Ik wil graag nogmaals zeggen dat als de viscociteit 4 keer zo hoog is, dit niet automatisch betekend dat de pomp ook 4x zoveel belast wordt. En wie zegt dat je pomp niet makkelijk tegen een 4x zo hoge belasting kan? Ik weet niet waar hij op ontworpen is! Ik ben bezig uit te zoeken hoe dat precies werkt, maar kan er nog weinig zinnigs over zeggen.
Het is natuurlijk wel zo, dat als je de viscociteit van je PPO gelijk maakt aan die van diesel, dat er dan GEEN extra belasting optreed. Als je dus aan de safe side wil zitten moet je er inderdaad voor zorgen dat de viscociteit van je mengsel 4 cp wordt.
Mvg
Reinout
P.S. Even starten met een hoge viscociteit en dan opwarmen lijkt me niet zo'n probleem. Het is maar een korte tijd en als je niet volgas geeft zal de uiteindelijke pompbelasting denk ik niet veel afwijken van volgas met warme motor.
Bericht gewijzigd door: Reinout, op: 2007/01/30 10:41