[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
stuurbekrachtiging : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 06:08

stuurbekrachtiging

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

stuurbekrachtiging

Berichtdoor albert jan » 13 apr 2007, 21:00

Is het mogelijk om in een 200D (82) zonder stuurbekrachtiging, stuurbekrachtiging in te bouwen en zo ja is dit een ingrijpende operatie?
albert jan
 


Antwoord:stuurbekrachtiging

Berichtdoor Wiebren240D » 13 apr 2007, 23:51

Hallo Albert Jan

ja zeker is dat mogelijk.

het is wel een operatie maar het is maar net hoeveel verstand jij van techniek hebt.

en hoeveel geld heb je er voor over?

groeten Wiebren ut Snits
Avatar gebruiker
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4191
Geregistreerd: 10 jan 2006, 20:59
Woonplaats: Sneek
Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Antwoord:stuurbekrachtiging

Berichtdoor Weizengelb » 18 apr 2007, 10:26

Hoi A-J,
Ja dat is toch wel wat werk, ik zou er niet aan beginnen als het niet absoluut noodzakelijk is.
Dat sturen zonder bekrachtiging heeft toch ook z'n charme :P

Je moet dan in elk gavl het complete stuurhuis vervangen (daar komt nog bij dat de stuurbekrachtigingsstuurhuizen altijd speling hebben). verder moet je de pomp aan de motor bouwen en hier slangen tussen trekken.
Nu is het wel zo bedenk ik me net dat het bij de W123 al wel makkelijker is dan bij bv. de W115 waar je een bevestiging voor de pomp in de moor moet boren, dat hoeft bij de W123 dus niet, dat valt weer mee.

Het is volgens mij ook zo dat je eigenlijk de auto anders moet laten uitlijnen met stuurbekrachtinging, ik geloof meer naspoor (wielen verder naar achteren t.o.v. de vooras, dit waarschijnlijk voor het terugkmen van het stuur na een bocht.).

O ja , ook moet je de krukaspoeli vervangen voor de extra V-snaar als hioer geen plaats voor is.

Groetjes,
Mathieu
Das Beste oder Nichts!
Avatar gebruiker
Weizengelb
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 2689
Geregistreerd: 20 jan 2006, 13:38
Woonplaats: Eindhoven
Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1972
Automaat: Nee
LPG: Nee


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 55 gasten

cron