[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
koppeling : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 05:28

koppeling

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

koppeling

Berichtdoor edje » 02 mei 2007, 21:47

hoi allemaal

heb net mijn koppeling en mijn slavecylinder vervangen,eindlijk de goede gevonden(denk ik),alleen als ik nu mijn pedaal helemaal intrap klinkt en voel ik geratel in mij pedaal,is hier iets in aftestellen of zit er gewoon iets niet oke,ik hoop het eerste omdat ik er de bak al 3 keer heb afgehaald.
edje

Antwoord:koppeling

Berichtdoor AdriaanVogelzang » 02 mei 2007, 23:46

dat klinkt niet helemaal goed... je bedoelt neem ik aan dat ding onder het dashboard? die heb ik ook vervangen, moest alleen wel ff het systeem weer oppompen en daarna was het goed. komt dat geluid uit je bak? of ergens anders vandaan?

adriaan
AdriaanVogelzang

Berichtdoor driesen » 03 mei 2007, 22:21

Beste Ed, balen is dat als je denkt dat het in elkaar zit en je komt tot de ontdekking dat het nog niet soepel loopt.
Ik heb met een Opel koppeling dezelfde ervaring gehad (echter niet met een MB) Ik had de koppelingsplaat verkeerd om gemonteerd. De kern zat niet symetrisch. Gaf ook geratel. Het is maar een idee en mogelijk dat de MB experts van deze club deze ervaring ook al eens met een MB gehad hebben??
Of het koppelingsdruklager?
Succes,
Harry
driesen

Berichtdoor Wiebren240D » 03 mei 2007, 23:16

Hallo edje

je heb de gever vervangen en de nemer niet waarom niet want als de 1 stuk gaat komt de andere eraan reken daar maar op

maar dat geratel dat is denk ik het druklager die voel je ook in je koppelings pedaal niet te lang mee doorrijden want als ie door de drukgroep heen gaat sta je echt stil

maar ik zie dat je in Brabant woont dan zeg ik neem even kontakt op met Mathieu woont in Eindhoven heeft ook een boel verstand van oude Merceddesen

groeten Wiebren ut Snits
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor BramKlein » 06 mei 2007, 15:58