizengelb » 28 dec 2006, 13:47

Hoi, ja de RDW site is wel duidelijk maar die verwijst naar de douane betreffende het invoeren.
Ik weet dat je voor de douane altijd die aangifte BPM moet invullen, maar ik vroeg me af of dat voor een auto van buiten de EU anders is.
Het klopt dat zwitserland wel apart genoemd wordt als een land als van de EU maar of dat ook zo is bij het invoeren??

Niet dat ik dadelijk daar een auto koop en vervolgens nog honderden euro's moet betalen om hem in te voeren...

Alvast bedankt!!
Mathieu
Das Beste oder Nichts!
Weizengelb
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1972

Berichtdoor 1111 » 29 dec 2006, 13:54

Ik wil ook graag weten hoe dit zit en haal dit topic eff naar boven.
Hebben ze daar in zwitserland ook een soort van apk ofzo?

gr arie van schie
1111
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1980

Berichtdoor MarceldB » 29 dec 2006, 15:32

BPM is voor alle auto's dezelfde regeling, ongeacht waarvandaan ze geimporteerd worden.

Je schijnt wel met invoerrechten en BTW te maken te hebben. Het fijne weet ik er niet van. Die van mij komt uit CH maar was al geimporteerd.
MarceldB

Berichtdoor goaitsen » 29 dec 2006, 23:56

Hallo,

een half jaar geleden heb ik een W123 280E uit Zwitserland ingevoerd,nette auto, waarde zo rond de 4500 euro. je hoeft voor een belastingvrije idd geen BPM te betalen maar wel invoerrechten. de invoerrechten en bemiddelingskosten van een expediteur kosten in totaal zo'n 200 euro.

Groet Goaitsen
goaitsen

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto