[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Kleppen verbrand : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 nov 2024, 22:49

Kleppen verbrand

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Kleppen verbrand

Berichtdoor HariBo » 26 dec 2006, 16:55

Waar ik al een tijdje vermoeden van had toch maar gisteren eventjes laten controleren, 2 kleppen zijn van mijn 6 pitter verbrand, oftewel krom en ze sluiten niet meer goed af.
(met koude moter loopt de moter niet soepel maar eenmaal op arbeids temperatuur loopt hij wel als een trein en aan het verbruik ed is het ook niet te merken).

Maar weet er iemand waar ik alle kleppen direct kan laten vervangen voor een leuke prijs, want in de standaard garages wordt je er niet blij van.

Of een ander blok erin is ook een optie.
HariBo

Antwoord:Kleppen verbrand

Berichtdoor Wiebren240D » 26 dec 2006, 20:30

Hallo Harry

dit kan er nog net bij in het ouwe jaar denk ik dan.

ben je zeker wel blij mee?
ik denk het niet maar dit is een projekt heb ik eens gedaan maar nooit weer is een karwei hoor een kop van een M110 blok af haalen.

als het mijn auto was dan zette ik er een andere in is sneller klaar maar waar vind je een goed moter blok ik zou het zo niet weten maar niet getreurd die motoren zijn er genoeg hoor maar een gooie is altijd de vraag.
ik was laatst bij van LENTE in Nieuwleusen daar stonden wel 2 of 3 van die moteren langs de kant maar zijn ze goed ik weet het niet niet naar gevraagd maar ik denk dat je wel een gooie vind hoop ik en als mijn been weer goed is wil ik je heus wel helpen met het 1 en ander

maar ik wens je het beste voor 2007
de groeten Wiebren Nieuwenhuis tel 0620659789
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Janbenz » 26 dec 2006, 20:52

Hoi Harry,

Ik ben een paar maanden geleden bij van Lente geweest. Ik had wel een goed gevoel over het bedrijf. Als je de man wat vraagt, geeft hij je een duidelijk antwoord. Ik heb wel het idee, dat je van hem op aan kunt.

Groeten,

Jan
Janbenz

Berichtdoor janbenz1 » 29 dec 2006, 19:32

Ik zou direkt niet het hele blok gaan vervangen.
Als de rest nog goed is zou ik toch de kop laten reviseren.
Gelijk geharde klepzetels, en eventueel nieuwe kleppen er in, en kop laten vlakken.
Heb je hem weer up to date.;)
Je weet nu wat je hebt, en je weet niet wat je weer krijgt.
Voor het zelfde zit je over een half jaar weer met de zelfde problemen.:blink:
Je kunt natuurlijk nooit in de motor kijken, en dus is het altijd een gok.
natuurlijk zegt de verkoper dat de motor in goede conditie is.:dry:

Als de kop is gereviseerd, sta je versteld hoe lekker het motortje weer loopt, ik heb het zelf ook gehad.
Echt een revisie doet wonderen, en je bent er weer voor jaren af.
Goed onderhouden, tijdig kleppen stellen, temperatuur goed in de gaten houden, dan kan er weinig mis gaan.

Veel succes.
Groetnis fan jan, Út Drachten.;)
janbenz1

Berichtdoor bluemoon me » 31 dec 2006, 16:38

een koprevisie gaat zo 7 a 8 honderd euro kosten maar wel dan alles vernieuwd enz. met geharde klepzittingen.

Bericht gewijzigd door: bluemoon me, op: 2006/12/31 15:39<br><br>Bericht gewijzigd door: bluemoon me, op: 2006/12/31 15:40
bluemoon me

Berichtdoor HariBo » 31 dec 2006, 17:40

7 a 800 euro vind ik meevallen, bij mijn garage kreeg ik te horen dat het 1200 euro gaat kosten, maar ik ga deze maand eventjes rondkijken bij verschillende garage's.

Maar ik weet waar het probleem onstaan is, na gasinstallatie zijn de kleppen niet ruimer afgesteld.

Er is niets meer aan te doen dus het moet gewoon eventjes gerepareerd worden binnenkort, en na de zomervakantie kan de auto weer jaren mee (althans dat is de bedoeling).

Heeft er iemand nog suggesties voor goede garages in kop noord-holland?
HariBo

Berichtdoor MarceldB » 31 dec 2006, 18:12

7 a 800 euro is zonder montage. Die 1200 euro zal wel met montage zijn. Maar dan valt het nog mee. Ik heb prijzen gehoord van zo'n 1600 euro.
MarceldB

Berichtdoor baszwolle » 31 dec 2006, 19:16

mijn kop heb ik ook laten doen, klepgeleiders, harde zittingen, nieuwe kleppen, kleprubbers, gestraald en gevlakt...koste 940 euro. pakking,nieuwe kopbouten en je zit snel op 1100/1200 euro, en dan moet deze er nog gemonteerd worden...maar goed...alles is dan wel nieuw en geen gezeik meer.

250 m123 motor
baszwolle

Berichtdoor nik » 01 jan 2007, 12:59

Hallo,

Ik heb een paar jaar geleden biede koppen van mijn Lincoln V8 laten overhalen.
Nieuwe klep geleiders, harde klepzittingen, nieuwe kleppen, nieuwe klep lifters, allebei de koppen laten vlakken, enz.enz.
Ik was toen €1200-1300 kwijt inc. alle pakkingen. Het bedrijf waar ik dit heb laten doen zit in Leeuwarden en heet LMR.
De prijs was wel zonder montage, heb dit zelf gedaan.

Succes ermee.

Nieky Dekker.
nik

Berichtdoor Robert » 01 jan 2007, 21:03

Hadie Harrie, in de Hector Treubstraat 71/73 in Den Helder zit een revisie bedrijf misschien kan je daar even informeren tel 0223 668810

Groet Robert ;)( lid van de paarsejaknikkendehondjesophoedeplankclub) uit AP
En een ieder een goed en gezond 2007 toegewenst
Robert

Berichtdoor HariBo » 04 jan 2007, 21:50

Aankomende week weet ik meer, want ik heb eventjes met een monteur gesproken waar ik voorheen ook regelmatig kwam om olie te halen (7 liter Totaal voor 35 Euro incl brandstof filters :P), en kleppen stellen voor 25 Euro :laugh:

Maar die kan alle onderdelen nog steeds op zijn naam inkopen bij een groothandel en wilt voor een kleine vergoeding het de boel vervangen (dus vanalles aanpassen voor optimaal gebruik met gas).

Dus ik hou jullie op de hoogte zodat deze 6-pitter weer in volle glorie kan blazen :laugh:
HariBo

Berichtdoor zilver101 » 12 jan 2007, 21:48

Harrie, maak dan wel goede afspraken, iedere monteur kan de kop demonteren en monteren.
Maar her vervangen van klepgeleiders en met name het vervangen van klepzittingen is werk voor een revisiebedrijf.
Als hij alleen de kleppen vervangt heb je het probleem zo weer terug.
Suc6 Zilver 101<br><br>Bericht gewijzigd door: zilver101, op: 2007/01/12 20:52
zilver101

Berichtdoor zilver101 » 12 jan 2007, 21:56

Sorry dubbel<br><br>Bericht gewijzigd door: zilver101, op: 2007/01/12 20:58
zilver101

Keer terug naar Techniek