[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
laswerk : Carrosserie & Exterieur

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 nov 2024, 20:00

laswerk

Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.

laswerk

Berichtdoor Richmb » 09 mei 2007, 08:35

Draagbalk lv voorzijde + sluitplaat ervan (wielkast) is rot. (Rechts lijkt erop dat op aangetast is, dus optermijn ook moet, dus twee zijden gelijk dan maar) Moet Benz aanbieden voor APK. Wie helpt mij aan een adres regio Dordrecht of Breda waar ik snel de voorzijde van de draagbalk en sluitplaat kan laten vervangen?

Balken zijn verder ok, echter door steenslag enzo alleen voorzijde doorgerot.
Richmb
 


Antwoord:laswerk

Berichtdoor Wiebren240D » 09 mei 2007, 19:03

Hallo Richmb

zet er even foto,s bij is het werk al wat beter in te schatten denk ik.

zo je het nu verteld zit er meer als een dag werk in.

maar er mag een boel verot zijn voor het echt afkeur is hoor denk daar maar om

mvg Wiebren ut Snits
Avatar gebruiker
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4191
Geregistreerd: 10 jan 2006, 20:59
Woonplaats: Sneek
Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Antwoord:laswerk

Berichtdoor Prieter » 10 mei 2007, 08:54

Hoi Richmb,

Tip: (wellicht een open deur?)

Laat je auto voorkeuren bij een onafhankelijk apk-station dat geen banden en uitlaten verkoopt, dit kan geloof ik al enkele maanden voor het verloop van de apk.

Je betaalt in meeste gevalllen ongeveer 50 euro, wellicht iets meer voor een diesel. Vervolgens krijg je een rapport mee waarop de punten van afkeur staan (bij goedkeur wordt de auto uiteraard direkt afgemeld bij de rdw). Je hebt vanaf dan precies 2 weken de tijd om de afkeurpunten te verhelpen of laten verhelpen waar jij wil, vervolgens kijkt de keurmeester meestal alleen deze punten na en meldt de auto af.

Voordelen:

Je laat geen laswerk voor niets verrichten (ach ja, het moet toch een keer gebeuren, beter nu dan volgend jaar)

Je wordt niet snel bedonderd (kwik-fit kijkt heeeeel erg goed naar je banden , remmen en uitlaat)

Voorbeeld: een vriend van me heeft een Peugeot 309, hij liet bij de merkdealer een offerte maken voor de apk. Kosten rond 1500 euro (totale remleidingen moesten vervangen en weet ik wat nog meer).

Wij de auto op bovenstaande wijze keuren, gevolg kosten keuring 50 euro, stuurkogels vervangen (zelf doen) in totaal 100 euro

Dus je bespaart 1400 euro voor je het weet!

groet Pieter

Prieter
 


Antwoord:laswerk

Berichtdoor wwwW123 » 10 mei 2007, 10:48

wat vraagt een lasbedrijf of plaatwerker/lasser per uur? mijn ervaring is; een auto valt vaker tegen dan mee. meestal ontdek je veel meer plekken en rottigheid als je eenmaal gaat kloppen, tikken, slijpen..
Avatar gebruiker
wwwW123
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1582
Geregistreerd: 12 maart 2007, 12:22
Woonplaats: Helmond
Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1980
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Keer terug naar Carrosserie & Exterieur

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 36 gasten