Pieter, nog bedankt voor het helpen heen en weer.
M'n nieuwe startmotor erin en kleppen stellen ging een stuk sneller met z'n tweeen.
Jammer dat we jou problemen niet op hebben kunnen lossen.
Wat betreft je motor, het lijkt me sterk dat het aan valse lucht ligt. Dan zou het toch niet alleen met koude motor maar ook met warme motor moeten zijn? Je motor liep, in ieder geval na het vervangen van de filters, supermooi regelmatig. Het stationair toerental kon echt superlaag en nog sloeg de motor niet af.
Van de filters hebben we het tankfilter en het luchtfilter niet vervangen, maar of dat nou zoveel uit moet maken?
Van je brandstofslangen moet alleen de retourslang vervangen worden, deze was helemaal opgezwollen.
Als je voorgloeikaarsen het niet goed doen, is het onregelmatig lopen na een minuutje wel weer voorbij, is mijn ervaring.
Het eerste waar ik naar zou kijken is inderdaad je verstuivers. Wiebren heeft mijn oude eens getest, die spoten bijna rechtdoor zonder nevel. Toen ik nieuwe had gekocht via dieselsend.de (geen bosch) bleven ze in het begin bij een koude motor hangen, zoals Govert schreef komen er dan ook wel behoorlijke rookwolken uit je uitlaat. Nieuwe verstuivers kunnen sowieso niet veel kwaad, het kost dan wel 160e maar je brandstofgebruik gaat merkbaar omlaag, natuurlijk afhankelijk van hoe slecht de oude waren;)
Als laatste, reinigingsvloeistof haal je gewoon bij het tankstation. En veel plezier met je stage in Groningen!
Mzl Reinout