[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4822: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4824: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4825: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4826: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
Wat is de W123 rijder van beroep? : Algemene vragen over jouw auto - 4

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 nov 2024, 22:44

Wat is de W123 rijder van beroep?

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Antwoord:Wat is de W123 rijder van beroep?

Berichtdoor ikkeweer » 12 jan 2007, 22:04

Tsja... dame, van beroep juridisch beleidsmedewerker en handhaver openbare orde bij een gemeente. Beleidsmedewerker is bureauwerk, handhaving houdt alles in van de controle op grote evenementen tot het zeuren over aanhangwagens en kijken of er ook oormerken zitten op gedumpt slachtafval. Beide stukjes zijn ongeveer fifty fifty verdeeld. Hoe ik bij de Mers kwam? Had een Peugeot van rond de 1100 kilo. Toen kocht ik een paardentrailer met een maximale massa van 1300, wat dus betekent dat ik de klos was als ik aangehouden zou worden met de trailer erachter, heb alleen B. Dus... een zwaardere auto. Mijn garage had een Mercedes 300TD staan uit 1987, weliswaar met een gigantisch gat in de wielkast, maa zwaar genoeg. Gat is onzichtbaar gemaakt, maar ik was verslaafd... tot ik genoeg had van de wegenbelasting, toen dus een grijs kenteken auto, maar toen ik daar ook dikke belasting voor moest betalen verzocht ik mijn garage om weer uit te kijken naar een Mers. Dat werd een goudkleurige 200D, W124, uit 1987. Maar ja... die wegenbelasting. Wilde altijd al een oldtimer maar niet te betalen, toen kreeg ik veel belasting terug... en toen kwam mijn Mimosengelbe W123. Dat was liefde op het eerste gezicht, al dat chroom... Ben helemaal dol op jaren 50/60 spul (meubels, lampen van chroom enzo) en de W123 was echt sixties met al dat chroom. Maar ja, ik doe ook aan catamaranzeilen en had houden en keren om het zeil goed in de Mers te krijgen, dus het verlangen naar een station bleef... Ook in verband met het staan op rommelmarkten (en al het spul dat daarbij hoort) en mijn paardenhobby... voor dat laatste zou het fijn zijn om een zwaardere auto te hebben... En toen kwam ik dus bij Hofman de Amerikaanse station 300TD tegen die ik woensdag gekocht heb... Weer liefde op het eerste gezicht. Exterieur superstrak, interieur bestuurdersstoel niet mooi maar dat geeft niet, heb ik toch schaap op. Motorisch en de automaat: heerrrrrrrrrrrrrlijk.
ikkeweer

Berichtdoor Fonskew123 » 14 jan 2007, 10:59

Ik ben een projectmanager multi-media. Dat houdt in dat ik grote mediaprojecten binnenhaal, opzet en begeleidt. Jaarverslagen online en in print projecten (drukwerk), maar ook documentaires en evenementen. Websites en alles wat je maar kan verzinnen wat communiceert. Gave job wel. Mijn 300TDT heb ik er niet voor nodig dus die is voor het weekend!

Fonzke ofwel Leon
Fonskew123

Berichtdoor radjin » 15 jan 2007, 17:54

Ik ben werkzaam in een Friet Fabriek.Ben daar een van de vier chefs op de inpakafdeling.Geef leiding aan een club van 15 personen.Heb al 18 jaar naar mijn zin.Om een indruk te geven:1 vracht(wagen) aardappelen weegt 30.000kg en wij maken tussen de 28.000 -30.000kg friet in een uur voor de diepvries.
Radjin
radjin

Berichtdoor Jeremy » 18 jan 2007, 19:57

Jeremy

Berichtdoor Adeind » 22 jan 2007, 23:03

Bouwkostendeskundige bij een adviesbureau op het gebied van bouw, huisvesting en vastgoed.

Nog niet veel andere bouwgerelateerde beroepen ontdekt op dit forum!

Ons T-model wordt dagelijks ingezet voor woon- werkverkeer voor mijn vrouw. Ik rijd op mijn scootertje naar mijn werk (handig in de stad).
Al mijn collega's rijden in kale no-nonsense lease-bakken waarvan ze zelfs niet eens een lampje kunnen vervangen.
Als het aan mij ligt komt er nog een keer een mooie sedan waar ik in ga rijden.

De komende tijd verplaats ik mijn hobby van klussen in en om huis naar de auto. Heb er nu al zin in!

De stijl en klasse van de W123 overtreft alles op een parkeerplaats!;)

Groeten,
Ad
Adeind

Berichtdoor solo230TE » 23 jan 2007, 15:14

Dag mensen ,

Ik ben Chauffeur int. zeecontainervervoer, nou ja
internationaal zeg maar liever BeNeLux & Duitsland.
Ik ben elke dag thuis en kan dus bijna elke dag lekker
Lekker in mijn CE naar huis cruisen, ik noem mijn MB tegenwoordig CRUISIN'McBENZ.
Ben veel in de buurt van Rotterdam, dus als jullie bijgaand vrachtautootje horen loeien (alleen op W123 rijders ) dan zal ik dat naar alle waarschijnlijkheid zijn.
Bijlagen
103_0350_IMklein.jpg
103_0350_IMklein.jpg (95.61 KiB)
solo230TE

Berichtdoor Pierre Schalken » 24 jan 2007, 22:28

Hallo, mijn naam is Pierre Schalken. Van beroep ben ik begeleider van meervoudig gehandicapte jongeren.
Ik werk in een 24 uurs woonvoorziening voor jongeren die door omstandigheden niet meer thuis kunnen wonen.
Het is fascinerend werk, waarin geen dag hetzefde is. Werken met pubers blijft een uitdaging.(eens kijken wat ze vandaag weer verzonnen hebben).
Na eerst 6 jaar rondgereden te hebben in een serie III Land Rover b.j. 1976 (waar op het laatst de verhouding sleutelen / rijden behoorlijk zoek was geraakt) liep ik tegen mijn Mercedes 280E aan. Als een blok gevallen voor deze auto. Een en al luxe en uitstraling en toch een echte klassieker. Heel wat anders dan ik gewend was. We gebruiken de auto alleen voor de fun en zelfs af en toe als huurauto met chauffeur. Erg leuk om te doen, vooral vanwege de bewondering voor zo'n mooie auto. <br><br>Bericht gewijzigd door: Pierre Schalken, op: 2007/01/24 21:35

Pierre Schalken

Berichtdoor hhavrilla » 28 jan 2007, 18:41

Mijn Beroep is Gipsverbandmeester, dat wil zeggen dat ik mensen welke een botbreuk oploopen deeze wer recht ga zetten. Is een heel leuke en afwisselend Beroep.
Wat ook nog mooi is eran, je mag mensen pijn doen, een je krijgt er nog betaald voor:laugh: sommige zeggen achteraf zelfs nog "dank je well":P
hhavrilla

Berichtdoor alex240diesel » 05 feb 2007, 20:45

Zo ik vond het ff tijd om wat dingen te verbeteren.

zie mijn onderstaande post<br><br>Post edited by: alex240diesel, at: 2008/02/22 20:20
alex240diesel

Berichtdoor alex240diesel » 05 feb 2007, 20:50

Om dat hij er toch tweemaal stond.

Ik ben inmiddels veranderd van baan en ben gaan werken bij een engineeringsbureau. Dit bureau houd zich voornamelijk bezig binnen de automotive sector en is gevestigd in Zwolle.

Weegens de ligging van mijn dorpje, net onder de rivier de Lek, ben ik terecht gekomen in de regio zuid en ga ik werken in Eindhoven.

Ik ben afgestudeerd aan de HTS-Autotechniek, en ben 1 jaartje ouder als mijn auto. Knap lullig voor de auto, ik zocht er namelijk een van het zelfde bouwjaar, '81.

Cheers,
Alex

Van nabij de Dom!<br><br>Bericht gewijzigd door: alex240diesel, op: 2007/03/25 21:16
alex240diesel

Berichtdoor Schoones300d » 06 feb 2007, 00:55

Ben afgestudeerd in de economie en werk als Contract Manager bij Chemie multinational DSM op de Corporate Purchasing afdeling (Sourcing)

Heb naast een moderne C klasse 220CDI en de 300D nog een 1966 230s Heckflosse in originele ongerestaureerde staat.
Bijlagen
DSCF1728b_Wklein.jpg
DSCF1728b_Wklein.jpg (53.01 KiB)
Schoones300d

Berichtdoor Roel280€ » 09 feb 2007, 00:44

Wat een geinig onderwerp...

Hoewel ik aanstormend W123-bezitter ben (gaat snel gebeuren)....Ik zit in de wijnen. Verkoop van Franse wijn via internet en werk parttime (nog) op een reisbureau. Die constructie had ik hier nog niet gezien.

Heb een zwak voor MB sinds ik bij mijn oom in zijn nieuwe 300D mee mocht rijden in 1980. Mijn vader kocht een 240TD in '83 en een andere oom een 300TDT in hetzelfde jaar. Op wintersport dekte ik altijd onze 240TD-type aanduiding af met verse sneeuw...:unsure: :whistle:
Roel280€

Berichtdoor Dwars » 22 feb 2007, 21:56

ik "maak" storingen in het E en G netwerk van neerlands grootste energiebedrijf:P yep daar waar al jullie centen naar toe gaan:laugh: (goed voor me winstdeling) of dachten jullie dat die storingen spontaan ontstaan.:P

ow ja en dat doe ik in ut uiterste zuude :whistle: daar waar de wegen zo mooi kronkelen over heuveltjes en dalen B)
Dwars

Berichtdoor Toontje » 25 feb 2007, 16:38

:laugh: probeer het gewoon weer hier dus :whistle:
ja niet geluistert naar mijn vader he die zei altijd dat ik geen geld heb kan jij niets aan doen maar dat je schoonvader het niet heeft is je eigenschuld.
dus moest ik maar gaan werken heb eerst gevaren op de binnenvaart ook school daarvoor gedaan .
darna ben ik op een chemische fabriek gaan werken waar ze de kunstof maakten voor kleding
en sinds de laatste 28 jaar werk ik op een chemische fabriek waar ook kunstof word gemaakt o.a voor stoelen cd's diverse auto onderdelen en noem maar op
groetjes toontje
ow ja en let niet teveel op mijn typen kunnen wel eens lange zinnen worden met veel fouten hahhahaha:S
groetjes toontje

www.hetvoorportaal.com
Toontje
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1985
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor fransjose » 27 feb 2007, 01:53

Frans: opgeleid tot muziekdocent / koordirigent/ muzikant (nee je bent dus sinds vandaag niet de enige, Jeroen), blij dat de contrabas in de 230TE past, desnoods nog met vrouw & 2 van de 4 kinderen erbij.
Inmiddels niet meer zo direct werkzaam als muzikant, maar directeur van een muziekschool geworden.

Naast de 230TE dus ook nog in bezit (en grote fan) van de Renault 16. Daar zal ik het meest in rijden.
Vandaar: José is de toekomstige MB rijdster; zij is teamleider Taal- en opvoedingsondersteuning, van origine onderwijzeres.
fransjose

Berichtdoor Claas » 27 feb 2007, 14:33

Ik ben gymleraar in het Speciaal Onderwijs en tevens ICT coordinator op dezelfde school in Utrecht.
Claas

Berichtdoor Coen Kruijt » 01 maart 2007, 00:37

Ik ben Coen Kruijt
22 jaar
Werk bij Gerritse ijzerwaren te utrecht (savannahweg)
Heb de opleiding fotografie gedaan, heb een spannende en enerverende stage gelopen bij de politie, maar die gingen over op digitaal, dus hadden mij niet meer nodig.

Moet binnenkort mijn laatse examen doen voor, rij instructeur.
Kijk even aan of dat bevalt, zo niet, dan ga ik toch voor mijn droombaan.
KLPD : Video auto

Ik was op zoek naar een oldtimer (lekker goedkoop)
Een oldtimer waar nog veel onderdelen van waren, die ook nog stoer was om bij vrienden mee aan te komen.
Kwam uit op een 280S, liefst met gastank.

3 stuks getest, en allemaal gaar.
Toen zei mijn opa (voorzitter taxi centrale Utrecht) die vroeger met veel Mercedesen heeft gewerkt.
Neem een coupe, das sportiever en leuker voor je.
Dus de 230C geworden.
Kwam ik er later achter dat er ook nog een 280C was.
Nog later de 280CE.

Ga binnenkort over op een 500SEC AMG <br><br>Bericht gewijzigd door: Coen Kruijt, op: 2007/02/28 23:39

Coen Kruijt

Berichtdoor Little » 17 maart 2007, 00:22

Hallo allemaal
Mijn beroep is beveiligingsbeambte op één van de grootste winkelcentra van Oost-Nederland. Het werk doe ik al 22 jaar met veel plezier alleen wel al bij drie verschillende bedrijven. Het huidige bedrijf waarvoor ik werk is Securitas.
Mijn wagen gebruik ik ook wel eens voor mijn werk maar verder ga ik het meest op de fiets dan kan hij lekker rusten.
Groetjes Arjan (Rijnstadgroep)

Little

Berichtdoor 200d automatik 1979 » 18 maart 2007, 19:09

Hoi,

Ik werk ondertussen alweer 4jaar bij Masterfoods(MARS)in Veghel.
De chocoladefabriek dus, mijn werkzaamheden bestaan uit het draaien van productie(pakkamer) en het ombouwen van de verschillende machines naar de verschillende productitems. Een onbouw is ongeveer 2,5uur sleutelen en instellen...

Groeten Ton
200d automatik 1979

Berichtdoor joostd » 25 maart 2007, 12:05

Hoi, ik ben ontwerper en geef daarnaast nog les in dat vak op een kunstacademie en een hts.

Ik rij de TD omdat het een ontzettend ruime wagen is en ik er redelijk wat in kwijt kan, daarnaast is de vormgeving lekker nostalgisch!:)
joostd

VorigeVolgende

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto