Geen paniek, ècht rotte sponninghoeken vind je bij wagens die er voor de rest ook beroerd aan toe zijn, en dan vooral coupés. Waar exakt zit je lekkage? Bij mij hingen de druppels binnen aan het linker scharnier en de plassen in de reservewielholte, en dat komt dus vaker voor. MB heeft die lekkage zelf onderkend en gedocumenteerd en er een servicedocument aan gewijd. Er zit een lakafvoergaatje in de sponning, zie foto,
als je raamrubber aan de buitenkant ook maar een beetje niet goed af/aansluit sijpelt daar water langs en zakt regelrecht naar dat gaatje en je kofferbak in. Oplossing: gaatje dichten met wat kit of desnoods het raam aan de buitenkant helemaal rondom dichtkitten tussen rubber en sponning, niet met gamma siliconenkit, dat tast lakwerk aan, maar met echte raamkit, mastic. En vooral: als je raamrubber hard is of hier en/of daar een beetje ingescheurd, laat er dan bij de Carglass een nieuwe inzetten, liefst zelf een kopen en meenemen, dat vinden ze OK. Een goed rubber moet als je het een beetje optilt soepel en vlot weer gaan "liggen". Overigens: weet je heel zeker dat de lekkage langs de raamsponning komt? MB onderkent de volgende lekkages: langs de achterlichtarmaturen, het kofferbakslot/kentekenplaat/bumperbouten gebied, het raam, de tankklepholte, de aanhechting van dak aan spatbord of de uitstroomopeningen van de interieurventilatie (maar de ben je echt de klos...) en zelfs via de radioantenne. Al dit soort info vind je in de CDROM van het Werkstatt Information System (jawohl) te downloaden met emule/edonkey op
ed2k://|file|Wis%20w123.rar|777450901|0 ... 465EC7F2|/<br><br>Bericht gewijzigd door: brijn, op: 2006/01/25 22:21