aiaiai...
met Reinout nieuwe brandstoffilters erin gezet, en ook toerental iets bijgesteld (met stelschroefje aan dat stangetje van je gas, op de kleppendeksel...), maar ik geloof niet dat het iets uithaalt.
ik reed vanmiddag weg, de motor liep gewoon onregelmatig en ik merk het ook bij lage toeren in een hogere versnelling: ga ik in zijn twee de bocht om, dan valt op een gegeven moment alle vermogen weg, moet ik het gas goed intrappen en duurt het echt eventjes voordat de motor weer aangrijpt, zo lijkt het. alsof de motor niet 'doorkrijgt' dat ik gas geef.
nu las ik in een andere post van Harrie Bos dit: "Waar ik al een tijdje vermoeden van had toch maar gisteren eventjes laten controleren, 2 kleppen zijn van mijn 6 pitter verbrand, oftewel krom en ze sluiten niet meer goed af.
(met koude moter loopt de moter niet soepel maar eenmaal op arbeids temperatuur loopt hij wel als een trein en aan het verbruik ed is het ook niet te merken)."
ik vind dit wel herkenbaar, maar dan meteen ook heel schrikbarend!
kan dat ook zo zijn bij mijn diesel, of is het iets anders?
let wel: het is echt, als de motor een nacht niet heeft gelopen, dat dit gebeurt. alstie een uurtje of wat (vanmiddag even vier uur) weer start, dan is het allemaal prima...Reinout kan beamen dat als de motor nog enigzins warm is, hij in principe prima loopt...
kleppen zijn gesteld op de TD, Wiebren heeft het gedaan/gezien...ik geloof niet dat er toen reden was voor paniek.
nouja...maar zien, in ieder geval kan ik verder nu even niet zoveel meer doen, want ik ben vanaf morgen in het Groningse land, zonder W123...dan over een week of vier pas weer terug. (hoop dat in die tijd mijn vriendin de auto lopend houdt...)
veel groeten
Pieter
p.s. ik hoor net van iemand het volgende: als één van de voorgloeiers niet goed voorgloeit, dan komt die cylinder niet mee in beweging...dan looptie dus onregelmatig. kan dit idee kloppen?<br><br>Bericht gewijzigd door: Pieter, op: 2007/01/13 23:20