M'n W123 280 is net voor de APK geweest en afgekeurd vanwege een gebroken achtervering. De spiraalveer is aan de rechterkant bovenaan gebroken. Als de garage dit repareert, kost me dit z'n 130 per kant (materiaal + arbeidsloon), dus totaal zo'n 260 euro. Ze zeggen er per kant ongeveer een uur mee bezig te zijn. Volgens hun is het bij deze auto vrij lastig.
Ik heb wat rondgevraag en iemand anders beweert dat het een klusje van niks is. Nadat ik wat informatie heb opgezocht over dit onderwerp lijkt het hier ook wel het meest op. Ik wil het dus wel zelf gaan doen.
Zijn er hier mensen die deze klus al eens hebben uitgevoerd? Waar moet ik op letten? Is het inderdaad zo makkelijk, danwel zo moeilijk??
Ik heb nog niet echt goede info over de W123 gevonden, wel over de W116 en de W126)
http://www.conrad-beck.de/foren/126/daempfer.htm
en bij http://handbook.W116.org/
Zit er veel verschil in de werkwijze?
Nog wat vragen:
Is een veerspanner echt nodig als de auto op de brug gezet kan worden met de achterwielen goed vrij?
Door de gas installatie hangt de auto nogal wat naar achteren. Ik weet dat je er een soort verhogingsrubbers bij kunt plaatsen. Kan iemand me vertellen hoe zoiets precies heet? (Maakt het bestellen wat makkelijker.....)
Nou, ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Alvast bedankt!
Groeten,
Olivier