[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4822: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4824: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4825: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4826: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
Importauto's niet meer langs de RDW keuring???? : Algemene vragen over jouw auto - 2

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 01:42

Importauto's niet meer langs de RDW keuring????

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Antwoord:Importauto's niet meer langs de RDW keuring????

Berichtdoor marty » 29 jan 2007, 22:26

Hallo,

ALs een auto na een ongeval meer dan geringe schade heeft, neemt de politie deel 1 of 1a in en komt er het eerdergenoemde WOK signaal in het systeem van de RDW te staan. De eigenaar van de auto moet de auto dan ter keuring aanbieden. Bij lichte schade kan dat bij de politie zelf en anders moet dit bij een keurings station van de RDW alwaar men dan het deel 1 terug kan ontvangen als alles netjes gerepareerd is. Mocht men niet tot herkeuring overgaan omdat de auto echt total loss is en niet te herstellen zal de in rechte getrede verzekerings maatschappij het wrak willen verkopen en doen ze een verzoek bij de RDW om deel 1 of 1a terug te krijgen bij het wrak. Immers met papieren is een auto meer waard omdat.............. deze dan omgekat kan worden. In de meeste gevallen krijgen de verz. maatschapppijen dus de papieren gewoon terug en wordt de auto met papieren verkocht en evt. omgekat.
Rare regeling natuurlijk, zou mij niets verbazen als dat met ingevoerde autowrakken ook zo gaat oid....
( bron autocriminaliteit expert NFI).
marty

Berichtdoor marty » 31 jan 2007, 17:29

Ik hoorde vandaag dan bij import van een wrak of schade auto geen bpm over het schade bedrag behoeft te worden betaald. Vald dus een hoop geld te verdienen. Zo is oa je defecte airbag een hoop geld waard geworden. Voor de import, bouw je dus een defecte airbag in wat een schade oplevert van zo'n 2000 euro. Scheelt dus over 2000 euro de BPM.
marty

Berichtdoor Groninger » 31 jan 2007, 18:23

Allen,

Ik ben degene die bij de RDW in Veendam werkt, en ja ik ben een nieuw lid en nee, ik heb nog geen W123, vandaar het plaatje van D'Olle Grieze ;)

Als je een auto puur voor de onderdelen importeert is het overbodig om een kenteken aan te vragen. Je zet m op een aanhanger en rijdt m naar huis en slopen maar. Mag allemaal, geen probleem. Zaak van de verkoper is dat hij m moet afmelden in land van herkomst. Pas als je echt een kenteken wil moet je langs de RDW.

Een geschorst voertuig mag zich officieel niet op de openbare weg bevinden op een paar uitzonderingen na: APK keuring, RDW keuring of voor speciaal evenement (na toestemming van CBM [Belastingdienst]).
Wel altijd zorgen dat voertuig die dag verzekerd is!

Misschien overbodig maar let er altijd op dat een niet gebruikte auto altijd geschorst is. De RDW heeft de controles sinds vorig jaar aanzienlijk verscherpt en geen APK kost je 75e en geen verzekering 320e! Dat zijn geen grappen natuurlijk, maar ja, mijn salaris moet ook betaald worden! ;)

Mochten er nog vragen zijn, laat maar komen!

Grtn Hendrik<br><br>Bericht gewijzigd door: Groninger, op: 2007/01/31 17:34
Groninger

Berichtdoor Jeroen » 31 jan 2007, 19:05

Vorig jaar april is mijn MB (1982) ingevoerd in Nederland. Weliswaar door de dealer, maar qua procedure maakt dat niet uit:

De dealer heeft direct ook de APK door de RDW laten uitvoeren. Dat is dus de enige feitelijk technische keuring die geschied. Staat ook vermeld op het APK formulier: "Dit keuringsbewijs is afgegeven nav een kentekenonderzoek door de RDW"

Jeroen
Jeroen
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 200
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Antwoord:Importauto's niet meer langs de RDW keuri

Berichtdoor Jasser » 31 jan 2007, 21:52

Dag Groninger, ik heb wel een vraag.
Ik heb een 280 coupe uit belgie, voor onderdelen.
Er zitten geen papieren bij, dus heb ik de wagen in een garagebox staan totdat ik alles gedemonteerd heb om te verkopen. Mag ik deze auto wel gewoon op een parkeerplaats hebben staan in de straat. Want in feite bestaat de auto in NL niet.

Mvg

Michael van de Twente Tukkerlandgroep
Jasser

Berichtdoor Semrick » 31 jan 2007, 22:00

Ha die Jasser,

Daar kan ik je het antwoord ook wel op geven.
Dat mag dus NIET.
De auto bestaat dus wel want het is gewoon een Belgische auto met een daar afgemeld kenteken. De auto heeft nu dus geen geldig kenteken meer en dat is nu net de reden waarom hij niet op de openbare weg mag staan. Op eigen terrein is geen probleem.
Als de politie de wagen aantreft en ze er niet achter kunnen komen van wie deze is dan zullen ze hem wegslepen en als jij je niet meldt vernietigen ze hem tzt. ALs je wel aangeeft dat jij de eigenaar bent kun je opdraaien voor de sleepkosten en een bekeuring krijgen voor het op de weg laten staan van een personenauto zonder dat daar een geldig kenteken voor is afgegeven.

Ik hoop dat je zo voldoende weet.
En als we elkaar op de chat mislopen dan spreken we elkaar maar hier.

Groeten,

Eric van de

Groeten,

Rickert
Semrick
Erelid

Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968

Berichtdoor Groninger » 31 jan 2007, 23:30

Woord Eric, daar kan ik niks meer aan toevoegen!

Mag idd niet Jasser, gewoon in de garagebox houden. Wat jij op je eigen terrein doet met je Benz mag je lekker zelf weten, maar zodra je de openbare weg opkomt moet je uitkijken en de parkeerplaats valt daaronder. Net zoals dat een auto waarvan de APK meer dan 2 maanden verlopen is ook niet meer op de openbare weg mag staan en na die 2 maand kan je ook een boete krijgen.

GRt
Groninger

Berichtdoor Hans230CE » 01 feb 2007, 22:46

Even een kleine belgische inbreng:

een afgemeld belgisch kenteken, da kan niet - een belgisch kenteken staat op naam en volgt het vtg niet en kan enkel door die persoon, nabestaanden, overheidsdienst iq de politie, douane of in opdracht worden binnengebracht voor schorsing en enkel door ingave van de originele nummerplaat, dit is de nummerplaat die bij ons achteraan hangt en moet voorzien zijn van een ingestanst merkteken, al dan niet rood.
ls je een wagen met belgische nummerplaat voor de deur hebt staan, met een originel nummerplaat, is die wagen in principe gedekt door het verzekeringsrisicofonds (dat bekt ook niet)van het land in kwestie.
Is het een nagemaakte npl zonder dat merkteken, is dit niet zo.Maar in dit geval zonder papieren, slepen en slopen. Maar tis een W123, enkel slepen.

Overigens zijn de boetes bij jullie wel mild, geen Keuring (APK), is bij ons dacht ik, 150€ en niet ingeschreven of verzekerd vanaf 1000€ en 6 mnd rijverbod.

GZ Hans
_________________________________________________________________________________

A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Ja

Berichtdoor Jasser » 02 feb 2007, 00:43

Heren, bedankt voor de antwoorden. Weet genoeg, ga em rustig uit elkaar halen, maar dan wel in de garagebox.

En Semrick, inderdaad, dit is blijkbaar de enigste manier om elkaar eens te spreken;)

En Hans, morgen ga ik naar jouw country, weekendje centerparcs in Peer. Helaas niet met de Benz, dus geen foto,s van het tripje. Maar verheug me erop weer eens in Belgie te zijn. Zaterdag nog een dagje Antwerpen pakken, gaat helemaal lukken. Dit was even terzijde.

Mvg

Michael uit Twente Tukkerland (geen groep, ben toch het enigsye lid:( :unsure: :huh: :whistle: )
Jasser

Berichtdoor janbenz1 » 07 feb 2007, 17:25

Dit bericht klopt toch wel.
Ik heb gisteren een auto ingevoerd, deze werd door de RDW alleen gecontroleerd op de id nummers en de fharzeudbrief, en later apk gekeurd.
Geen probleem, hij was er zomaar door.
BPM regelen ( gelukkig 25 jaar, dus vrijstelling), en kenteken wordt toegestuurt.

Ze hebben hem gelijk voor mij terug gezet op grijs kenteken, hij stond als vrachtwagen op papier.
Normaal moet je een bewijs van de importeur hebben om dit te doen, en die willen hem dan eerst op zicht hebben a €230,00:unsure:
Dus dan had ik eerst een vrachwagen kenteken gekregen, dan naar de importeur, auto laten zien, papiertje mee en dan weer laten keuren bij de RDW en dan een grijs kenteken er op.
Dit moeten we niet werd er gezegd, er zit geenlastverdeler onder, het verenpakket is goed dus dat deze auto voldoet aan de eisen, via een omweg in de computer kon het dus direct.:P

Toch geschikt van die lui.

Freunlike groetnis fan Jan, Út Drachten.;)<br><br>Bericht gewijzigd door: janbenz1, op: 2007/02/07 16:29
janbenz1

Berichtdoor bluemoon me » 07 feb 2007, 22:57

zo is dat en niet anders
Bram
bluemoon me

Berichtdoor benz280ce » 10 feb 2007, 21:55

Ik had het artikel destijds ook gelezen en vind het prima zoB)

Als sommige van jullie hebben gelezen ben ik al een hele tijd bezig met een 300D uit 1978. Dit is een Duitse auto met de Fahrzeugbrief erbij die ik in 2004 heb gekocht. Ik heb de auto in de schuur staan en heb in mijn vrije tijd het een en ander aan de auto gedaan. Voordeel is dat de wagen niet geschorst hoeft te worden aangezien die niet op NL kenteken staat. Zo kan ik lekker klussen en houd ik dat geld over voor ander zaken. Ik hoop dus in maart de wagen intevoeren en te keuren.

Nu vroeg ik me af of iemand de procedure weet kwa invoeren? Dus heeft iemand dat hier eerder gedaan. Douane? Ik kan ook gaan googlen maar dacht eerst even hier te peilen.

Overigens van de week de Diesel na 2 jaar gestart! Alle brandstof filters en slangen vervangen. Had hem ontlucht maar blijkbaar niet goed genoeg want het was starten, lopen en gelijk aflsaan. Nu was het ook 1 graden in de schuur en was de accu zwak, dus waren het niet de besten omstandigheden. Uiteindelijk een klein elektro blaaskacheltje op de diesel filter en pomp gericht om de temperatuur wat gunstuger te maken. Daarna voor de lucht inlaat gehouden en starten hoor! :laugh:

Geen zwarte pluimen of zo, keurig lopen en nu start die in 1 keer. Alleen nog nieuwe remslangen en de achterkant laten spuiten en dan is die klaar!

Vandaar dus mijn belangstelling voor het invoeren.

M.v.g. Paul
benz280ce

Berichtdoor Roger » 10 feb 2007, 23:36

Hallo,

Er zijn een aantal optie's om bij de RDW te komen ;

1 ) De auto op een oprijwagen zetten c.q auto-ambulance/aanhanger.
2 ) Met groene handelaars platen erop naar RDW rijden.
3 ) Met een 1-daags kenteken naar de RDW rijden. Dit 1-daags kenteken wel 2 werkdagen van te voren aanvragen en verzekering voor die dag zelf regelen !

Jou auto is van 1978 dus BPM vrij. Je kan het kenteken en de APK regelen bij de RDW voor +/- € 150,--.

Je kan ook alleen het kenteken regelen bij de RDW.
Vervolgens krijg je naar een paar dagen de papieren binnen en kun je de platen laten persen. Hierna moet de auto binnen 3 weken ( ergens ) APK worden gekeurd.

Omdat jou auto van 1978 is hoeft hij bij de APK geen roetmeting te ondergaan trouwens. Alle diesel auto's t/m 31-12-1979 hebben hier vrijstelling van namelijk.<br><br>Bericht gewijzigd door: Roger, op: 2007/02/10 22:36
Roger

Berichtdoor Schoones300d » 11 feb 2007, 00:05

Kleine aanvulling op het bericht van Roger<br><br>Bericht gewijzigd door: Schoones300d, op: 2007/02/11 22:50
Schoones300d

Berichtdoor Motormongool » 11 feb 2007, 02:09

Motormongool

Berichtdoor Groninger » 11 feb 2007, 16:14

Ter Aanvulling:

@ schoones: Eendagskenteken is NIET inclusief verzekering, RDW regelt dit niet, moet je echt zelf doen. Is wel kosteloos.

@ Roger: Als je geen APK doet bij de RDW heb je GEEN drie weken de tijd om dit ergens anders te regelen. Met een ongekeurde auto mag je nooit de weg op (behalve naar keuring) en je moet dus de dag dat je je platen hebt naar de apk gaan, eerder mag je niet rijden.

Kosten Invoer:
opnamekosten: € 50.00
KB 1+2 : € 46.00
APK : € 29.50

Totaal : € 125.50, komen nog kentekenplaten bij, die moet je zelf halen bij een fabrikant, circa 30-40 euro voor 2 stuks.
Groninger

Berichtdoor Semrick » 11 feb 2007, 16:35

Hallo Groninger,

Ik heb nog wel een vraagje over die APK.
Het is mij bekend dat de RDW daar dmv een registercontrole op controleerd en bij verlopen APK ook een bekeuring stuurt. Normaalgesproken gebeurd dit pas na een overschrijding van meer dan 2 maanden van de APK-vervaldatum.

Is het nu zo dat je dus na de afgifte van het kentekenbewijs nog 2 maanden hebt voordat er automatisch een acceptgiro van de RDW op de deurmat valt (als je de auto elders wilt laten keuren.)
Het zal in de praktijk namelijk lastig zijn om ook dezelfde dag naar een APK keuring van eigen keuze te gaan.
Dat je ongekeurd niet mag rijden is natuurlijk duidelijk.

Groeten,

Eric van de Rijnstadgroep, samenwerkingsverband met de: <br><br>Bericht gewijzigd door: Semrick, op: 2007/02/11 15:56

Groeten,

Rickert
Semrick
Erelid

Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968

Berichtdoor Motormongool » 11 feb 2007, 16:56

Motormongool

Berichtdoor Roger » 11 feb 2007, 17:28

@ Groninger kijk dat is handig een insider bij de W123club ;)

Nu kunnen we eindelijk eens alle ( legale ) optie's op een rijtje zetten.
Roger

Berichtdoor Hans230CE » 11 feb 2007, 18:29

_________________________________________________________________________________

A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Ja

VorigeVolgende

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto