@Motormongool,
Toch nog best lastig he een beetje geslaagde spionage.
Jij bent trouwens 's-nachts nog lang wakker (na 2 uur nog posten op het Forum).
Maar hier komen de antwoorden op je vragen.
Het T-model stond (helaas voor sommigen hier) niet te koop. De huidige eiegenaar heeft hem nog niet zo lang en ik denk dat hij net als ik wat onderdelen moest hebben. Ik ken hem vaag en hij heeft meer van dit soort auto's. Ook een verlengde zwarte W126.
En wat betreft de andere vraag. De handhaving vwb de APK is in principe inhanden van de RDW middels registercontrole. Als je een kenteken op naam hebt staan moet deze APK-gekeurd en verzekerd zijn, ongeacht of je met de auto rijdt of dat hij nooit uit de garage komt. Enige alternatief is schorsen.
Ik heb echter zo mijn twijfels bij de effectiviteit van de RDW. De een heeft na jaren verlopen APK nog geen bekeuring ontvangen en de ander krijgt er kort na het verstrijken van de termijn al wel 1. Je kunt overigens pas 2 maanden na verstrijken van de APK beboet worden
Dat is een richtlijn van justitie.
De politie treedt inzake de APK dus terughoudend op en schrijft alleen in uitzonderlijke gevallen meestal bij lang verlopen APK (geparkeerde wrakken) of rijdende technische gebreken.
In het geval van autowrakken (zoals de 280SL) laten we die meestal door een sloper verwijderen nadat de eigenaar is aangeschreven en 14 dagen de tijd heeft gehad om actie te ondernemen.
In dit geval ligt dat natuurlijk iets anders omdat dit nog wel een auto van behoorlijke waarde is (al gaat hij wel hard richting wrak). Dus zoiets slopen daar heeft zelfs de politie moeite mee ondanks dat de eigenaar geen actie onderneemt.
Dus wie weet doe hem een bod en misschien wil hij er vanaf:laugh:
En wil je een Lada nooit meer met een W123 vergelijken.
Groeten van de Rijnstadgroep aan de Haringstad