[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Auto is getaxeerd : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 01:24

Auto is getaxeerd

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Auto is getaxeerd

Berichtdoor Jasser » 23 feb 2007, 20:36

Hallo allemaal. Gisteren mijn auto laten taxeren voor € 100,-

Ik moet zeggen het resultaat viel mij echt mee. De auto heeft een taxatiewaarde van € 10.500,-

Ik ben wel benieuwd naar andere taxatiewaardes van w123ers, krijg ik een idee of ik echt tevreden kan zijn.

Dus als je wilt, laat effe weten welke taxatiewaarde jouw W123 heeft.

Is € 100,- trouwens een goede prijs voor een taxatie?

Mvg

Michael
Jasser

Antwoord:Auto is getaxeerd

Berichtdoor Dwars » 23 feb 2007, 21:11

als ANWB-lid kan je via een taxateur genoemd op hun web-site je auto voor 85 euro laten taxeren:

Ik zit er nog over te twijfelen? je kan hem na taxatie nl casco verzekeren. maar wat je ermee opschiet om hem op 10dzd te laten taxeren? zou je het er ook voor krijgen bij diefstal?? :(

worden W123 eigenlijk gestolen? zijn daar cijfers van??
Dwars

Berichtdoor MarceldB » 23 feb 2007, 23:18

Het is ongunstig voor je premie om hem hoog te laten taxeren, maar gunstig voor de uitkering bij schade/diefstal. Op zich is het verschil in premie niet zo heel groot.

De mijne is getaxeerd op 8000 euro. Maar nu zal dat iets hoger zijn. Er zit nu airco in en LPG injectie.
MarceldB

Berichtdoor henkb » 24 feb 2007, 00:24

Onze 123 word dinsdag getaxeerd.
Het gaat ook € 100 kosten en dit is een normaal bedrag.
Ik hoop niet op een te hoge waarde, dit om dat de premie weer te hoog wordt.
Voor ons is het doel van de taxatie dat als er een aanrijding is geweest dat je niet de dagwaarde krijgt maar meer.
henkb

Berichtdoor Pietje » 24 feb 2007, 00:45

De mijne is afgelopen juni 2006 getaxeerd op 8000.-, maar toen was-ie nog niet helemaal af en niet bij de spuiter geweest.
Taxatie was inderdaad € 100.-
Ik heb puur laten taxeren voor de all-risk verzekering, voor als er schade gereden zou worden.
Pietje

Berichtdoor Jasser » 24 feb 2007, 09:36

Mijn doel van de taxatie was ook om de auto vol te verzekeren.
Ik heb reeds een aanrijding gehad, en dat heeft me wel wat euro's gekost. Een ezel stoot zich niet twee keer aan dezelfde steen. ;)

Ook als de premie iets hoger wordt, het zal zeker geen 100 euro verschil maken, en bij schade ben ik nu goed gedekt. Kan ik ook weer een kwaliteit W123 terug kopen.
Ik hoop natuurlijk dat het nooit nodig zal zijn :blink:

Mvg

Michael
Jasser

Berichtdoor henkb » 27 feb 2007, 22:19

Onze auto is vandaag getaxeerd.
€ 4600 is het bedrag waar hij voor is getaxeerd.
Dit is ook het bedrag wat hij waard is bij een verkoop.
Groet Henk.
Deze foto is van voor dat ik hem opgeknapt heb, en voor de kentekenkeuring.

Bericht gewijzigd door: henkb, op: 2007/02/27 21:22
henkb

Berichtdoor Jeroen » 27 feb 2007, 22:45

Die van mij is onlangs ook op Euro 10.500,-- getaxeerd. Ik ben verzekerd bij de KAC en heb bij hen nog eens nagevraagd hoe het zit met diefstal van dit soort typen Mercedes. Het blijkt dat deze relatief veel worden gestolen!

Vermoedelijk ook wel omdat W123 nogal eens worden gebruikt in het dagelijkse verkeer en dus niet zoals veel klassiekers bijna altijd in de garage staan. Ze zijn nog steeds gelief in met name Noord Africa

Die van mij staat gelukkig meestal wel binnen, maar heb toch ook nog maar zo'n stuurslot aangeschaft. (Zo eentje die om je hele stuurwiel gaat. En ik ga binnenkort toch ook nog maar wat listig met de ontsteking doen.

Dat de premie hoger wordt met een hogere taxatiewaarde is natuurlijk waar, maar waar hebben we het over? Bij de meeste klassieke verzekering op basis van taxatiewaarde is de premie rond de 1 - 1.5% van de taxatiewaarde!

Waar je mi naar moet kijken is of je voor het taxatiebedrag een even goede auto weer kunt aanschaffen. Zodra je boven de Euro 7 -8.000,-- gaat komen wordt de spoeling al gauw dun. En kun je dus wel wat redelijks krijgen maar moet je vaak toch weer geld uitgeven om op hetzelfde niveau te komen als wat je wellicht had.

Mijn indruk is wel dat met taxatiewaarden boven de Euro 10.000,-- je voor een W123 absoluut aan de bovenkant van de markt zit! Dus hele gave, originele auto's, waar weinig tot niets op aan te merken is, maar nog net niet concours staat.

Euro 100 is niet ongebuikelijk voor een taxatie. Ik betaalde Euro 75, maar dat is op basis van een clubtarief.

Jeroen
Jeroen
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 200
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto