MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 02:17

Modellen W114/115 W123 enz enz enz

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Antwoord:Modellen W114/115 W123 enz enz enz

Berichtdoor Janbenz » 31 dec 2006, 20:15

Hoi Lode,

Ik zou er zeker eens naar binnen gaan in die zaak in Rotterdam. Een vriend van mij heeft denk ik een van de grootste verzamelingen in Nederland, schaal 1:43. Hij heeft vanaf de jaren vijftig tot nu toe alle Europese merken en modellen die in het echt gereden hebben. Ik denk zoiets van 5000 modellen. Hij zegt, dat de winkel in Rotterdam een van de grootste in Nederland is.

Wil,

Het T-model van de W123 is zeker te krijgen op schaal 1:43. Deze is door Minichamps gemaakt. Ik heb hem laatst nog in een winkel in Goes gezien. Ik denk dat de meeste hobbyzaken hem wel hebben. In Rotterdam staat hij er vrijwel zeker. Mocht je hem niet kunnen vinden, dan wil ik wel voor je hier in Apeldoorn kijken, of in een andere plaats als ik daar kom. Ik heb hem zelf trouwens in het rood.

Groeten,

Jan.
Janbenz

Berichtdoor wil240td » 31 dec 2006, 21:12

Andre en Jan

Bedankt voor jullie reactie ik heb er ondertussen een W123 - 230E en een zwarte 180 ponton van Revell 1/18 bij gekocht en omdat we dit jaar weer op vakantie gaan naar Luxemburg denk ik dat ik vandaar uit ff de grens naar duits over wip naar Trier en daar eens ga neuzen.Hier in Eindhoven zitten ook een paar zaken die modellen verkopen en een eigenaar ervan is ook helemaal Benz gek en die zal me waarschuwen zogauw er weer iets nieuws uitkomt.Daarbij probeer ik jullie ook op de hoogte te houden

grts en succes met de hobby Wil
B)

wil240td

Berichtdoor Ton » 06 jan 2007, 12:11

Van de zomer ben ik in die zaak aan de Bergselaan in R'dam geweest. Helaas hadden ze maar 1 type W123 staan op dat moment. Ze wisten me te vertellen dat de kleur door de fabrikant bepaald wordt. Je kunt kleuren helaas niet bestellen.
Ton
Gold Boarder
Gold Boarder

Berichtdoor Rob Holewijn » 07 jan 2007, 17:33

Als je leuke modellen zoekt moet je ook eens op e-bay kijken. Daar vind je van alles.
Als je kleine modellen zoekt van de 114 coupé of de 114/115 sedan moet je contact opnemen met onze secretaris.
Zelf heb ik een 115 gekocht op e-bay.

Rob Holewijn

Vorige

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto