Hoi Benzvrienden,
Ik wil ook even reageren op jullie reactie en Mathijs goede raad geven.
Ik zelf ben ook een beetje getikt door die Benzmolen, nu was ik al een hele tijd oldtimer freak een Citroen uit 1957 en en een uit 1952.
Maar een Citroenvriend van ons reed al jaren een 25 jarige Mercedes 114 type zescilinder coupé op gas.
het zal een jaar of zes geleden zijn dat ik ook een 114 type Benz kocht een 220 bjr 1968 afkomstig uit zuid france en van een oude oma altijd binnen bla bla.
Maar als ik ooit met een auto op mijn bek ben gegaan dan is het wel met die 220, ik heb met behulp van onze Citroenvriend een LPG inst. ingebouwd.
Ik kocht op de sloop een donorauto voor f 500,-, voor de onderdelen nu nog heb ik er spijt van dat ik die auto heb gesloopt.
Na een kleine 3000 km moest ik de motor al wisselen de cilinderkop laten reviseren.
Nu staat de de 114/ 220 Benz geschorst en gestald bij een paardeboer tweehonderd meter bij mij vandaan.
Mijn vrouw werd helemaal simpel toen ik over een ander auto begon, mijn eerste keus was Citroen CX break.
Veel te groot was haar reactie, toen kwam een 500SEL in beeld V8, direct verliefd op de auto, maar de bekleding was slecht en liet deze auto lopen en zocht naar een andere Benz onze vriend adviseerde mij om een Benz diesel te nemen met weinig km op de teller en een nog belangrijker advies geduld, geduld en nog meer geduld.
Diverse Diesels bezocht en al snel ging mijn voorkeur uit naar een 300TD model, vraag me niet waarom. Maar mijn vriend had ook een 300CE en was daar zeer tevreden over.
Uiteindelijk werd het dus na enkele maanden zoeken een 300TD USA model bjr. 1980 met weinig mijlen op de teller.
Ik zelf heb maar een jankaas salaris en mijn vrouw ook, dus moet ik zelf heel veel doen en als ik het niet in tech.bagage heb dan zoek ik hulp en probeer ik iets met gesloten beurs te regelen.
Ik moet vaak wat meer aanbieden dan ik ervoor terug krijg, maar een hobby kost geld en daar moet je voor werken, en dat heb ik vaak gedaan in de avonduren en zaterdagen.
Er is altijd wel iets waar je wel goed in bent, en waar een ander wel iets aan heeft.
Mijn laatse twee vakantie dagen zijn opgegaan aan het terugbetalen van een wederdienst, ik heb wel een dag meer moeten geven dan ik heb mogen ontvangen.
Maar mijn Benz heeft wel vier nieuwe rubbers bij de draagarmen en rijd weer als een echte 300TD.
Het kost wel wat moeite, maar ik heb het ervoor over.
Ik moet er wel bij zeggen dat onze vriend een mooie woonboerderij heeft die nogal wat onderhoud vraagt, dat geluk heb ik dan, mijn handen staan niet verkeerd.
AD (Benedendijker):blink: