door Bemerbenz » 16 jan 2007, 19:43
De ervaringen zijn heel divers.
Wil je helemaal geen problemen ga dan voor injectie, kost een paar cent, maar wel verzekerd van een storingsvrije installatie.
Er zijn ook liedens, en daar ben ik er eentje van, die na het vervangen van bougies (Beru UX790, bougiekabels (Beru 470), verdeelkap (Beru VK284S en rotor (Beru EVL069) zonder verrassingen rondrijden. Voor vervanging, toch een aantal ploffen ervaren in het inlaatspruitstuk (zonder schade, gelukkig)
Wel start ik altijd op benzine, en schakel na een km of 3/4 over naar LPG, dan is de motor/koelwater wat warmer en draait alles naar behoren. Overschakelen vergeet ik niet, want ik zie de benzinemeter zakken. Ik rij gemiddeld (en ik kom zelden boven de 120 km/uur) 1 op 6.2 op LPG, en dan voornamelijk snelweg kilometers. Na de eerste beste backfire, gaat er bij mij een IMPCO in (of toch maar een niet-sequentiele injectie, Marcel ?).<br><br>Bericht gewijzigd door: Bemerbenz, op: 2007/01/16 18:44