[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4822: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4824: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4825: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4826: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
Alleen voor T-rijders : Van alles en nog wat....

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 nov 2024, 15:49

Alleen voor T-rijders

Dit is de plek waar over van alles en nog wat gepraat kan worden.

Alleen voor T-rijders

Berichtdoor Motormongool » 27 jan 2007, 07:15

Omdat ik even niet wist onder welke rubriek ik dit topic moest zetten heb ik het maar bij Parkeerplaats gezet. :)

Andere T-eigenaren nodig ik hierbij van harte uit hun verfraaiingen hier te melden.(bij voorkeur met foto's en de reden van aanpassing).Commentaar op mijn projectjes is ook welkom.

Ik ben in het bezit van een Saharagelbe 230TE uit 1981 die ik zowel van buiten als van binnen wat fraaier wil maken, naar eigen inzicht. Bovendien was de auto niet meer compleet toen ik deze Oude Dame kocht, oa. de hoofdsteunen van de achterbank en de rollo ontbraken. Bovendien zaten er ronde koplampen op waar ik vierkante op een T mooier vind... Werk aan de winkel dus.

Het resultaat van mijn zoektochten naar nieuwe dan wel gebruikte onderdelen zal ik in dit topic (bij voorkeur met foto's) plaatsen, met info waar ik de spullen vandaan gehaald heb.

Eerder vond ik bij bij toeval bij in Nieuwerkerk aan den IJssel een complete en gave 2e-hands zwarte rollo, ook wel hondenrek genoemd. Het kleedt de auto mooi aan vind ik.Foto's volgen nog, over dit onderdeel later meer:P

Ik kocht de auto met gele wielddoppen, stonden netjes maar ik vind dat bij een T kroonkurkvelgen en vierkante koplampen horen... Na een topic over vierkante koplampen gelezen te hebben van Paul Snip, zie: besloot ik eens op te kijken. Resultaat: 7 pagina's onderdelen voor de W123B) Onthouden dus. Ene Remco in Alphen aan de Rijn (geen lid) bood diverse onderdelen aan.Gelijk een mail gestuurd met de vraag of hij vierkante lampen, een antenne en 4 barok-velgen in de maat 14" of 15" had.
De volgende dag een mail terug gekregen dat hij wel koplampen en 14" en 15" barokvelgen had maar geen antenne meer.. Afspraak gemaakt en naar Alpen (bij Leiden) gereden. Wat blijkt? Hij verkoopt diverse onderdelen van sloop-W123's (veel T-modellen) Dus als je nog wat zoekt:
bellen met remco op 06-41946711 of mailen: remco_groenendijkapenstaarthotmail.com Prijzen zijn OK. Onderdelen zoals bumpers en zo passen ook op andere modellen, maar voor specifieke T-onderdelen kun je bij hem terecht.
(naam en tel.nr vermeld met toestemming)

Zelf hoopte ik stiekem dat de 15" velgen van goede kwaliteit waren, want ik vind die net even wat strakker staan dan de 14", maar zijn zeldzamer. Ze zagen er prima uit, heb ze gelijk gekocht en ze nog vannacht gemonteerd :P Zie de foto's hieronder...
Vierkante koplampen gekocht(met hoogteverstelling op lucht), de montage daarvan volgt later nog.

Ook had hij op 27-01-07 nog 2 rollo's liggen, 1 zwarte en 1 donkerblauwe.(rond 150EUR/st.) Dus als je nog een rollo zoekt: bellen! (ik heb ze niet gezien, dus kan niets over de staat melden)

Zodra ik weer een onderdeel gevonden heb zal ik de foto's plaatsen.

De auto met de oorspronkelijke wielen:
<br><br>Bericht gewijzigd door: Motormongool, op: 2007/01/27 16:27
Motormongool

Antwoord:Alleen voor T-rijders

Berichtdoor Motormongool » 27 jan 2007, 07:57

En hier de auto ná de verbouwingB) Zelf vind ik die übergeile velgen bijzonder geslaagd:silly:
Er zit nu een hele trotse Motormongool op de laptop te typenB)
<br><br>Bericht gewijzigd door: Motormongool, op: 2007/01/27 07:04

Motormongool

Berichtdoor ketelbinkie51 » 27 jan 2007, 10:46

Ik vind je gele wieldoppies MINSTENS net zo mooi!
ketelbinkie51

Berichtdoor Semrick » 27 jan 2007, 11:13

Smaken verschillen maar ik vind toch de Kroonkurkvelgen beter staan.

Groeten vanuit het nieuwe kantoor,

Van Eric van de Rijnstadgroep.;) B)
Groeten,

Rickert
Semrick
Erelid

Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor JerommekeOhjajoh » 27 jan 2007, 11:53

Hé M.Mongooltje,

Tsjonge jonge je gaat inversteren in je dame en je hebt geen werk waar doe je het van ;) ?

Ik moet ook zeggen dat ik beide zijn charme heeft wbt die velgen!! Ik overweeg om mijn barok velgen te stralen en te spuiten wat ongeveer 160 euro moet kosten, als ik zo die velgen van jou bekijk zien die er nog strak uit en wat moest je daar ongeveer voor betalen dan?? Op Ebay gaan ze met regelmaat voor beste prijzen weg!

Heb je trouwens dat "ventilatie gat of afwateringsgat" bij je reserve wiel al uit laten repareren??

In ieder geval succes met het "pimpen"

Gr
JerommekeOhjajoh

Berichtdoor 250petrolgrun » 27 jan 2007, 12:13

Motormongool,

Pimp My Ride hahahhaa

Je bent goed bezigman,:ohmy: :cheer:

Complimenten van de voorzitter van de Hofstad(groep)

Leve de Koningin, Arno uit de Hofstad(groep)
250petrolgrun

Berichtdoor Paul Snip » 27 jan 2007, 13:52

15" kroonkurken... Mooi...
en zeldzaam...
Paul Snip
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1975
Automaat: Nee

Berichtdoor wil240td » 27 jan 2007, 14:28

Hallo

Allereerst mijn komplimenyen voor je auto ziet er strak uit.Ook ik ben mijn 240TD uit 1981 aan het opknappen gegaan.De Benz is voorzien van 4 andere deuren (uit Amerika ) het voordeel hiervan is dat ze hard en roestvtij zijn en voorzien van exstra verstevigings balken in de deur.verder zit er een andere bak in voor mijn schuifdak (was rot) ook mijn 2 voorschermen zijn vernieuwd verder zijn mijn 15 inch kroonkurken gestraald en gepoedercoat.Op mijn stale velgen liggen winterbanden welke ik overhad van mijn Ford Transit die er nu onderliggen (is niet charmant)
Persoonlijk vindt ik kroonkurken mooier is net iets sportiever.Wat ik nog wil doen is er een 5 bak onderlaten zetten een ander achterraam (groen getint)en een ander dashboard ivm scheuren en als ik het kan vinden een deelbare achterbank met hoofdsteunen in visgraat motief.
Voor al mijn onderdelen ga ik naar Mercedes Only in Hapert omdat hij onderdelen heeft uit eigen import uit Amerika en dus absolut roestvrij en kei hard zijn

zo dit was mijn verhaal ;)

grts Wil B)

wil240td

Berichtdoor Adeind » 27 jan 2007, 16:13

Ziet er errrugg gaaf uit met die 15"-ers!B)
Strak!

Makkelijk praten voor mij omdat ik ze ook heb. Die van mij zien er van dichtbij niet helemaal top uit maar over een week zet ik er stalen velgen met winterbanden en stalen doppen op (vind ik overigens ook mooi om te zien maar niet zooo mooi als velgen natuurlijk!)
Misschien dat ik de velgen dan ook ga laten behandelen om in het voorjaar weer helemaal strak te staan! :woohoo:

Maaruhh die rollo's zijn nogal schaars heb ik begrepen.
Mocht iemand ooit een groene tegenkomen dan hoor ik het graag!

Binnenkort ga ik mijn dashboard weer proberen strak te krijgen. Paar paneeltjes vervangen in verband met kleine barstjes... Zodra ik foto's heb.. komen ze vanzelf.

Groet,
Ad
Lichtstadgroep!:)
Adeind

Berichtdoor Motormongool » 27 jan 2007, 16:52

Motormongool

Berichtdoor Rob Holewijn » 01 feb 2007, 15:22

Nou dan hier wil ik ook wel even wat kwijt. Als T rijder.
Ik ben er ook zo één die niet weet te stoppen.
Na de aankoop, het is een wagen uit Zwitserland en is in perfecte staat, ben ik er toch nog zowat een jaar mee bezig geweest.
Ik heb de gehel wagen gestrip ook de binnenkant, op het dashboard na. Ook de spatborden zijn er af gegaan.
En dan komen er toch de nodige plekjes en plekken te voorschijn.
Ik lan er niets aan doen maar het moet allemaal echt perfect. Alle dinegn die gelast moesten worden zie je dan ook niets van terug, zelfs die plekken die je nooit weer ziet.
De eerste verandering waren 15'' hongingraad wielen met 205 er onder.
Er zat ook geen rollo meer in dus die moest er ook komen. Ik kocht dus op E-bay een rollo, maar alleen met dat ding kom je er dus niet.
Dat ding moet ook bevestigt worden, en dat spul zat er natuurlijk niet bij.
Nergens te krijgen natuurlijk, dus dan maar naar de dealer. 2 PLaatjes van chroom en een par schroeven € 150 euro. Je bent dus gewaarschuwd als je zo'n rollo wilt hebben.
Dat zelfde geld voor de derde bank. die zijn er genoeg te koop, maar ook zonder gordels en bevestigings materiaal. Dat heeft dan ook lang geduurd voor ik die gevonden had.
Ook heb ik twee mooie orinele dakkoffers weten te vinden, met de papieren en nog alle originele sleutels.
Vervolgens wat houten delen voor het dashboard en een bijpassende knop voor op de automaat handel.
Toen ging één van mij ruiten wissers kapot. Halfords zit tegen over ons dus daar maar een paar nieuwe gehaald. Daar schril je toch wel van, toen heb ik daarna maar een grote doos op E-bay gekocht, ik heb er nu zoveel dat ik de rest van mijn leven er mee toe kan.
Het enigste wat niet wou vlotten was de cruisecontrol, die wou maar niet wat ik wilde. Maar ook dat probleem is inmiddels opgelost.
Ook heb ik er inmiddels maar nieuwe koplampen ingezet, dat aangevreten chroom en steenslag en wat niet al meer was niets voor mij.
En er moet natuurlijk gas in. Overal geweest en gebeld maar niemand kon een tank op de plaats van het reserve wiel zetten. Later kwam ik er achter dat het gewoon te veel werk was voor de heren, en hat daarom niet wilden doen. Eindelijk een firma gevonden in Brabant maar die zat te wachten op een tank, die maar niet kwam. Uiteindelijk heb ik Bazuin gevonden in Wischoten die het wel wilde doen. Maar ook die had zich vergist, hij dacht dat hij het al eerder in een 123T gedaan had, maar dat was natuurlijk niet zo. De auto heeft er dan ook 3 weken gestaan.
Maar eind goed al goed, ik rij er nu al iets meer als een jaar in en er is dan ook niets mee gebeurt. Alleen nieuwe remblokken voor en achter.
Het is een 250 motor en hij gebruikt helemaal geen olie, dus dat zit voorlopig ook wel goed.
Toch blijf ik E-bay nakijken of er nog een leuke optie te vinden is. Ondertussen heb ik wel een standkachel gekocht die er tzt nog een keer in moet, maar dat gaat niet zomaar, dat is veel meer werk dan ik ooit gedacht had.<br><br>Bericht gewijzigd door: Rob holewijn, op: 2007/02/01 22:31
Rob Holewijn

Berichtdoor Guzziman » 01 feb 2007, 15:38

Hallo Rob,

Ik lees dat jij een gastank op de plek van het reservewiel hebt zitten. Kun jij daarvan een foto plaatsen. Ik ben er ook nog steeds niet uit welke tank ik waar ga plaatsen.

Jan
Guzziman

Rollo icm 2e bank

Berichtdoor Trouwkoets » 01 feb 2007, 15:57

Mannen en meiden,
Rob, jij hebt zowel een rollo als een 2e bank. Kan je de 2e bank gebruiken als de rollo is gemonteerd? Verder weet ik niet hoe de rollo is gemonteerd. Aan de rugleuning van de achterbamk of aan de zijkant van de auto? Kan de rollo eenvoudig worden weggehaald?

Groet Caspar<br><br>Bericht gewijzigd door: ijzerloo, op: 2007/02/01 14:58
Trouwkoets

Berichtdoor Motormongool » 01 feb 2007, 16:14

Motormongool

Berichtdoor Hans230CE » 01 feb 2007, 16:28

_________________________________________________________________________________

A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Ja

Berichtdoor Motormongool » 01 feb 2007, 16:40

Vervolg project 'verfraaing van mijn 230TE':
Vorige keer meldde ik de aanschaf van 4 15" barokvelgen die pas opnieuw waren gecoat en zo. Daar kreeg ik 20 2e-hands bouten bij: originele, imitatie, alles door elkaar. Geen porum vind ik.Gisteren bij de MB-dealer 16 nieuwe originele bouten besteld.(16, want voor iedere 5 bout per wiel ben ik op zoek naar een velgslotje)
De man wilde eerst niet vertellen wat die dingen per stuk kostten, voor 16 nieuwe originele bouten ben je 64EUR kwijt... :unsure:

Had ook 2 2e-hands vierkante koplampunits met 'luchtverstelling' en onaangetaste reflectoren gekocht met in 1 glas een pitje waardoor er een gaatje in het glas zat. Omdat je anders kleurverschil in het glas zou kunnen zien gelijk maar 2 nieuwe glazen besteld. Daar durven ze 70EUR/stuk voor te vragen, :S

Er zitten nu ronde koplampen in de T, maar de reflectoren zijn zozeer aangetast dat een aanzienlijk gedeelte van de reflecterende laag volledig verdwenen is. Toen ik van de week in het donker op een landweg reed in slecht weer zag ik amper wat,niet fijn dus. Bovendien vind ik vierkante lampen op een T mooier (lees: sportiever).
De units met ronde lampen bewaar ik wel, je weet nooit of ik die later nog eens nodig heb.

Bij Remco in Alphen (die dus vooral T's sloopt voor onderdelen als ze echt niet meer te redden zijn) genoemd in mijn eerste post, ook een gave voorbumper gekocht, omdat ze bij mijn T alles (dus ook de carosserie) onder het rubber op de bumper zwart hadden gemaakt... zo'n duo-penotti bumper vind ik ook niet echt mooi, vervangen dus.

Wordt vervolgd:)<br><br>Bericht gewijzigd door: Motormongool, op: 2007/02/01 15:45
Motormongool

Berichtdoor Trouwkoets » 01 feb 2007, 16:55

Hans jongen, normaal gesproken waarderen we je inbreng, maar wat is nou het onderwerp van deze draad... Juist:-)
Bovendien denk ik dat een C ook wel ergens een piefje, pafje of frutseltje heeft, een stukje glimmend gespoten plastic van beroerde kwaliteit dat standaard na 20 jaar stuk gaat, dat iedereen wil/moet hebben en wat net zo duur is als de rest van de auto.

Caspar
Trouwkoets

Berichtdoor Hans230CE » 01 feb 2007, 21:18

Caspar,

Ik was wel even geschrokken van die prijs, 150 €, ik was een jaar of 5 geleden ongeveer het zelfde bedrag kwijt voor een rollo, bevestigingen en montage in mijn Volvo V90. Dat sommige stukken duur zijn, ok, maar zo'n bedrag voor 2 stukjes, zij het gechromeerd, vond ik, vind ik gewoon duur, en als je het er voor wil geven, jou keuze.
Dat je je wagen naar je eigen smaak opbouwd, je eigen keuze, dat Andre zijn wagen er goed uitziet, zeker zijn verdienste. Je zult mij nooit horen zeggen dat ik een T niet mooi vind, integendeel, er eens mee lachen, is humor (dat van dat hondje), of had je dat niet zo begrepen.
Maar als ik van zo'n prijs verschiet, dat is ook mijn goed recht. Ik dacht waar en waarrempel dat het hier een typfout betrof.

En wat betreft de C, die zal inderdaad ook wel van die stukken hebben.
En als die reactie nu van Andre was gekomen, dat had ik hem nog aanvaard, want hij gaf het geld uit, dacht ik toch???

GTZZ Hans

van ant zeetje
_________________________________________________________________________________

A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Ja

Berichtdoor Rob Holewijn » 01 feb 2007, 23:22

Nee het spijt mij 150 euro is geen type fout. Het dom van mij gewwest een rollo te kopen zonder bevestigings marteriaal.
Tja en als ik dat van te voren geweten had, en als ik toen op de hoogte was dar er deze gave internetclub was dan had ik ze wel na kunnen maken, en als en als.........................
Denk er om dit geld ook voor de 3e bank daar heb je veel extra dingen bij nodig.
Ik hoop dat ik morgen de tijd er voor heb, dan zal ik een foto maken.<br><br>Bericht gewijzigd door: Rob holewijn, op: 2007/02/01 22:29
Rob Holewijn

Berichtdoor wil240td » 01 feb 2007, 23:52

Hoi Rob

Ik heb ondertussen ook twee dakkoffers op de kop getikt in hele goede gebruikte staat Gevonden op het net met alle sleutels erbij voor de prijs van €100.Wat zijn dat degelijk mooie koffers zeg

grts Wil B) :P
wil240td

Volgende

Keer terug naar Van alles en nog wat....