Als nieuweling op deze site en uitgerust met 2 linkerhanden v.w.b. de W123 was ik op zoek naar een eenvoudig klusje om mee te beginnen.
Aangezien de veren in mijn bestuurdersstoel op 2 plaatsen gebroken waren en ik hier op de site veel gelezen heb over eenvoudige verbeteringen om het zitcomfort te verhogen ben ik hier maar eens mee begonnen.
Tweedehands een bijrijdersstoel gekocht en gestript.
De bekleding van mijn bestuurdersstoel in bad gedan met een fijnwasmiddel, het water was echt donkerbruin.
Het nieuwe frame netjes gemaakt en zoals velen uitgerust met schuimrubber.
Het schuimrubber op het "paardehaar" heb ik ook vervangen. 2 stukken, van elk 2 cm dik, op maat gesneden (met electrisch keukenmes) en met bisonkit verlijmd. Daarna de bekleding opnieuw aangebracht.
Op de plaats waar de ijzeren krammetjes zaten heb ik tie raps gebruikt om e.e.a. weer vast te zetten.
De stoel zit inmiddels weer in de auto en zit als nieuw. Het nieuwe schuimrubber op de zijwangen van de stoel is heel goed merkbaar en geeft veel extra steun.
Enthousiast over mijn eigen werk wilde ik dit jullie niet onthouden. Misschien had ik dit topic onder projecten moeten zetten maar dat hoor ik dan wel.