[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Knetter, knetter, vonk, spetter : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 00:57

Knetter, knetter, vonk, spetter

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Knetter, knetter, vonk, spetter

Berichtdoor MarceldB » 05 jan 2007, 23:22

Ik heb de plantenspuittest gedaan. Ik had het idee dat de bougiekabels overslaan, dus toen maar de test.
Eerst de spuit gepakt, met een bezwaard hart de spuit met water gevuld. Toen de motor gestart en motorkap geopend.
Met lood in de schoenen de trekker overgehaald van de spuit.

En toen kwam het moment van de waarheid: overal kleine blauwe vonkjes.

Is daar nog wat aan te doen, of betekent dat nieuwe kabels?
De Beru kabels zijn op zich nog zeer soepel.
MarceldB
 


Antwoord:Knetter, knetter, vonk, spetter

Berichtdoor Paul Snip » 06 jan 2007, 01:19

Nieuwe kabels, en dan geen goedkope zooi, maar echte koperkernkabels.

Die andere troep heeft een veel te hoge weerstand.

Er is overigens een spuitbus ignition sealer in de handel. Een soort lak, maar daar zou ik geen wonderen van verwachten.
Avatar gebruiker
Paul Snip
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: 09 aug 2006, 11:20
Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1975
Automaat: Nee
LPG: Nee


Antwoord:Knetter, knetter, vonk, spetter

Berichtdoor baszwolle » 06 jan 2007, 14:28

ik vind het wel een hele zware test die je doet met water zeg...vocht of echt water is toch wel een verschil.<br><br>Bericht gewijzigd door: baszwolle, op: 2007/01/06 13:29
baszwolle
 


Antwoord:Knetter, knetter, vonk, spetter

Berichtdoor bluemoon me » 07 jan 2007, 16:13

Dag Marcel, hier dan weer een tip van bluemoon me. Even over het geknetter.
Nieuwjaar is al weer voor bij, en het komt je LPG verbruik ten goede als je die blauwe sterretjes niet ziet.
Voor mijn rit naar Hamburg, zie algemeen, nieuwe bougiekabels enz gekocht. Bij Mercedes. vraag niet wat het gekost heeft.
Wel moest ik de delen zelf in elkaar zetten en bedacht toen dat de oude bougiekabels op zich zelf nog wel goed moesten zijn ,maar dat de bougiehouder en eindkaphouder wel ook alleen vernieuwd zouden kunnen woorden.
Met andere woorden als je nieuwe bougiehouders plaatst en nieuwe eindkapjes heb je het probleem opgelost en kan je weer jaren vooruit.
Laat het even weten. want dat mis ik wel aan deze site algemeen. Als je iemand een tip hebt gegeven hoor je bijna nooit iets meer terug. Weet je dus niet of en hoe het werkt. Behalve bij het cruisecontrol item dat is perfect.

groetjes Bram.
bluemoon me
 


Antwoord:Knetter, knetter, vonk, spetter

Berichtdoor MarceldB » 07 jan 2007, 17:19

Hoi Bram,

Het probleem is een beetje dat ik niet weet of het nu in de kabels zit of in de stekkers.

Toch ebn ik wel benieuwd wat jij hebt betaald.
Ik heb ze in Duitsland gezien voor 100 euro, van beru.
MarceldB
 


dubbel

Berichtdoor Bemerbenz » 07 jan 2007, 20:29

<br><br>Bericht gewijzigd door: Bemerbenz, op: 2007/01/07 19:30
Bemerbenz
 


Antwoord:Knetter, knetter, vonk, spetter

Berichtdoor Bemerbenz » 07 jan 2007, 20:29

Marcel,

Ik heb sinds kort Beru 470 bougiekabels gemonteerd (heb de watertest niet gedaan, maar de motor loopt er perfect op), de oude kabels (nog geen jaar oud) sloegen aan alle kanten door. Beru 470 koste mij ongeveer 100 euro. Ik heb ze besteld via de Autohobbyclub van de vliegbasis Soesterberg.
Bemerbenz
 


Antwoord:Knetter, knetter, vonk, spetter

Berichtdoor kuipertje » 08 jan 2007, 01:54

Heb deze zomer van mijn 250 alle kabels vervangen. Waren gewoon kant en klare exemplaren van de dealer, totaal een dikke 140 euro...
kuipertje
 


Antwoord:Knetter, knetter, vonk, spetter

Berichtdoor zilver101 » 08 jan 2007, 20:52

Voor 14 dagen de kabels van mijn 250 vervangen.
Kosten via de AD grossier 90 euro
Zilver101
zilver101
 


Antwoord:Knetter, knetter, vonk, spetter

Berichtdoor bluemoon me » 08 jan 2007, 21:48

hoi marcel,
het meest voorkomend euvel is dat de bougiehouder lekt om dat ook het rubber van de houder versleten is. dat zie je als je een houder losmaakt van de bougie en dan kijkt naar de opening. bij de nieuwe ,en die van Beru zijn identiek aan die van Mercedes zie je dat de opening ,de rubberhouder veel enger is. dus beter afsluit en isoleert. Ik was alles bij elkaar kwijt 185 euro. dus in het vervolg Beru.

gr Bram
bluemoon me
 


Antwoord:Knetter, knetter, vonk, spetter

Berichtdoor MarceldB » 09 jan 2007, 22:25

Ik heb een nieuwe Beru kabelset besteld bij:

www.MarkenAutoteile.de

voor 107 euro, incl. verzenden
MarceldB
 


Antwoord:Knetter, knetter, vonk, spetter

Berichtdoor Paul Snip » 10 jan 2007, 00:17

Gelukkig, het zijn koperkernkabels.

Maak aub niet de fout om er van die goedkope siliconen koolstofkern kabels op te zetten. Dan kun je nog beter de ouwe laten zitten!

Hij loopt vast een stuk beter met die nieuwe kabels, Marcel
Avatar gebruiker
Paul Snip
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: 09 aug 2006, 11:20
Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1975
Automaat: Nee
LPG: Nee


Antwoord:Knetter, knetter, vonk, spetter

Berichtdoor MarceldB » 22 jan 2007, 23:53

Ik heb ze vandaag binnengekregen. Een wereld van verschil.

Gewoon goed en regelmatig lopen en perfect oppakken.

Nu nog het slechte starten (op benzine) bij een warme motor oplossen.

En vandaag heeft ook de niveauregeling het begeven.
MarceldB
 


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 48 gasten