Ben vandaag aan het solderen geslagen en heb toch nog een paar opmerkingen. Bij mijn radio kan ik het linker of rechter kanaal niet aansluiten op de 4e pool (hier stond inderdaad 12V op wat mij ook niet zo goed leek voor de ipod om dit op de koptelefoonuitgang te zetten). Heb het eerst geprobeerd met een oude walkman door alleen pin 4 en 5 aan te sluiten en dus geen geluid. Toen geprobeerd met pin 2 en 5 en toen wel geluid, alleen dus geen stereo. Dit komt ook overeen met hetgeen ik op internet had gevonden dat een stereo radio/cassette maar een mono-DIN ingang heeft en dat een stereo radio zonder cassette een sterio-DIN ingang heeft.
ook heb ik de verbinding tussen aansluiting 1 en 2 met een schakelaar aangesloten omdat ik anders toch nog heel zacht het radiogeluid hoorde door het geluid van de ipod heen (zet de ipod maar eens heel zacht en het volume van de radio harder).
Het is zo dus wel gelukt maar vind wel dat de radio erg hard moet staan om het geluid door te geven via de koptelefoonaansluiting. Ga toch eens proberen om een Line-Out adapter te vinden met een 3.5mm aansluiting zodat ik eens kan proberen of dit toch een beter geluid geeft en ga toch ook eens een cassette-adapter proberen om het verschil met de mono-DIN aansluiting te proberen.
Maar we hebben in ieder geval geluid..