[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4822: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4824: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4825: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4826: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
En toen werd ik even HEEEEL erg boos : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 00:26

En toen werd ik even HEEEEL erg boos

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

En toen werd ik even HEEEEL erg boos

Berichtdoor AdriaanVogelzang » 30 jan 2007, 22:14

beste allemaal,

toen moest mijn mooie bolide voor de APK, op zich niets mis mee. ik wist dat de fusée links onder vervangen moest worden. dus nieuwe kogel gekocht, naar de garage gegaan, spul gedemonteerd en toen bleek de oude heeeeeel erg vast te zitten. mijn gagarehouder en ik hadden werkelijk alles geprobeerd, maar we kregen die kogel er NIET uit.B)

de oplossing, een reparatiebedrijf dat over een zware pers beschikt:woohoo:

opgebeld, ik kon het ding meteen komen brengen, zij zouden de oude uit de poot persen en de nieuwe er in. nou das mooi geregeld denk je dan:)

ik de poot gebracht en de nieuwe kogel (ik had die kogel ook bij hun gekocht), met een uurtje zouden ze er mee klaar zijn, er lag nog meer op stapel. dus ik even de stad in een uurtje me vermaken.

toen ik terugkwam moest ik eerst erg lang wachten:unsure: eindelijk kwam er iemand met mijn poot, maar ZONDER nieuwe fusée er in ik vond dat een beetje vreemd :dry:

"Ja" zegt die man "we hebben de ouwe eruit, maar de nieuwe is ook stuk" op dat antwoord, zei ik droogjes dat ik de monteur wilde spreken. die kwam toen schoorvoetend aankakken (sorry voor mijn taalgebruik maar ik word alweer boos) om een lang verhaal kort te maken ze hadden de zaak verhit om de oude los te krijgen, vervolgens duwen ze de nieuwe er in omdat het ijzer dan wat is uitgezet en laten ze het snel afkoelen. dat laatste was niet op tijd gebeurd en de teflonlaag in de nieuwe kogel was dus overleden. :ohmy: :blink: :evil: :pinch:

ik wilde een nieuwe kogel, dat wilden zij niet want ik had het daar afgegeven etc etc etc. nou zei ik behoorlijk kwaad, dan stap ik wel naar de dealer misschien dat zij het kunnen.

ik kom bij de dealer een beetje afgekoeld inmiddels. ik leg het verhaal uit in de werkplaats en laat mijn fusee-as zien. de monteur aldaar zegt meteen "wat is daar in hemelsnaam mee gebeurd?" ik vraag onwetend en nietsvermoedend wat het probleem is. wat blijkt, ze hebben hem roodgloeiend gestookt gehad, de pen waar het wiel aan komt was blauw geworden dus de stevigheid is uit het metaal. "Voor een APK krijg je geheid afkeur"

ik balen kwaad kokend terug naar mijn garage. Mijn bevriende garageman kan het ook niet geloven nog steeds niet. ja wat nu een nieuwe poot kost 210 euro ex BTW, dat werd me een beetje te gortig. ik heb een andere poot incluis goede fusee bij de sloop gehaald voor 50 euro.

Voor mijn garageman alleen maar lof, dat is echt een ouderwetse automonteur die alles kan en weet van oude wagens iedereen wil zo'n man in zijn kennissenkring!

Sorry voor dit relaas, ik moest mijn ei even kwijt

adriaan<br><br>Bericht gewijzigd door: adriaanvogelzang, op: 2007/01/30 22:10
AdriaanVogelzang

Antwoord:En toen werd ik even HEEEEL erg boos

Berichtdoor Janbenz » 30 jan 2007, 22:18

Adriaan,

Ik voel met je mee.

Ik zou hier ook niet goed van worden. Denk je, dat je bolide in goede handen is. Maken ze er een puinzooi van.

Groeten,

Jan
Janbenz

Berichtdoor superW123 » 30 jan 2007, 22:31

kunnen we dan niets meer aan een ander overlaten ?:sick: :angry: :woohoo:
superW123

Berichtdoor 250petrolgrun » 30 jan 2007, 22:39

Beste Adriaan,

Ik leef met je mee en zal je de deails maar besparen na deze nervaring.
Wat ik je wel kan melden is dat mijn ervaring is dat de nieuwe generatie automonteurs niet kunnen repareren.
Die kunnen alleen maar vervangen:angry: :pinch:

En daar wordt je dood en dood moe van:sick:

Leve de Koningin, Arno uit de Hofstad(groep);)
250petrolgrun

Berichtdoor AdriaanVogelzang » 30 jan 2007, 23:04

dank jullie wel voor de reacties, bij de dealer (en dat is niet mijn allerbeste vriend) zeiden ze meteen "maar ze weten bij bedrijf XXX toch wel dat dat zo niet kan?"

ik vraag me af of ik juridisch iets tegen ze kan beginnen, weet een van jullie meer? ik ken namelijk een advocaat (goede vriend) die zulke dingen leuk vindt om te doen. voor mij zou hij het gratis willen doen.

wie weet meer?

p.s. petrolgrun wat was jouw probleem? ik ben dol op sappige verhalen:P
AdriaanVogelzang

Berichtdoor 250petrolgrun » 31 jan 2007, 07:17

Nou Adriaan,

Hier is een 1 van de voorbeelden

Is wel niet een eerlijkvoorbeeld maar omdat, ik naar mijn werk moet moet ik wel opschieten en deze is lekker kort.

Komt ie:

In de zomer van 2003 kreeg ik de net gelanceerde BMW E60 530d als dienst auto.
Zoals zo vaak met nieuwe modellen had deze ook wat kinderziektes dat, is het nadeel als je werkgever het nieuwste van het nieuwste wil en dus niet gaat voor een 2e hands doorontwikkelde Mercedes-Benz W123.

Tijdens het uitoefenen van mijn werkzaamheden ging qua electronica alles de mist in:blink: :unsure:

De ruiten wissers gingen aan, de toerenteller schomelde van 900 naar 5500 tp/m, knipper lichten gingen aan, navigatie scherm ging uit, enz enz..

Nou de gelukkig vlak bij het ministeri.
het gebeurde natuurlijk om 2 uur snachts en we hadden natuurlijk recht op de 24uur service van de BMW.
Dus wat doe je je belt de BMW 24 uur service en die zeggen ja meneer na 23:00 uur werken wij niet meer:whistle:

Ik zeg u maakt een grap:woohoo:

Nee hoor we sturen de ANWB meneer:blink:

Dus de ANWB komt en vraagt naar het probleem:cheer:
Ik leg de aardige jongen man wat er aan de hand is;)
Waarop de motorkap opengaat en ik kijk de jongen aan,.... en die zegt:unsure: uhhhh Meneer hier kunnen wij niets mee:blush:
Ik kan wel een vervangende auto voor u regelen:huh:

Ik zij dat is goed, waarop hij antwoorde U krijgt dan een Opel Corsa :)

:woohoo: :lol: :cheer: :silly: :laugh: :woohoo: :ohmy:
Ik lag plat van het lachen:woohoo: en zij ik denk niet dat de Minister in achterin een Opel Corsa gaat zitten:woohoo: :lol: :laugh: :ohmy: :P

Kijk het is natuurlijk allemaal goed bedoelt en aardige mensen maar, ze snappen er niets van.

Leve de Koningin, Arno uit de Hofstad(groep)
250petrolgrun

Berichtdoor Schoones300d » 31 jan 2007, 11:35

Schoones300d

Berichtdoor Schoones300d » 31 jan 2007, 11:35

Schoones300d

Berichtdoor radjin » 31 jan 2007, 12:02

Hallo Adriaan,
Ik zou zo wie zo een schriftelijke klacht indienen met de extra onkosten die gemaakt hebt.Je eist dat je dat in elk geval vergoeden.En met de dreigement van als zij er niet op reageren dat je genoodzaakt bent om verdere stappen te ondernemen.Al is het maar een dreigement.Kijken of ze erop reageren.Ik heb in het verleden ook zo nalatigheid gehad.Maar daar kwam ik pas na een jaar achter.Heb 2x schriftelijk aangetekend gedreigd.Na de 2 de keer ben ik uitgenodigd voor een gesprek .Had 375 euro terug geeist,kreeg mooi 300 euro terug.Na een jaar ermee gereden te hebben.Nee heb je, ja kan je krijgen.
succes Radjin
radjin

Berichtdoor Weizengelb » 02 feb 2007, 12:07

Nou ja, ik vind het allemaal toch wat afhankelijk van hoe je naar zo'n reparatiebedrijf kijkt.
Als het nu de Mercedes dealer zou zijn dan mag je verwachten dat ze precies weten hoe ze zo'n kogel moeten vervangen, en als dit niet luktt omdat de oude kogel in de loop van 30 jaar te vast is komen te zitten dan zal de reparatie duurder uitvallen omdat ze bv een hele nieuwe arm moeten monteren. Dit kan gebeuren bij een auto van 30 jaar.

Jouw andere garage heeft het geprobeerd maar het is helaas niet gelukt. Ikzelf zou in dit geval vinden dat ze dat niet helemaal is aan te rekenen. Ware het wel gelukt dan was je waarschijnlijk ook een stuk goedkoper uitgeweest dan bij de mB dealer. Dat risico loop je dan zelf toch wel voor een gedeelte.
Wel zouden ze bv. die andere arm van de sloop dan voor je kunnen monteren (die helaas ook oud is en wellicht al gedeeltelijk versleten).

Door meteen met rechtszaken aan te komen maak je deze zaken voor iedereen moeilijker en kun je dadelijk helemaal nergens meer terecht met oudere auto's omdat iedereen zich overal voor moet indekken. dat is helaas op veel plaatsen al zo.

Het is natuurlijk wel balen, niet elke reparatie is eenvoudig te verhelpen en er kan altijd iets misgaan. Afhankelijk van in hoeverre de garage aansprakelijk moet zijn voor het slagen van de reparatie zal je daar voor moeten betalen. Een geslaagde reparatie kost bv. 50 euro, maar als de garage bv voor elke 3x zo'n reparatie 1x een arm moet vervangen voor 210 euro + 100 euro extra werk, dan zal elke raparatie voortaan 103 euro duurder moeten worden en dus 153 euro kosten ipv 50 euro.

Ik ben niet juridisch onderlegd maar ik heb er wel een hekel aan dat tegenwoordig alles zo juridisch ingedekt moet worden waardoor alles nodeloos ingewikkeld wordt.

Zo dat is mijn ei daarover;)
Mathieu
Das Beste oder Nichts!
Weizengelb
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1972
Automaat: Nee
LPG: Nee

Berichtdoor mattijs1970 » 02 feb 2007, 12:33

mattijs1970

Berichtdoor patella902 » 02 feb 2007, 18:56

:) Het kan ook wel eens meevallen hoor, gisteren samen met een bevriend monteur de winterbanden om de velgen gelegd en gelijk andere achterveren geplaatst. Ik dacht even wat voorwerk te doen en alvast de schokbrekers los te halen. Voor bouten die al 25 jaar vastzitten ging de eerste erg makkelijk los. Het probleem lag dan ook bij bout nr 2,3 en vier. die braken dus allemaal af en vervolgens waren we tot half vijf bezig om de gaten uit te boren, nieuw draad te tappen en het geheel met de nieuwe veren weer te monteren. De schokbrekers zagen er nog prima uit en bleken het ook nog goed te doen. Al met al een klus die duurde van een uur of 10 tot 4 uur. Voor dit alles heb ik aan arbeidsloon 200 euro betaald. Welliswaar ken ik deze gouden handen monteur al wat langer en heb ik wat hand en span diensten verricht tijdens deze klus, maar toch. Je hebt soms wat mazzel nodig inderdaad.
Gr Theo
patella902

Berichtdoor Brammix » 02 feb 2007, 19:34

Het schijnt dat de fusekogels een beetje onhandig geplaatst zijn, je kan er met een normale pers slecht bij.

Ik heb hetzelfde gehad, en kreeg van erik breed het advies omdit niet zelf te doen. Hij had daar een hulpstuk voor.

Ik laat eigenlijk al mijn onderhoud bij Eric Breed in schagen doen, zeer goede ervaring mee. Hij heeft zeer veel ervaring met de W123. Wat ik zelf kan doe ik zelf, maar de rest doet hij, mischien in uurloon duurder dan een "gewone" garage, maar zowiezo met klussen dan twee keer zo snel klaar.

Ik zou iedereen adviseren een goed adres te zoeken, en daar in ieder geval advies te vragen.
Brammix

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto