door MarceldB » 23 feb 2007, 00:41
YES YES YES. Ik ben eruit!!!!
Nadat ik de grijze 4-aderige kabel van de ontstekingsmodule had vervangen (door een zelfgemaakt exemplaar), de klepspeling had nagekeken (was nix mis mee), de compressie nog eens had getest (was okee), de bougiekabels die net nieuw zijn, stuk voor stuk had vervangen door een ander goed exemplaar, een andere ontstekingsmodule had geprobeerd, bleef ik hetzelfde probleem houden.
Ik ben toen nog even in mijn 'W123 onderdelenbak' gaan kijken om een idee op te doen. Daar lag nog een Bosch rotor in, van een verdeler die ik ooit via Ebay had gekocht. Nadat ik die erop had gezet, was het misfire probleem helemaal weg. De oude weer teruggezet en weer misfire. Toen weer snel de Bosch rotor erop. Nog een stukje gereden, en het probleem bleef weg.
Waar ik nog het meest van baal is dat ik die rotor net een paar maanden geleden nieuw heb gekochtt. En het is nog een Beru ook! Dat zegt dus ook niet zoveel meer.
Wat ik bij elkaar nu heb vervangen:
Bougiekabels (Beru)
Bobine (Bosch)
Rotor (Bosch)
Verdeelkap (Beru)
Verdeler (Bosch, via Ebay)
Bougies (Beru UltraX)