Omdat ik even niet wist onder welke rubriek ik dit topic moest zetten heb ik het maar bij
Parkeerplaats gezet.
Andere T-eigenaren nodig ik hierbij van harte uit hun verfraaiingen hier te melden.(bij voorkeur met foto's en de reden van aanpassing).Commentaar op mijn projectjes is ook welkom.
Ik ben in het bezit van een Saharagelbe 230TE uit 1981 die ik zowel van buiten als van binnen wat fraaier wil maken, naar eigen inzicht. Bovendien was de auto niet meer compleet toen ik deze Oude Dame kocht, oa. de hoofdsteunen van de achterbank en de rollo ontbraken. Bovendien zaten er ronde koplampen op waar ik vierkante op een T mooier vind... Werk aan de winkel dus.
Het resultaat van mijn zoektochten naar nieuwe dan wel gebruikte onderdelen zal ik in dit topic (bij voorkeur met foto's) plaatsen, met info waar ik de spullen vandaan gehaald heb.
Eerder vond ik bij bij toeval bij in Nieuwerkerk aan den IJssel een complete en gave 2e-hands zwarte rollo, ook wel hondenrek genoemd. Het kleedt de auto mooi aan vind ik.Foto's volgen nog, over dit onderdeel later meer:P
Ik kocht de auto met gele wielddoppen, stonden netjes maar ik vind dat bij een T kroonkurkvelgen en vierkante koplampen horen... Na een topic over vierkante koplampen gelezen te hebben van
Paul Snip, zie: besloot ik eens op te kijken. Resultaat: 7 pagina's onderdelen voor de W123B) Onthouden dus. Ene Remco in Alphen aan de Rijn (geen lid) bood diverse onderdelen aan.Gelijk een mail gestuurd met de vraag of hij vierkante lampen, een antenne en 4 barok-velgen in de maat 14" of 15" had.
De volgende dag een mail terug gekregen dat hij wel koplampen en 14" en 15" barokvelgen had maar geen antenne meer.. Afspraak gemaakt en naar Alpen (bij Leiden) gereden. Wat blijkt? Hij verkoopt diverse onderdelen van sloop-W123's (veel T-modellen) Dus als je nog wat zoekt:
bellen met remco op 06-41946711 of mailen: remco_groenendijkapenstaarthotmail.com Prijzen zijn OK. Onderdelen zoals bumpers en zo passen ook op andere modellen, maar voor specifieke T-onderdelen kun je bij hem terecht.
(naam en tel.nr vermeld met toestemming)
Zelf hoopte ik stiekem dat de 15" velgen van goede kwaliteit waren, want ik vind die net even wat strakker staan dan de 14", maar zijn zeldzamer. Ze zagen er prima uit, heb ze gelijk gekocht en ze nog vannacht gemonteerd
Zie de foto's hieronder...
Vierkante koplampen gekocht(met hoogteverstelling op lucht), de montage daarvan volgt later nog.
Ook had hij op 27-01-07 nog 2 rollo's liggen, 1 zwarte en 1 donkerblauwe.(rond 150EUR/st.) Dus als je nog een rollo zoekt: bellen! (ik heb ze niet gezien, dus kan niets over de staat melden)
Zodra ik weer een onderdeel gevonden heb zal ik de foto's plaatsen.
De auto met de oorspronkelijke wielen:
<br><br>Bericht gewijzigd door: Motormongool, op: 2007/01/27 16:27