door ikkeweer » 24 feb 2007, 18:37
Nou... er zit een nieuw gloeirelais in (de originele uit 1978 zat er nog) en Wiebren heeft het zooitje onder het dashboard (c.q. de versterker van de autoradio) netjes vastgezet. Dynamo was van de week al naar gekeken, die laadt nu ook weer prima. Wiebren heeft de kleppen gesteld (er zaten een stuk of 3 vast) en het is net alsof de auto nu veel meer power heeft, sneller optrekt, krachtiger is, enzovoort, heerlijk.
Maar... er lekt nog steeds stroom weg. Was vanmiddag even bij garagemeneer om hem te vertellen dat de (dag)teller nog steeds niet goed liep en die wilde natuurlijk weten of het nu helemaal OK was (Wiebren en ik namen dat gewoon aan, vooral omdat de zekeringen van de week al doorgemeten waren en goed leken...). Hij haalde de -pool eraf en deed ie er weer aan en... knetter knetter, dus er lekt nog steeds stroom weg, grrrrr. Wiebren kwam later nog terug en die zei dat dat inderdaad zo was, dat er nog steeds stroom weglekte.
Het is dus niet de dynamo, het is dus niet de gloeierij.
De schoonpa van garagemeneer rijdt ook Mercedes, een nieuwere van de C-klasse, en die heeft dus hetzelfde probleem, die staat elke ochtend ook met een lege accu en tot nog toe is het nog niet gelukt om uit te vinden waar de stroom weglekte, ook hier leken de zekeringen ok. Ja of de meter van garagemeneer moet het niet goed doen, maar dat lijkt me heel sterk.
Ik ga van de week even naar Wiebren toe om de zooi voor alle zekerheid nog even door te meten, maar misschien heeft iemand hier nog briljante ideeen of andere ervaringen ???