[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
250 RIJDERS : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 00:46

250 RIJDERS

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

250 RIJDERS

Berichtdoor Desje » 26 jan 2007, 03:00

beste mensen
ik heb een 250 op LPG, nu dat het weer kouder wordt is het smorgens moeilijk om te starten, volgens mij heb ik een slechte accu, ik wil een nieuw accu kopen, maar ik weet niet hoeveel ampeer het moet zijn, ik denk als ik een met 88 amper koop dan is het te veel denk ik of maak dat niks uit?????
hoeveel amper en Ap hebben jullie in de 250 in zitten.
wat is uw advies
mvg
desje
Desje
 


Antwoord:250 RIJDERS

Berichtdoor MarceldB » 26 jan 2007, 11:09

Teveel kan niet, Adem. Volgens Haynes moet het 55 A/h zijn. Maar als ik jou was zou ik een hogere waarde nemen.
MarceldB
 


Antwoord:250 RIJDERS

Berichtdoor Semrick » 26 jan 2007, 11:31

Hoi Desje,

Ik ben het met Marcel eens. :huh:
Te veel ampere kan niet schadelijk zijn voor je auto.
De accu heeft dan alleen meer capaciteit (lees kracht). En als je auto wat moeilijk start op gas dan heb je net even wat meer en kan je accu het ook langer volhouden. Je start hem dan niet zo gemakkelijk leeg.
;) Met vorst heeft een (goede) accu nog maar 40% van zijn normale capaciteit over :ohmy: dus dan snap je ook wel waarom je beter een accu kunt nemen met meer ampere.

Groeten,

Eric van de Rijnstadgroep. :evil:
Groeten,

Rickert
Avatar gebruiker
Semrick
Erelid
 
Berichten: 4020
Geregistreerd: 08 sep 2006, 15:24
Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Antwoord:250 RIJDERS

Berichtdoor Desje » 27 jan 2007, 00:03

als ik een accu koop van 70 of 80 amp of daar tussen in is dat dan goed?????
en hoe hoog moet de start capaciteit zijn?? ( ik weet niet hoe je dat noemt dat is iets van 500 a 600zoiets)
desje
Desje
 


Antwoord:250 RIJDERS

Berichtdoor 250petrolgrun » 27 jan 2007, 00:13

Beste Desje,

In mijn 250 zit een 55Ah van Mercedes-Benz doet het prima.
In mijn W123 230E en W126 280SE zit een varta van 74Ah.

Ze doen het allemaal prima maar ja zoals bekent ik rijd niet op gas ( ik kook op gas )

Leve de Koningin, Arno uit de Hofstad(groep);)

250petrolgrun
 


Antwoord:250 RIJDERS

Berichtdoor Scheepsbouwer » 27 jan 2007, 01:40

Beste Desje,

Bezoek onderstaande site van Centurion-accu's eens.

http://www.centurion-akku.nl/versie40/a ... wijzer.htm

Via het keuze menu is ook de accu voor jouw 250 te vinden - inderdaad 55 Ah, ofwel Ampere-uur. Als je een accu aanklikt zie je ook de afmetingen en de koudstartstroom die de accu bij -18 graden kan leveren. En de koudstartstroom is waar het bij auto-accu's om gaat.
De capaciteit in Ah is eigenlijk niet direct zo belangrijk. Tijdens het rijden wordt immers continu bijgeladen. Maar bij een koude start moet de accu korstondig wel een voldoende hoge koudstartstroom kunnen leveren, en die hangt nou eenmaal samen met de capaciteit. De 55 Ah accu van Centurion levert 295 Ampere bij -18 gr.C.
Als je motor normaal toch al niet zo'n soepele starter is, dan is een iets grotere accu een goede keuze. Dan heeft íe in moeilijke omstandigheden nog wat over.

Succes,
Coen
Scheepsbouwer
 


Antwoord:250 RIJDERS

Berichtdoor Coupe280 » 27 jan 2007, 17:24

ik heb een accu van varta met een koude startstroom van 600 amp die start je niet gauw leeg in moeilijke omstandigheden.
werkt echt perfect in de winter .gaat nu het 6 levensjaar in
Coupe280
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1423
Geregistreerd: 16 apr 2006, 15:55
Woonplaats: Prov. Overijssel
Roepnaam:
Type wagen: 280C
Bouwjaar: 1967
Automaat: Ja
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Antwoord:250 RIJDERS

Berichtdoor MB123250aut » 27 jan 2007, 20:21

in die van mij zit een 74 amp.uur , er zat een 55 amp. uur in , beetje extra prik is wel lekker.

groet.
bertram.
MB123250aut
 


Antwoord:250 RIJDERS

Berichtdoor Bemerbenz » 27 jan 2007, 22:14

Arno,

Een hele mooi Benz, maar dat wisten we al. Ik zit hier als provinciaal naar de achtergrond te kijken van de foto. Het lijkt toch verdacht veel op een groot tankstation voor LPG rijders !!!!
Bemerbenz
 


Antwoord:250 RIJDERS

Berichtdoor 250petrolgrun » 27 jan 2007, 23:07

Hahahaha Beste Gerit,

De slangen die je ziet hangen zijn de stofzuigers:laugh: Als je uit de was straat komt zo ook de W126 280SE, hij was jaren niet in bad geweest.

Maar het Shell tankstation zit in de Hofstad op de Binchorstlaan en heeft 4 LPG tankunits.....;)

Leve de Koningin, Arno uit de Hofstad(groep)

250petrolgrun
 


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 47 gasten