Reed ik vandaag bij Eindhoven, al 80 kilometer erop zitten, valt in eens mijn motor stotterend uit. Ik dacht Aha kip ik heb je, filtertje in de motorruimte, wat wel erg vies was, vervangen, brandstof opgevoerd, en gestard. Dat hield mijn Bensje nog geen 4 tellen vol, hik hik en uit.
Is er toch wat meer aan de hand. En nu net het grote probleem, Ik had niet de tools bij me om dat op te lossen. Ik de ANWB gebeld, waren er binnen 15 min. en het probleem voorgelegd. Luchtslang geplaatst op de brandstofleiding naar de tank, ff door blazen, starten en het motortje draaide alweer. Gaat nu weer goed.
Het eerste dat ik bij thuiskomst heb gedaan is mijn voetpomp gezocht en deze in mijn kofferbak gelegd. Ik ben nog altijd een mens en geen, ia ia beest;) .
Wat ik nu zo vreemd vind van dit hele euvel, is dat het probllem zich nu voor de tweede maal so plots voor doet. Ik heb dit zelfd 2000km geleden ook al een keer gehad, mijn reactie toen was tank reinigen. Mijn reactie nu is tank reinigen.
Dit ga ik dan ook komend weekend doen. Heb tenslotte 2 dagen de tijd. Leidingen los halen, op advies van mijn onderdelen boer ga ik deze niet vervangen. Filter er uithalen, ook niet vervangen, maar spoelen. Ten slotte tank spoelen met benzine, en alles weer monteren. Al met al zou dit in 1 dag te doen moeten zijn, maar ik neem er de tijd voor. Verder krijg ik van mijn onderdelen leverancier de nodige tools om de klus te klaren.
Dit wat ik op de TD had willen doen wordt dus noodgedwongen 1 week naar voren gehaald. Ik zal het een en ander met foto's vastleggen en als project hier weergeven.
Cheers,
Alex