[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
contact : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 01:19

contact

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

contact

Berichtdoor Coupe280 » 20 jan 2007, 18:54

hallo leden
wie weet hoe het kan als je de auto 5 minuten op contact laat staan zonder de motor te starten de voorschakelweerstanden beginnen te roken.
verder gebeurt er niets en kan ik daarna gewoon starten en rijden.
toevallig ondekte ik het vanmiddag toen ik de automatische choke wou testen van mijn coupe280c met 4a1 carburateur
Coupe280
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1423
Geregistreerd: 16 apr 2006, 15:55
Woonplaats: Prov. Overijssel
Roepnaam:
Type wagen: 280C
Bouwjaar: 1967
Automaat: Ja
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Antwoord:contact

Berichtdoor baszwolle » 20 jan 2007, 19:17

roken???!!!!

stond je niet toevallig in de miezerregen te knutselen?

ze worden wel erug heet normaal.
ook niet eerder eens met vette vingers of iets op gemorst?<br><br>Bericht gewijzigd door: baszwolle, op: 2007/01/20 18:18
baszwolle
 


Antwoord:contact

Berichtdoor Coupe280 » 20 jan 2007, 19:49

hallo bas
nee niet in de regen ik heb wel een schuur waar ik in sta te knutselen.
maar nu je het zegt ik heb er voor in deze week wel met vette vingers aan gezeten op zoek naar een andere storing.
kan dat een oorzaak zijn worden die dingen altijd zo heet??
die andere storing was ineens zeer slecht starten op LPG
maar inmiddels opgelost doordat een vacuumslangetje er af lag van de carburateur
Coupe280
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1423
Geregistreerd: 16 apr 2006, 15:55
Woonplaats: Prov. Overijssel
Roepnaam:
Type wagen: 280C
Bouwjaar: 1967
Automaat: Ja
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Antwoord:contact

Berichtdoor baszwolle » 20 jan 2007, 20:12

ik weet wel dat ze heet worden maar hoe heet precies..geen idee....amerikaanse versies zullen wel dikke stickers ernaast hebben staan ATENTION..!!! HOT..

maar denk dat de vette vingers er aan het afbranden waren...het is niet voor niks van dat materiaal gemaakt, soort bakkeliet of zo...hoe schrijf je dat.
zelfde spul als je stoppen in de meterkast.

misschien stond je onsteking net zo dat de bobine op vonken stond....of dit verhaal klopt weet ik niet..kan het me voorstellen. veel stroom door bobine, veel vraag naar stroom dus...

misschien is er iemand hier die dat kan bevestigen of ontkrachten...
baszwolle
 


Antwoord:contact

Berichtdoor Semrick » 20 jan 2007, 20:18

Hoi Bas,

Ik heb er niet heel veel verstand van maar door iemand die dat wel heeft is mij eens verteld dat het slecht is om je auto lang op contact te zetten zoner dat de motor draait.
Hiervan zou onder andere je bobine kapot kunnen gaan en zo te lezen is het ook niet echt bevorderlijk voor die weerstanden.

Groeten van Eric (van de Rijnsatdgroep). ;)
Groeten,

Rickert
Avatar gebruiker
Semrick
Erelid
 
Berichten: 4020
Geregistreerd: 08 sep 2006, 15:24
Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Antwoord:contact

Berichtdoor baszwolle » 20 jan 2007, 20:25

daarom zal er denk ik ook wel een accessoire-stand op het contactslot zitten...als je toch iets wil met je radio, ventilator etc zonder je ontsteking te belasten..
baszwolle
 


Antwoord:contact

Berichtdoor Coupe280 » 20 jan 2007, 21:02

in ieder geval bedankt voor de reactie s bas en semrick

mvrg tonnie
Coupe280
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1423
Geregistreerd: 16 apr 2006, 15:55
Woonplaats: Prov. Overijssel
Roepnaam:
Type wagen: 280C
Bouwjaar: 1967
Automaat: Ja
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 23 gasten

cron