beste allemaal,
toen moest mijn mooie bolide voor de APK, op zich niets mis mee. ik wist dat de fusée links onder vervangen moest worden. dus nieuwe kogel gekocht, naar de garage gegaan, spul gedemonteerd en toen bleek de oude heeeeeel erg vast te zitten. mijn gagarehouder en ik hadden werkelijk alles geprobeerd, maar we kregen die kogel er NIET uit.
de oplossing, een reparatiebedrijf dat over een zware pers beschikt:woohoo:
opgebeld, ik kon het ding meteen komen brengen, zij zouden de oude uit de poot persen en de nieuwe er in. nou das mooi geregeld denk je dan:)
ik de poot gebracht en de nieuwe kogel (ik had die kogel ook bij hun gekocht), met een uurtje zouden ze er mee klaar zijn, er lag nog meer op stapel. dus ik even de stad in een uurtje me vermaken.
toen ik terugkwam moest ik eerst erg lang wachten:unsure: eindelijk kwam er iemand met mijn poot, maar ZONDER nieuwe fusée er in ik vond dat een beetje vreemd
"Ja" zegt die man "we hebben de ouwe eruit, maar de nieuwe is ook stuk" op dat antwoord, zei ik droogjes dat ik de monteur wilde spreken. die kwam toen schoorvoetend aankakken (sorry voor mijn taalgebruik maar ik word alweer boos) om een lang verhaal kort te maken ze hadden de zaak verhit om de oude los te krijgen, vervolgens duwen ze de nieuwe er in omdat het ijzer dan wat is uitgezet en laten ze het snel afkoelen. dat laatste was niet op tijd gebeurd en de teflonlaag in de nieuwe kogel was dus overleden.
ik wilde een nieuwe kogel, dat wilden zij niet want ik had het daar afgegeven etc etc etc. nou zei ik behoorlijk kwaad, dan stap ik wel naar de dealer misschien dat zij het kunnen.
ik kom bij de dealer een beetje afgekoeld inmiddels. ik leg het verhaal uit in de werkplaats en laat mijn fusee-as zien. de monteur aldaar zegt meteen "wat is daar in hemelsnaam mee gebeurd?" ik vraag onwetend en nietsvermoedend wat het probleem is. wat blijkt, ze hebben hem roodgloeiend gestookt gehad, de pen waar het wiel aan komt was blauw geworden dus de stevigheid is uit het metaal. "Voor een APK krijg je geheid afkeur"
ik balen kwaad kokend terug naar mijn garage. Mijn bevriende garageman kan het ook niet geloven nog steeds niet. ja wat nu een nieuwe poot kost 210 euro ex BTW, dat werd me een beetje te gortig. ik heb een andere poot incluis goede fusee bij de sloop gehaald voor 50 euro.
Voor mijn garageman alleen maar lof, dat is echt een ouderwetse automonteur die alles kan en weet van oude wagens iedereen wil zo'n man in zijn kennissenkring!
Sorry voor dit relaas, ik moest mijn ei even kwijt
adriaan<br><br>Bericht gewijzigd door: adriaanvogelzang, op: 2007/01/30 22:10