[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
help hij doet t niet : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 00:46

help hij doet t niet

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

help hij doet t niet

Berichtdoor Frank en Eva » 16 feb 2007, 20:43

Hallo,

wie kan mij voorzien van een goed advies.
Gezien mijn W123 200D steeds langer moest voorgloeien heb ik de gloeibougies vervangen. Toen ik de motor wilde starten kreeg ik em niet aan. Op dat moment hoor je een vreselijk geluid (koude start?). Wilde vervolgens kijken of ik de startmotor kon losschroven maar was vergeten de spanning eraf te halen. :unsure: oeps zal ik maar zeggen.
Nu krijg ik totaal geen stroom meer. Zelfs de daschboardverlichting werkt niet. Heb alle zekeringen nagelopen + de hoofdzekereing (50a). Dit is en metalen plaatje en kan niet zien dat ie kapot zou kunnen zijn.
Accu gestest bij kwik fit en deze werkt. Ik heb zelfs een andere accuu aangesloten maar ook dit oznder resultaat. Waar kan ik nog meer zoeken. Zijn er er nog andere verborgen zekeringen of is het iets anders?
Mijn vraagbaak boekje helpt me ook niet ......
Frank en Eva

Antwoord:help hij doet t niet

Berichtdoor Wiebren240D » 16 feb 2007, 21:58

Hallo Frank en Eva

ik denk dat je startmoter is overleden.

maar probeer nu eerst dit even ga dan met een schroeve draaier naar de startmoter er zit een dikke stroomkabel op die komt van de accu en er naast zit een klein draadje zit met een klein schroefje vast op de startmoter zet de schroevedraaier tegen die 2 aan dan moet de moter rond gaan je maakt een soort kortsluiting en als de startmoter de moter niet mee neemt dan moet je de startmoter rviseren

groeten Wiebren tel 0620659789
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor henklith » 16 feb 2007, 22:24

Hi F & E, wat ik niet snap is dat je geen spanning meer hebt op de andere verbruikers, heb je alles wel weer vast gezet.
Overigens als je aan de electra werkt (zeker daar in de buurt van de startmotor, mmar ook bij de dynamo) is het aan te raden om de min kabel van de accu even los te nemen.
Dus, conrtoleer eerst even waar je accu spanning is gebleven, voor je aan een starmotor operatie begint.
Neem, en ik zeg dit vandaag al voor de tweede (of is het de derde) keer mensen ga meten, koop een digitaal universeel metertje voor 5!!!!!! euro bij de gamma, je wist toch niets voor je verjaardag te vragen he :laugh:

METEN IS WETEN, GISSEN IS MISSEN !!!

Groet, Henk Lith.

NB: ik neem aan dat je de gloeiers weer net zo aangesloten hebt als ze zaten en dat het ook absoluut het zelfde type is, want dat verhaal van dat geluid onder de kap snap ik ook niet ganz.
henklith

Berichtdoor Harrie » 16 feb 2007, 22:39

heb hier ook nog een tip......
kijk eens naar de massa kabel van de motor naar het chassis !!!!!
Als deze niet GOED kontakt maakt, dan is het over en uit, en doet hij niks meer.
Succes ermee, trouwens deze massa kabel zit tussen chassis en motor, in de meeste gevallen onder de rembekrachtiger en dan aan de onderzijde van de motor.
heb helaas geen foto, anders zou ik deze erbij zetten, groeten Harrie Puite.
Harrie

Berichtdoor Frank en Eva » 17 feb 2007, 01:05

Bedankt voor de tips.
Wat beterft de startmotor. Op het moment dat ik de plus op de min aanlsuit waardoor hij rechtstreeks voeding pakt vanaf de accuu draait de motor.

Bedoel je de massakabel vanaf de startmotor?
Ik zal em nog es extra checken!

Nogmaals bedankt voor de tips .. handig zo'n forum...
Frank en Eva

Berichtdoor Frank en Eva » 17 feb 2007, 01:09

Thx...

Ik verwacht dat de gloeibougies de juiste zijn . De spiralen werden behoorlijk heet!..
Het geluid is niet echt lekker en had er wel eerder last van als ik bv te kort gloeide. ff de knop draaien , indrukken of contcat eraf en er weer op en dan dee die het weer. Totdat.........
Frank en Eva

Berichtdoor Frank en Eva » 17 feb 2007, 12:52

damn ... extra nuldraad aangelegd tussen accuu en cahssis.. nog niks .. kan iemand adhv deze foto zien of deze zekering goed is???? <br><br>Bericht gewijzigd door: Frank en Eva, op: 2007/02/17 11:55

Frank en Eva

Berichtdoor henklith » 17 feb 2007, 13:47

!!!!!!!METEN!!!!!!!!
sorry hoor, maar mensen meet toch gewoon en je weet het.
Groet, Henk Lith.
NB: je kan op twee mannieren meten of deze zekering nog goed is. (dit type ken ik niet, maar even los daarvan)
1e Ohms, een goeie zekering is o ohm, of daar omtrent,
2e als er op een punt 12Volt staat moet er ook op de andere punten 12Volt staan.
henklith

Keer terug naar Techniek