[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Hij doet et niet meer. : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 02:44

Hij doet et niet meer.

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Hij doet et niet meer.

Berichtdoor janbenz1 » 11 feb 2007, 20:55

Vandaag wilde ik de MB200 starten, maar hij pruttelde een paar keer, maar wilde niet aanslaan.
Ik heb er electronische onsteking van eds classic op zitten.
Ook op benzine wilde hij helemaal niet aanslaan.
Ook niet eens een prutteltje.
Hij heeft een paar dagen stil gestaan, en de motor was helemaal klam.
Zal het een pure kwestie van vocht zijn?

Wie heeft er ervarig met dit soort storingen.:unsure:

Laat het maar horen.

Groetnis fan Jan, Út Drachten. ;)
janbenz1
 


Antwoord:Hij doet et niet meer.

Berichtdoor JerommekeOhjajoh » 11 feb 2007, 21:06

Hoi Jan,

Jaloersheid?? je weet het toch, altijd haat en nijt onder de dames ;)

Nee grapje, dat is altijd weer erg vervelend zulke dingen! Het moet met electronica liggen ivm beide brandstoffen niet aan willen slaan. Is er niets met je contactslot aan de hand of draait je start motor wel rond??

zekering kapot?

Ontsteking niet goed aangesloten of breuk in de kabel?

Ach jij bent immers veel technischer aangelegd als mij, dus zul je hier niet veel mee opschieten!

Groetjes en succes
JerommekeOhjajoh
 


Antwoord:Hij doet et niet meer.

Berichtdoor janbenz1 » 11 feb 2007, 21:22

He Jeroen,

Ik weet niet of ik technischer ben aangelegd.
Een ieder weet meer van bepaalde technieken.
Zo heeft iedereen zijn specialisme binnen de club.:P

Ontsteking is niet mijn sterkste kant, diesel gaat me iets gemakkelijker af.

Maar de auto heeft het altijd gedaan, nooit een misse slag, maar nu zo maar ineens niks.
Vanmorgen pruttelde hij een paar keer, maar daarna niets.
Hij draait wel rond, maar slaat gewoon niet aan.
Volgens mij geen vonk.
Dit kan natuurlijk vocht zijn, of jaloezie op de diesel.:blush:

Maar het regende vandaag, dus leek het me niet verstandig om er mee aan de gang te gaan.
Garage staat de Daf nog te wachten.:P :lol:

Groetnis fan Jan, Út Drachten, oh ja joh? Ja man.;) :woohoo:
janbenz1
 


Antwoord:Hij doet et niet meer.

Berichtdoor MarceldB » 11 feb 2007, 21:23

Je kunt met eenn stroboscooplamp of dmv het tegen je motorblok aanhouden van een bougie controleren of je ontsteking hebt.
MarceldB
 


Antwoord:Hij doet et niet meer.

Berichtdoor AdriaanVogelzang » 12 feb 2007, 22:51

domme opmerking misschien... hoe goed is je accu...
en je had toch nog wel brandstof? (is mij een keer overkomen dat ik zonder was komen te staan en eerst de kap opentrok en alles nakeek voordat bij mij een lampje ging branden....)

laat even weten hoe het is afgelopen...
AdriaanVogelzang
 


Antwoord:Hij doet et niet meer.

Berichtdoor Paul Snip » 12 feb 2007, 23:03

Het was vandaag "vocht in de ontsteking dag"... Dus als je nou eerst je Verdeelkap, je bobine en je bougiekabels vochtvrij maakt, ben je al een heel eind verder.

Gewoon ff met een doekje en een beetje WD40 (WD = Water Displacement, oftewel vochtverdrijver).

Je kunt ook ff de verdeelkap loshalen en vanbinnen droog en een beetje vettig maken.

Mocht ie dan nog niet lopen willen, dan ff de bougies eruit en met de gasbrander goed heet en droog stoken. Dan er weer in draaien...

Mocht ie dan nog niet willen lopen... is er nog maar een oplossing....




















trek die dieselmotor uit die camperbus van je, en bouw die erin:P
Avatar gebruiker
Paul Snip
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1901
Geregistreerd: 09 aug 2006, 11:20
Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1975
Automaat: Nee
LPG: Nee


Antwoord:Hij doet et niet meer.

Berichtdoor henklith » 12 feb 2007, 23:04

Over die zekering, klopt als de zekering die bij de gasinbouw geplaats wordt defect is, wil zowel de gas afsluiter als de bezine afsluiter niet meer open gaan
Gewoon even meten of je 12v hebt op de bezine afsluiter, bij branstofkeuze schakelaar in de benzine stand mag duidelijk zijn :blink:
NB: je kan altijd nog bij de bezine afsluiter het handeltje open zetten (soort bypass)
uiteraard moet de brandstofkeuze schakelaar dan in de neutrale stand staan)
henklith
 


Antwoord:Hij doet et niet meer.

Berichtdoor janbenz1 » 13 feb 2007, 00:29

Oke dank u voor de veletips.
Ik denk dat het toch vcht is, ik zal eerst eens zoals Paul zegt met wd40 aan de gang gaan.

Ik wist niet dat dit ook als vochtverdrijver gebruikt kon worden.
Zo, vandaag weer iets geleerd.

Heren vriendlijkdank, ook namens mijn vrouw.:laugh: :blush:


Groetnis fan Jan, Út Drachten.;)
janbenz1
 


Antwoord:Hij doet et niet meer.

Berichtdoor Topasbrauner » 13 feb 2007, 16:36

Jan, als je al zeker weet dat ie niet vonkt, kijk al je kontaktjes eens na. Ik heb net de 250C weer aan de loop, na alles opgeschuurd te hebben. Dus ook de massakabels van versn.bak-carosserie en akku-carosserie.
Topasbrauner
 


Antwoord:Hij doet et niet meer.

Berichtdoor janbenz1 » 13 feb 2007, 21:29

Hallo,,

Vandaag even bezig geweest met het euvel, nieuwe bougies, rotor rn rotorkap geplaatst.
Toen wilde hij wel starten, maar met moeite.
Volgens mij moet ik weer kleppenstellen, aangezien ik dit nog geen 1000km gelden heb gedaan.
De uitlaatstel nok van cilinder 1 en 3 vond ik toen al erg ligt gaan, dus het kan ook nog best zo zijn dat de kleppen zijn verlopen.
Dus ze stellen zich zelf dicht, omdat de afstelling te ligt gaat.
Ik zal dit donderdag controleren, mocht het nodig zijn de stelnokken vervangen.

proberen maar weer.

Groetnis fan jan, Út drachten.

;)
janbenz1
 


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 64 gasten

cron