[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Is het veilig om met de W123 naar Rusland te gaan? : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 04:52

Is het veilig om met de W123 naar Rusland te gaan?

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Is het veilig om met de W123 naar Rusland te gaan?

Berichtdoor Mercedennys » 31 dec 2006, 16:07

Dag,

Ik wil graag komend jaar met de W123 naar Rusland rijden. Na een prachtige rit van amsterdam naar Dakar (http://w123club.nl/component/option,com ... /catid,12/) is het nu weer tijd om plannen te maken voor een nieuwe rit in het nieuwe jaar.

De grove route wordt:
Duitsland, Polen (warschau), naar Rusland (Moskou), dan omhoog naar Sint Petersburg en via Estland, Letland, Polen weer terug.

Wie heeft er ervaring met rijden door deze landen?
Is het veilig? Er is nl. bijna niets te vinden op het internet op dit gebied. (sja wie gaat er nou met de auto naar sint petersburg als het met het vliegtuig kan...)

Ik hoor graag jullie ervaringen, tips etc.

groet,
MerceDennis
Mercedennys

Antwoord:Is het veilig om met de W123 naar Rusland te gaan?

Berichtdoor bertkrijgsman » 31 dec 2006, 18:10

Dat is leuk zeg om te ondernemen zelf geen ervaring met deze landen behalve Duitsland dan natuurlijk, voorwat betreft veiligheid denk ik dat het wel mee zal vallen gewoon zorgen dat je een paar flessen Wodka in de auto hebt mocht er een een of andere onverlaat iets wilen doen geef je hem gewoon Wodka dit hebben ze liever dan geld!! B)

Bert
bertkrijgsman

Antwoord:Is het veilig om met de W123 naar Rusland

Berichtdoor Govert » 31 dec 2006, 20:44

Ik heb alleen ervaring met Oekraïne per trein, ik ging op bezoek bij een vriend van mij die op onze ambassade in Kiev werkte.

Het verhaal was dat auto's met buitenlands kenteken nogal opvallen en een gemakkelijke prooi zijn voor dieven en inbrekers. Dan is er inderdaad nog de politie, daar zijn er veel van en die houden je aan. Iedereen heeft er last van, maar auto's met buitenlands kenteken nog meer. Omkopen is dan vaak nodig. Als je ervaring hebt met Dakar, zal je wel weten hoe het werkt.

De verzekeringspapieren moeten allemaal in orde zijn en wees bereid op allerlei bureaucratie.

De wegen zijn niet altijd goed en de ANWB komt je niet onmiddelijk redden. Daar staat tegenover dat de gemiddelde automobilist ook een halve automechanicien is, want ik zag regelmatig auto's met de voorklep omhoog en een voorovergebogen man er in. Het leek in Oekraïne wel een nationale hobby.

Dan is er nog een algemene buitenlanderhaat, die vooral geldt voor mensen die niet blank zijn. Dit doet zich vooral blijken bij de politie.

Een basiscursus cyrillisch schrift is voor het lezen van de verkeersaanwijzingen en richtingsborden, zeer aan te raden. Nog beter is een basiscursus Russisch, want veel Engels wordt er niet gesproken.

Enfin, ongetwijfeld zal het in de praktijk erg meevallen.
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Pietje » 01 jan 2007, 11:54

Beste manier om daar achter te komen lijkt me om kontakt te leggen met transportbedrijven. De chauffeurs kunnen je denk ik alles wel vertellen.

Overigens weet ik dat vrachtwagens (en hun chauffeurs) niet veilig zijn.
Pietje

Berichtdoor michel » 01 jan 2007, 20:38

Zdrastvitje,
Ik heb er 10 jaar geleden een jaar gewoond, in Moskou. Nu heb ik nog steeds veel contact met Russen, maar de laatste keer dat ik er zelf was, dateert van 2000.
Maar goed, het verkeer in Moskou en St.Petersburg is een totale ramp. Moskou ring is ongeveer als de randstad hier en is tijdens de spits 1 grote file. De wegen zijn totaal niet berekend op de 11 miljoen!! inwoners. St.Petersburg is niet veel beter. Maar tussen de grote steden liggen tegenwoordig goede wegen. Ik weet niet of je door Wit rusland wil, maar het best is dit te mijden wanwege de criminaliteit en overheids laster campagnes tov westerlingen. Beter is via Polen de de Baltische staten te rijden, of via de Ukraine. Maar echt, mijdt wit rusland. De mensen zijn er in de Ukraine en Rusland allerhartigst en de talloze controles overleef je wel. Soms krijg je bekeuringen ook als je niets fout gedaan hebt, maar hier is meestal wel over te praten! Vraag maar of je de bekeuring zonder bonnetje kunt betalen.

Het beste is alleen overdag te reizen, 's nachts is voor het ongedierte en crimi's. Parkeer bij grote hotels en laat de wagen achter bij bewaakte parkeerplaatsen.

Een beetje russisch leren is wel handig natuurlijk, ook voor de Ukraine. Geen duits spreken, want dit haten ze na 60 jaar nog steeds. Zeg maar dat je uit Amsterdam komt en ze zeggen direct: ah Amsterdam, Coffeeshop. Maar de jongere spreken wel engels.

Grote hotels kostten 10 jaar geleden al 200$ per nacht in Moskou, dus dat zal niet veel beter geworden zijn. Ook restaurants zijn er nu stervens duur. Je moet weten dat er in Moskou nu een kleine elite is die steen- en steenrijk is. Je zult ze wel zien, ze rijden altijd met 3 mercedessen: 1x 500G, 1xS600 en 1x 500G. In de 600 rijdt dat de rijke en in beide Gelandewagens de security. In Moskou alleen al worden meer S600's verkocht als in heel Duitsland!

Moskou zelf is nu schitterend, een soort van Parijs van het oosten, maar dan in het kwadraat.
Stuur maar een PM als je meer wilt weten.
Dasvidanija,
Michel
michel

Berichtdoor Desje » 02 jan 2007, 02:25

je kan ook een Mercedes pagina vinden via google W123 club in rusland je kan ze miscchien bellen of zo???/
Desje

Berichtdoor benz280ce » 04 jan 2007, 02:04

Leuk om dit te lezen!

Ik heb namelijk plannen om van de zomer naar Moskou te rijden met mijn 300D. Het was de bedoeling om door Wit-Rusland te gaan aangezien door het hele land snelweg ligt. Alleen het laatste stukje tot de Russiche grens niet en begin Rusland is ook allemaal twee baans wegen. Maar dan moeten we maar via Oekraïne rijden. Ik heb de kaarten al liggen alleen nu moeten de data's nog worden geprikt. Bovendien heb ik ook de kans om deze zomer misschien naar Brazilie te gaan (vliegen) dus wacht ik het nog even af maar het lijkt me super om te doen.

Een vriend van mij heeft vrienden in Moskou en daarom leek het ons leuk om daar van de zomer heen te rijden. Het is een behoorlijk end maar wel een super ervaring om mee te maken. Verblijf in Moskou is gratis voor ons alleen weet ik niet waar we onze auto kunnen parkeren en wat voor buurt die mensen in wonen.

Gr, Paul<br><br>Bericht gewijzigd door: benz280ce, op: 2007/01/04 01:05
benz280ce

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto