Leden, na het al eens in wat postings bespeurd te hebben en gisteren natuurlijk na het voorrijden van de W108 280SE kwam de vraag weer boven en vroeg ik mij het volgende af:
Is de liefhebberij voor de W123 bij iedereen puur de W123 zelf, of is het een betaalbare benadering voor een ander model die eigenlijk voor de deur had moeten staan.
Niet dat hier iets mee fout is natuurlijk, het trok eigenlijk mijn belangstelling.
Zo las ik eens in een topic dat meerderen graag een W124 station zouden willen rijden, of een grote W116, of bijv. zoals gisteren een prachtige W108 of W110.
Voor mijzelf geldt dat welk model ik ook mooi vind en er wellicht misschien bij zou willen hebben, dat het zo is zoals ik het hier zeg, 'erbij'. Als hoofdauto zou ik toch het liefst in een W123 station rond willen rijden, niet in een W108 coupe, of een W116 450SEL of welk model dan ook. Het W123 model heb ik gekozen om meerdere redenen, dat heb in andere topics al eens uiteengezet.
Ik geef toe dat ik ook graag een W108 er bij zou willen hebben, echter nooit als vervanger voor de Saharagelber. Voor mij is de W123 TD DE ENIGE all-round Mercedes die je werkelijk voor (bijna
alles kan gebruiken. Op nummer 1 bij mij dus de W123.
W123 groet!
Jurgen Stroo