[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
stationair zeer onregelmatig... : Techniek - 2

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 01:22

stationair zeer onregelmatig...

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Antwoord:stationair zeer onregelmatig...

Berichtdoor Paul Snip » 14 jan 2007, 00:19

Je zou haast denken dat ie ergens lucht trekt in 't brandstofsysteem.
Zodat hij na een nacht stilstaan eerst die luchtbel moet verwerken.

Doet ie 't alleen in de eerste paar km???
Dan zou het wel eens lucht kunnen zijn, namelijk.
Paul Snip
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1975
Automaat: Nee
LPG: Nee

Berichtdoor Wiebren240D » 14 jan 2007, 00:21

hallo Pieter

kom morgen dan even naar de nieuwjaars borrel
ben ik ook vertel ik je wel van hoe en wat

groeten Wiebren240d
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Bouwjaar: 1966
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Pieter » 14 jan 2007, 00:24

yes...hij doet het alleen in de eerste paar kilometers...als de motor dan warm is, dan is het verder prima...

door het afstellen van dat knoppie rijdt ie overigens wel 'agressiever'...dat wil zeggen: het gas staat strakker afgesteld, zodat ik (als ik bijv. zonder gas bijgeven in zijn twee) harder ga... verder niet erg, geloof ik, maar dat merk ik wel...
Pieter

Berichtdoor Pieter » 14 jan 2007, 00:27

helaas Wiebren...

ik ga morgen rond een uur of 1 richting Groningen...allemaal rot getimed, maar het is niet anders :(

groeten
Pieter
Pieter

Berichtdoor Govert » 14 jan 2007, 01:10

<br><br>Post edited by: xxx, at: 2010/03/31 12:27
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
LPG: Nee

Berichtdoor Wiebren240D » 14 jan 2007, 01:14

hallo Pieter

dan kom ik 8-2 bij jou in Groningen langs moet ik voor mijn knie nog een keer op kontrole in het UMCG

groeten Wiebren
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Bouwjaar: 1966
LPG: Ja

Berichtdoor Pieter » 14 jan 2007, 01:27

Beste Wiebren,

bedankt voor het aanbod, je bent echt een toffe gast...maar zoals ik al schreef in een eerdere post; ik ben in Groningen zonder de W123 (met openbaar vervoer dus...)

ik denk dat mijn vriendin nog maar even moet doormodderen (hoop dat het geen kwaad kan), dan kan ik over 4 weken richting jou komen Wiebren...toch wel belangrijk zoiets :unsure:

als ik tussendoor toch nog eens de auto haal, dan kan ik het nog altijd eerder doen.

ff met mijn vriendin overleggen morgenochtend...

Govert, bedankt voor de tips...dat schoonmaakspulletje moet ik idd eens doen, kan nooit slecht zijn.

verbrande kleppen hoop ik idd ook niet, het kan nog aan vanalles liggen...we moeten maar zien.

wel balen dat ik nu juist die stage zo ver weg heb, maar niks aan te doen.

bedankt voor de tips en hulp jongens! wat een geweldige club is dit toch!

groeten
Pieter
Pieter

Berichtdoor Pieter » 14 jan 2007, 01:43

p.s.

waar haal ik die reinigingsvloeistof?

kan mijn vriendin dat nog even doen...
Pieter

Berichtdoor Reinout » 14 jan 2007, 13:22

Pieter, nog bedankt voor het helpen heen en weer.
M'n nieuwe startmotor erin en kleppen stellen ging een stuk sneller met z'n tweeen.;) Jammer dat we jou problemen niet op hebben kunnen lossen.

Wat betreft je motor, het lijkt me sterk dat het aan valse lucht ligt. Dan zou het toch niet alleen met koude motor maar ook met warme motor moeten zijn? Je motor liep, in ieder geval na het vervangen van de filters, supermooi regelmatig. Het stationair toerental kon echt superlaag en nog sloeg de motor niet af.
Van de filters hebben we het tankfilter en het luchtfilter niet vervangen, maar of dat nou zoveel uit moet maken?
Van je brandstofslangen moet alleen de retourslang vervangen worden, deze was helemaal opgezwollen.
Als je voorgloeikaarsen het niet goed doen, is het onregelmatig lopen na een minuutje wel weer voorbij, is mijn ervaring.
Het eerste waar ik naar zou kijken is inderdaad je verstuivers. Wiebren heeft mijn oude eens getest, die spoten bijna rechtdoor zonder nevel. Toen ik nieuwe had gekocht via dieselsend.de (geen bosch) bleven ze in het begin bij een koude motor hangen, zoals Govert schreef komen er dan ook wel behoorlijke rookwolken uit je uitlaat. Nieuwe verstuivers kunnen sowieso niet veel kwaad, het kost dan wel 160e maar je brandstofgebruik gaat merkbaar omlaag, natuurlijk afhankelijk van hoe slecht de oude waren;)

Als laatste, reinigingsvloeistof haal je gewoon bij het tankstation. En veel plezier met je stage in Groningen!

Mzl Reinout
Reinout

Vorige

Keer terug naar Techniek