MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 02:28

Mijn W123 verzekeren in Duitsland ?

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Mijn W123 verzekeren in Duitsland ?

Berichtdoor PeterBenz » 04 jan 2007, 22:00

Hallo Leden,
Ik ben pas nog geweldig geholpen met een antwoord op de vraag met betrekking tot wegenbelasting in Duitsland, mischien is er ook iemand die mij kan helpen aan een antwoord op de volgende vraag.
Vanaf 1 april leef en woon ik in Duitsland, ik wil graag mijn W123 meenemen, liefst zonder hem over te schrijven, ik blijf graag nog een jaar rijden met Ned kenteken platen, kan dit ? is er een verzekeringsmaatschapij die mij wil verzekeren, mijn huidige GIO adviesgroep dus niet.
Ik blijf door de week 4 dagen per week werken in Ned, kan ik daar nog iets mee ? adres van mijn werkgever opgeven ?
Kan ik in Duitsland een wagen op Ned kenteken verzekeren ?
Let op ! ik ben er niet op uit om de boel op te lichten, ik zoek alleen een mogelijkheid om niet direct mijn W123 op Duitskenteken te moeten zetten.
Wie kan mij een beetje op weg helpen ?
Groeten,
PeterBenz, peter.aukje.verhagen@hetnet.nl
PeterBenz

Antwoord:Mijn W123 verzekeren in Duitsland ?

Berichtdoor bluemoon me » 04 jan 2007, 23:58

beste Peter,
waarschijnlijk zal het niet gaan omdat de auto wegenbelasting afdrachtig is van uit het land waar je woonachtig bent en ook de verzekering. Dus woon je in Duitsland moet je hem daar aanmelden. Wellicht geld wel een overgangsregeling. maar ik weet niet meer wanneer en hoe deze van toepassing is.
bluemoon me

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto