[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
De benzinetank : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 01:22

De benzinetank

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

De benzinetank

Berichtdoor Hans230CE » 12 feb 2007, 11:52

Dag benzofielen,

Ik was wat aan het rondneuzen op ons forum, oude topics bekijken en met de zoekknop een paar woorden opzoeken.

En toen ik bij ff voorstellen het topic zag van de zoektocht naar de 280E, viel er bij mij een cent.

Wat tankt de benzinerijder eigenlijk???

Ik tank zelf altijd loodvrij 95 van Q8 in mijn 230CE van 16/02/1982 (zie je het?? geen valentijn dit jaar, maar een ander feestje vrijdag;) :side: :P )

In het aangehaalde topic stond dat er loodvervanger werd gebruikt bij loodvrij 98?? Moet dat???, volgens de garage moest ik daar niet achteraan en kon ik gewoon loodvrij tanken. Via "zoeken" ben ik er niet uitgeraakt.

GTZZ Hans
van ant zeetje

_________________________________________________________________________________

A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Antwoord:De benzinetank

Berichtdoor Mercedennys » 12 feb 2007, 14:44

Dag Hans,

Met mijn vroegere 280TE tankte ik altijd loodvrij 95 zonder enige aanpassingen, en zonder enige problemen.

succes,
Mercedennis
Mercedennys

Berichtdoor Jeremy » 12 feb 2007, 20:54

Het hangt ervan af hoe zuinig je op je auto bent. Wil je het beste dan tank je 98 en voeg je loodvervanger toe. Het helpt om je motor in goed staat te houden. Wil je goedkoop dan tank je gewoon 95. De loodvervanger helpt je kleppen te beschermen. Dit is vooral belangrijk als je geen geharde kleppen hebt. Als er al eens een nieuwe kop op is gezet, zijn de kleppen al hard en is het minder belangrijk dat je loodvervanger gebruikt. Of je het wel of niet gebruik is een afweging die je zelf moet maken. Voor allebei valt wat te zeggen. Ik heb een flashlube systeem en die voegt de loodvervanger automatisch toe. Heb er dus geen omkijken meer naar. Maar even wat in de tank gooien na het tanken is ook niet veel werk en zo duur is het ook niet. Ik zou het persoonlijk wel gebruiken.

Gr, Jeremy
Jeremy

Berichtdoor Hans230CE » 12 feb 2007, 21:20

Jeremy,

Leg eens uit; een flashtube systeem - nog nooit van gehoord.

Ik rij nu reeds een 2 jaar rond met de 95 ron, een 6000 km per jaar 75% stad, en ondervind geen probleem. Benzie trekt goed, pingeld niet. En voor die paar centen dat 98 meer kost, daar heb ik geen probleem mee. De garagist, en die doet veel oldtimers, zegt dat het met deze brandstof en motor geen problemen zijn. MB Oostende zei me een jaar geleden het zelfde.

Dat is nu de bedoeling van dit topic, zoveel mogelijk meningen over deze materie. Dus laat ze maar komen.

Tank je 95 of 98, al dan niet met loodvervanger, laat het ff weten, er zullen waarschijnlijk meer leden geïnteresserd zijn dan ik alleen:cheer:

GTZZ Hans

van ant zeetje (en haast je een beetje, ik moet tanken:P )
_________________________________________________________________________________

Gtn van ant zeetje, Hans
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor Hans230CE » 16 feb 2007, 23:15

EN????

Rijden jullie allemaal op water, of ????

GTZZ Hans
van ant zeetje

Gtn van ant zeetje, Hans
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor Harrie » 16 feb 2007, 23:24

nee...niet op water maar op diesel, zoonder flashlube en andere toevoegingen.
Gemiddeld verbruik 1 op 11,, en dat voor een 3 liter diesel !!
groet Harrie Puite.
Harrie

Berichtdoor MarceldB » 17 feb 2007, 00:26

Ik tank in mijn 280TE RON 98. Is wat beter tegen pingelen bestand.
MarceldB

Berichtdoor peterjavelin » 17 feb 2007, 00:51

:) hallo hans en andere Benz fanaten
ik tank met mijn 280TE 98 ron ,zonder toevoegingen.
tot nu toe geen problemen en hij loopt perfect,nu heb ik de auto ook pas één maand natuurlijk,hoop wel dat het zo blijft.
de groeten aan iedereenB)
peterjavelin

Berichtdoor Jasser » 17 feb 2007, 13:03

Ik tank met mijn 280CE gewoon 95.

Rij toch de meeste tijd op gas.:huh:

1x in de week een stukje op benzine, gaat perfect.

Mvg

Michael

Jasser

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto