[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
luchtbelletjes in brandstofleiding : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 08:24

luchtbelletjes in brandstofleiding

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

luchtbelletjes in brandstofleiding

Berichtdoor erkanb » 19 apr 2007, 07:05

Hallo allemaal,.. nog een probleempje..
als ik goed kijk zie ik kleine luchtbelletjes in de brandsofleiding vanaf het opvoerpompje naar het brandstof filter toe. Wanneer ik dan gas geef, bruist het daar zo hard van de luchtbellen dat het lijkt alsof ik een fles champagne laat knallen! bovendien zie ik dan ook heel veel luchtbelletjes vanuit de inspuitpomp richting brandstof filter gaan! Dit lijkt mij geen goede zaak! (lucht in inspuitpomp= minder brandstof=minder vermogen) Dit klopt ook wel want ze trekt niet meer zoals eerst. Nu heb ik het opvoerpompje uit elkaar gehad en revisie setje verbruikt en weer stevig inelkaar gezet maar helpt niks. Zelfs als ik het handpompje eruit draai en er een stop indraai, blijft ze valse lucht trekken. Mijn vraag is.. Is dit luchtbellenfenomeen normaal? en zo niet, wat eraan te doen?
m.vr.gr 300TDT W123
Erkan
erkanb

Antwoord:luchtbelletjes in brandstofleiding

Berichtdoor erkanb » 19 apr 2007, 17:01

ok,.. het eerste deel van het probleem lijkt minder of zelfs geheel verdwenen d.w.z.: geen tot nauwelijks waarneembare luchtbellen in de brandstofleiding van het opvoerpompje naar het filter toe bij stationair. (Wanneer ik gas geef terug laat komen, dan weer veel belletjes...)
Maar nog steeds veel luchtbellen in de retourleiding van de inspuitpomp naar het filter toe.( bij stationair) Het lijkt er dus op dat de inspuitpomp ergens lucht lekt. De motor schudt ook erg (vooral wanneer ze warm is) en trekt slecht...
Ik heb net een verstuiver vervangen door een nieuwe maar mocht ook niet veel baten....
Wordt beetje hopeloos van...
erkanb

Berichtdoor Wiebren240D » 19 apr 2007, 17:34

Hallo erkanb

zit toch ergens een lekje.

gewoon alle slangen na loopen want hij haalt de lucht ergens vandaan kan niet missen.

ik weet het zijn geen mooie karweitjes maar ik zeg de aanhouder wint altijd

groeten Wiebren ut Snits
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor alex240diesel » 20 apr 2007, 19:00

Erkanb,

Het hoeft niet perse een lek te zijn. Wanneer je met de handpomp moeite moet doen om brandstof aan te zuigen dan is waarschijnlijk het filter vies in de brandstof tank en moet je deze eens reinigen.

Mijn 240D trok ook lucht in de leidingen, dit kwam omdat hij gewoon meer zuigkracht had dan dat er diesel de leiding in kon gaan.

alex240diesel

Re: luchtbelletjes in brandstofleiding

Berichtdoor OverExposure » 18 okt 2012, 18:39

had zelfde probleem , filter brandstoftank verstopt, heb ik eenvoudig opgelost door perslucht vanuit de brandstofpomp op de leiding en tank te zetten en het filter van voren af door te spuiten. Dan komt er tevens druk op de tank te staan en die spuit de diesel weer terug. Probleem opgelost in 2 minuten ( al ga ik toch nog een keer het tank filter en tank schoonmaken en van algen ontdoen )

succes
marc godefroy
http://www.overexposure.nl
W123 300TD 200T 300TDT 300TD ( heb ik iets met Mercedes stations? .... nee hoor hoezo? )
OverExposure
Junior Boarder
Junior Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 300TD
Bouwjaar: 1972
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Re: luchtbelletjes in brandstofleiding

Berichtdoor Ruud Janssen » 18 okt 2012, 20:20

met hoeveel bar druk ongeveer?
is een handige oplossing.
bij mijn elfje wilde de ruitesproeier vlak voor de rdw keuring ook niet.
toen hadden we het ook op die manier opgelost.
duurt wel weer een poosje voor het weer aankoekt denk ik.
Ruud Janssen

Keer terug naar Techniek