Wat ik dus eigenlijk bedoelde met de vraag, is of de W123 gekocht is puur om de W123 zelf.
De reden, Bemerbenz, hoeft inderdaad niet te zijn wat -ik- als argument aanhaal. Voor jou hoeft ie niet all-round te zijn, dat kan (trouwens een sedan en een coupe kunnen net zo goed all-round zijn). Ik gaf alleen aan het eind van de stelling mijn eigen redenen, als eerste antwoord als het ware.
Ik heb het idee dat je er door geirriteerd bent geraakt, ik kan het mis hebben, het blijft non-verbale communicatie.
Ik heb zelf overigens ook een coupe, ook niet als hoofdauto (dat was het overigens wel). en die is ook echt meer voor plezier ritten, de coupe rijdt ook lekkerder qua comfort.
Om nu in dit topic allerlei varianten te posten is leuk, echter was ik meer benieuwd naar de redenen.
Ik bedoelde met all-round gewoon alle toepassingen waar ik een auto voor wil gebruiken: zoals bijv. alle weersomstandigheden, veilig reizen, niet te duur in verbruik, onverwoestbaar, mogelijkheid om in te slapen, spullen in te laden, gemakkelijk te repareren, betrouwbaar etc. etc.
Misschien is de vraag beter gesteld door er aan toe te voegen: voor degene die de W123 als dagelijkse auto hebben.
@Govert: W111? Ah, de W108 was de voorloper, qua uiterlijk bijna gelijk naar ik meen.
W123 groet,
Jurgen