Het systeem zet als het ware een propje gas klaar voor de inlaatklep. Zodra de klep open gaat, wordt het gas, samen met een hoeveelheid lucht, naar binnen gezogen, de cilinder in. Gelijk wordt er weer een propje gas klaargezet.
Zo werkt de K-jetronic ook. Het verschil zit hem hoe de hoeveelheid geinjecteerde gas cq. benzine wordt geregeld.
Bij de K-jetronic bepaalt de 'spinnekop' aan de hand van de hoeveelheid onderdruk in het inlaatspruitstuk de hoeveelheid te injecteren benzine. Je kunt dit systeem dus maar op 1 toerental goed afstellen. Voor de rest is het afwachten of de lucht/benzine verhouding juist is.
Bij het Landi IGsystem LPG injectiesysteem wordt de hoeveelheid te injecteren gas bepaald door de stappenmotor. Die krijgt van de regelunit door hoeveel gas die moet door laten. De regelunit rekent dat weer uit aan de hand van de onderdruk in de inlaat, het toerental, de waarde van de lambdasonde in de uitlaat en (eventueel) de stand van de gasklep. Eigenlijk werkt een modern motor managementsysteem net zo, maar die stuurt geen stappenmotor aan, maar afzonderlijke injectoren, die gedurende een bepaalde tijd openen en sluiten.
Hier kan je e.e.a. op de Landi website vinden:
http://www.landi.it/eng/prodotti/scheda ... gpl06.html